2009-08-28, 06:19
Medlem
Sigge.Sorks avatar
Är det någon mer än jag som känner sig tystad här på FB?
Tycker snart det kvittar vad man skriver så ska det in en moderator och leka Gud. Snacka om OT och stänga nyss öppnade trådar bara för att tråden inte faller moderatorn i smaken.

Det är ändå ganska högt till tak här på FB jämfört med andra forum, men jag drar mig verkligen för att starta nya trådar och lägga in kommentarer.
Citera
2009-08-28, 06:47
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Tanken har inte slagit dig att du kanske faktiskt är OT och därför får inlägg raderade? Att FB värnar om yttrandefriheten innebär inte att alla får skriva vad som helst i vilket tråd de vill.
Citera
2009-08-28, 06:48
Medlem
Ruskigbusss avatar
Jag förstår att det känns svårt det här, men Flashback är ett diskussionsforum där man diskuterar ämnen. Att då för en totalt ointresserad omvärld t ex meddela att man är glad för att några ungar skadade sej är inget som tillför ämnet ett skit, och därmed så klassas det som off topic.

Är det så att man inte kan klara av att hålla sej till ämnena så föreslår jag att man i så fall kan skriva ner sina tankar i en blogg eller i notepad.

Något som många mindre begåvade ofta tror är också att det skulle vara någon mänsklig rättighet att får skriva vad skit som helst i varje tråd. Vi har regler och är man oförmögen att följa dem, så får man se sina inlägg raderade.
Citera
2009-08-28, 07:24
Medlem
Sigge.Sorks avatar
Ja, ni ser vad som händer. Direkt så kommer TVÅ moderatorer in och läxar upp mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Att då för en totalt ointresserad omvärld...

Och vad vet du om det? Vadå totalt ointresserad omvärld? Är det du som avgör det?

Här fick vi alltså ett tydligt bevis på att vi har moderatorer som avgör vad som intresserar andra här på FB.
Citera
2009-08-28, 07:33
Medlem
kebabmammans avatar
Håll dig till topic istället för att göra såna här trådar
Citera
2009-08-28, 07:33
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge.Sork
Ja, ni ser vad som händer. Direkt så kommer TVÅ moderatorer in och läxar upp mig.

Och vad vet du om det? Vadå totalt ointresserad omvärld? Är det du som avgör det?

Här fick vi alltså ett tydligt bevis på att vi har moderatorer som avgör vad som intresserar andra här på FB.

Du har knappast blivit uppläxad, läs om, läs rätt.
Citera
2009-08-28, 08:24
Bannlyst
Jag lider med dig, så kände jag också i början. Menmen, livet är inte rättvist. De har ett system bakom det men problemet är att detta inte reflekteras i reglerna. Synd tycker jag.
Citera
2009-08-28, 08:31
Medlem
TEOs avatar
Det är en konspiration. Alla är emot dig.

Seriöst. Du tål inte kritik och det är förståeligt. Det gjorde inte jag heller i början av min FB karriär. Men att påstå att man mer eller mindre är förföljd av moderatorer är bara fjantigt.
Citera
2009-08-28, 08:35
Medlem
The Masters avatar
Klarar du inte av att få OT-inlägg raderade kanske du skall söka dig bort från FB. FB har sina regler och pallar man inte med dessa regler ang OT eller annat så kan man ju sluta logga in. Inte svårare än så.
Citera
2009-08-28, 08:37
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Det är en konspiration. Alla är emot dig.

Seriöst. Du tål inte kritik och det är förståeligt. Det gjorde inte jag heller i början av min FB karriär. Men att påstå att man mer eller mindre är förföljd av moderatorer är bara fjantigt.
Framförallt efter 48 skrivna inlägg.

Varför är folk moderatorer? Givetvis finns det olika svar, men ett som stämmer på de flesta av oss är för att värna om yttrandefriheten och utveckla flashback. Det är vår egen fritid vi lägger ner utan att få ett öre betalt. Det ligger alltså inte i mitt intresse att förstöra för användarna eller förfölja dessa. Jag vill vara med och göra sidan så bra som möjligt. För att utföra vårt arbete har vi ett regelverk till vår hjälp, detta använder vi. Om reglerna är rätt eller bra har jag ingen aning om. Har du synpunkter på det så är det ju isf den diskussionen du ska ta.
Citera
2009-08-28, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge.Sork

Och här kommer en tredje.
Om någon har startat en tråd för att diskutera en viss fråga så är det taskigt till tusen att få tråden att handla om helt andra saker än vad TS tänkt sig. Det är därför vi raderar inlägg som är OT. Om det redan finns trådar om samma sak så kan en ny tråd låsas heller kastas, om en tråd spårar ur fullständigt så kan den låsas. Detta för att kunna diskutera det som TS har velat diskutera.
Det handlar inte om att tysta en debatt, det handlar om att hålla debatten där den är avsedd att hållas.
Citera
2009-08-28, 09:07
Medlem
epost72s avatar
Annars finns det väl helt omodererade forum att ansluta sig till?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in