2009-08-28, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Bor man i en lyxvilla i ett fint område utan kriminalitet så ska man inte uttala sig om fördomar och skit.

Hade hon levt i Rumänien och fått sin cykel stulen av zigenare för 5e gånger så tror jag hon hade sett annorlunda på saken. Men det är klart att det är lätt att tycka lika bra om ALLA människor i hela världen när man slipper beblanda sig med folk som är så fattiga att dom snor saker.

Vad är det här för jävla trams?

Man behöver inte vara zigenare, invandrare, handikappad, homosexuell eller valfri missgynnad person för att ha kännedom om deras situation. Madonna är, oavsett om ni inte tror det eller ej - en jävligt politiskt intresserad person med stor kunskap och vilja till förändring i samhälleliga frågor som är problematiska.

Man behöver inte heller bo i ett ghetto för att anse att rasism är vansklig. Man behöver inte leva vägg i vägg med en zigenare för att anse att förföljelse och rasism är fel heller. Att man är rik och bor på ett gods innebär inte med automatik att man är dum i huvudet eller aldrig varit i kontakt med orättvisor.
Citera
2009-08-28, 14:13
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Vad är det här för jävla trams?

Man behöver inte vara zigenare, invandrare, handikappad, homosexuell eller valfri missgynnad person för att ha kännedom om deras situation. Madonna är, oavsett om ni inte tror det eller ej - en jävligt politiskt intresserad person med stor kunskap och vilja till förändring i samhälleliga frågor som är problematiska.

Man behöver inte heller bo i ett ghetto för att anse att rasism är vansklig. Man behöver inte leva vägg i vägg med en zigenare för att anse att förföljelse och rasism är fel heller. Att man är rik och bor på ett gods innebär inte med automatik att man är dum i huvudet eller aldrig varit i kontakt med orättvisor.
Man behöver dock inte heller leva vägg i vägg med zigenare för att förstå att de är ett tjuvaktigt och vidrigt "folk".
Citera
2009-08-28, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Man behöver dock inte heller leva vägg i vägg med zigenare för att förstå att de är ett tjuvaktigt och vidrigt "folk".

Härligt att du dömer ut samtliga utifrån fördomar. Är alla judar affärsmän, alla negrer snabba och alla svenskar blyga också?
Citera
2009-08-28, 14:24
Medlem
Själv ger jag fingret till alla fd Öststatsländer inklusive Jugoslavien- Baltikum-dom befolkas bara kriminella avskum.Vi får hoppas på en Stalin som kan komma som en anti-messias o utrota dom.
Citera
2009-08-28, 14:31
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Härligt att du dömer ut samtliga utifrån fördomar. Är alla judar affärsmän, alla negrer snabba och alla svenskar blyga också?
Så att Zigenare är ett tjuvaktigt "folk" är fördomar ,menar du?
Citera
2009-08-28, 14:46
Medlem
GylleneDrakens avatar
Citat:
Folk har en tendens att reagera mot orättvisor, blir man diskriminerad och utsatt för orättvisor/brott (vilket slaveri måste anses som), så ger man igen genom att begå brott. Till slut så blir det till en livsstil som ärvs genom generationerna. Till exempel är det inte svenska zigenare som stjäl från/rånar pensionärer i Sverige, det är östeuropeiska zigenare som kom hit här som flyktingar efter andra väldskriget.
Citera
2009-08-28, 14:46
Medlem
sicken jävla arrogant amerikan som kommer till deras land och talar om för dem vad de ska tycka... jag förstår varför publiken reagerar. tänk om en kines kommit hit och skällt ut oss för att vi förtrycker nazister, det vore samma sak.
Citera
2009-08-28, 14:53
Medlem
BrainDisorders avatar
Står ju ingenstans i artikeln att hon pekade finger, men det står under att bilden var ifrån Bukarest. Däremot så tyckte jag att jag såg henne peka finger under konserten här i Sverige också, från bilderna som låg på Expressen eller Aftonbladet. Kanske tillhör ett låtnummer, och sedan har dom tagit bilden ur sitt sammanhang?

Har svårt att tro att man pekar finger åt 60,000 betalande åskådare, för att man har prackat på dom åsikter dom inte vill höra.
Som att åka till Afghanistan med en George W Bush-tröja.
Citera
2009-08-28, 15:43
Medlem
Varför postar du skiten här på FB när du vet att 95% av alla på FB är rasister?
Citera
2009-08-28, 15:57
Medlem
Äsch,jag tkr man hör bara massa skit från dom där länderna-dom hatar djur,barn,kvinnor o gamla-tänkar bara snabba pengar..bygg en ny mur!
Citera
2009-08-28, 16:26
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaturn87
hur får du till jämlikhet för alla människor till att hon ska bjuda in alla zigenare i rumänien och bo med henne?

Jag kan väl bara nämna att alla rumänska zigenare (vägrar använda order "romer" för det är rasistiskt vilket du också hajar om du tar reda på vad det betyder) som jag har träffat har antingen varit:

- tiggare
- åldringsrånare
- ficktjuvar
Citera
2009-08-28, 18:08
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:

Ja det är det...

Fast att du är dum i huvudet är ju fakta....
See the difference?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in