2009-08-27, 22:28
Medlem
zaturn87s avatar
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3424755.svd

Ja tydligen så går inte vår älskade popstjärna särkilt bra ihop med rasistiska rumäner. Starkt gjort av henne tycker jag

Jag undrar dock om någon har lyckats hitta ett youtube klipp när hon visar fingret på scenen till sina "fans"...

Sen kan man fråga sig om vad man tycker om det..

Själv ger jag Madonna ett stort 1+
Senast redigerad av William Haines 2014-04-06 kl. 16:11.
Citera
2009-08-27, 22:35
Medlem
Det bor säkert jättemånga zigenare där Madonna bor så hon har all rätt att uttala sig om rumänernas situation...
Citera
2009-08-27, 22:38
Medlem
Ramaskriets avatar
Madonna är en pajas. Hon lever sitt glassiga liv som hon gjort i alla tider och har säkerligen inte ens mött en zigenare. Jag har extremt svårt att tro att denna donna har koll på ett land som Rumäniens politiska situation och dess problem med tjuvaktiga folkslag.
Citera
2009-08-27, 22:38
Medlem
bautas avatar
De 60000 personer som var där hade betalat för att se henne uppträda, inte för att bli uppläxade i jämställdhetsfrågor. Jag hade också buat (oavsett min ställning till zigenare).
Citera
2009-08-27, 22:42
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bauta
De 60000 personer som var där hade betalat för att se henne uppträda, inte för att bli uppläxade i jämställdhetsfrågor. Jag hade också buat (oavsett min ställning till zigenare).

Kvinnan har väl rätt att uttala sig om vad hon nu vill...
Gillar de inte henne så behövde de inte dyka upp...
Ser inget konstigt i att använda ett ögonblick av sin tid för at belysa ett samhällsproblem med fördomar..

Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
Det bor säkert jättemånga zigenare där Madonna bor så hon har all rätt att uttala sig om rumänernas situation...

Kanske det gör det, kanske det gör det inte...
Vet du något som vi inte vet?

Berätta gärna allt du vet om den romerska befolkning och varför de är "pest"...
Citera
2009-08-27, 22:52
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaturn87
Ser inget konstigt i att använda ett ögonblick av sin tid för at belysa ett samhällsproblem med fördomar..

Hon var där för att sjunga och dansa och lattja runt. Inte för att hålla nån jävla lektion.

Klart publiken blir förbannad.
Citera
2009-08-27, 22:56
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Hon var där för att sjunga och dansa och lattja runt. Inte för att hålla nån jävla lektion.

Klart publiken blir förbannad.

Det är ju rätt så vanligt att artister tar 5 min ur sina framträdanden för att belysa ett visst ämne som ligger dem nära hjärtat. De är ju människor också...

Sen att det var ett känsligt ämne för Rumänerna är väl en annan sak.
jag hörde ingen whina när man under olika konserter här i landet klämde in lite info om de svenska Tsunami-offren och skickade runt en kollektionsburk för att samla pengar åt dem...

What's the difference?
Citera
2009-08-27, 22:57
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Självgoda lilla äckel. Att en megastjärna som henne sjunker så lågt att hon ger fingret åt folk är ju bara skrattretande.
Klart man inte märker av zigenare och annat löst folk när man har råd att hyra hela varuhus för att få shoppa ensam. Och vad fan är det för fel på hennes armar? Dom ser ju groteska ut
Citera
2009-08-27, 23:01
Medlem
Citat:

Jag vet att det inte bor speciellt många zigenare i Beverly Hills eller vart hon nu bor.

Jag har aldrig sagt att den romerska befolkningen är pest.
Citera
2009-08-27, 23:06
Medlem
Om hon nu är så fördomsfri så kan hon väl bjuda in några zigenarfamiljer att bo på hennes gods i England. Nejvisst, det är ju avspärrat med stängsel och kameror, glömde det. Hon vill förstås att andra skall visa solidaritet. Typiskt!
Citera
2009-08-27, 23:06
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:

Nej det gör det inte.
Citera
2009-08-27, 23:19
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Om hon nu är så fördomsfri så kan hon väl bjuda in några zigenarfamiljer att bo på hennes gods i England. Nejvisst, det är ju avspärrat med stängsel och kameror, glömde det. Hon vill förstås att andra skall visa solidaritet. Typiskt!

hur får du till jämlikhet för alla människor till att hon ska bjuda in alla zigenare i rumänien och bo med henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in