2009-12-18, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackguns
Är det någon utav er som har provat att testa hur länge mobilens batteri håller utan att använda några funktioner? Det ända ni kan göra är att skicka sms och ringa inget mer.

Någon :P?

Om jag köper mobilen från online får jag den nästa vecka eller ska jag vänta på att det kommer ut i affärerna (när fan kommer den ut?).
Vad ska du göra med en n900 om du bara ska ringa o smsa...? Då e d väl bättre o skaffa en E72... Den har grym batteritid....
Citera
2009-12-18, 23:07
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
Vad ska du göra med en n900 om du bara ska ringa o smsa...? Då e d väl bättre o skaffa en E72... Den har grym batteritid....

Hehe, håller med ring/sms är ju typ bara extra funktioner.
Någon här som pratar i den ofta? Jag har läst om en bugg som gör att micen ibland inaktiveras och man måste reboota den.
Kan ju bli lite jobbigt om man har något viktigt att säga.

Edit: ni ska passa er för homofil-buggen jag hittat som var nära på att göra mig galen.
Som ni ser i mina tidigare inlägg så hade jag problem att byta bakgrund.
Så jag flasha både eMMC och firmware, sedan fungerade det som förväntat.

Jag la nyss in några nerladdade bakgrunder samma fel uppstår (här jag börja bli hulken) MEN! nu visste jag ju vart felet låg.
Så efter jag tittat dekstop filen för bakgrunderna såg jag att den IQ-befriande "geniet" hade inte länkat riktigt.
Så om ni får samma fel så vet ni att det beror på dekstop-filen till bakgrundssetet ni laddat hem.

Edit2: En annan sak ni ska passa er för är PC-suite och liknande program tills som är officelt anpassad till N900. Tror det var PC-suite som våldtog min mount så alla saker visades dubbelt.
Senast redigerad av antezzz 2009-12-18 kl. 23:32.
Citera
2009-12-19, 19:44
Medlem
antezzzs avatar
Har ni gått och dött eller något?

Inga nya erfarenheter, bra som dåliga?

Fram med disskutioner nu!
Citera
2009-12-19, 21:00
Medlem
Vibliriblands avatar
Förbättringar

Håller med dig antezz

för att hålla tråden levande så postar jag en lista över de förbättringar jag känner telefonen skulle må bra av, saker jag kommit att tänka på efter lite drygt en vecka med luren.

Koppla ned automatiskt efter man stänger internet.
•**
•**bildredigerare. Bättre
•**
•**bättre paintprogram
•**
•**mms
•**
•**portrait mode
•**
•**bättre batteritid
•**
så mycket mer än så har jag inte tänkt på, förutom det uppenbara, en massa roliga, praktiska och onödiga apps . men apps är ju inte Nokias ansvar riktigt

Edit: och så diskussionsunderlaget så klart .
har ni något att tillägga? eller håller ni inte med om något på listan?
Senast redigerad av Vibliribland 2009-12-19 kl. 21:03.
Citera
2009-12-19, 21:22
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Håller med dig antezz

för att hålla tråden levande så postar jag en lista över de förbättringar jag känner telefonen skulle må bra av, saker jag kommit att tänka på efter lite drygt en vecka med luren.

Koppla ned automatiskt efter man stänger internet.
•**
•**bildredigerare. Bättre
•**
•**bättre paintprogram
•**
•**mms
•**
•**portrait mode
•**
•**bättre batteritid
•**
så mycket mer än så har jag inte tänkt på, förutom det uppenbara, en massa roliga, praktiska och onödiga apps . men apps är ju inte Nokias ansvar riktigt

Edit: och så diskussionsunderlaget så klart .
har ni något att tillägga? eller håller ni inte med om något på listan?

Vad menar du med "Koppla ned automatiskt efter man stänger internet." ?
Bildredigeraren hade jag glömt bort, får nog ta en titt på den sen.

Vad är det du vill ha i portrait mode? skrivborden o.s.v kommer ju se helknäppt ut i portrait mode, sedan finns portrait-stöd i telefonen och det finns flera program som har portrait nu.

Sedan som det är sagts förut i tråden batteriet blir bättre och bättre med tiden, mitt är dubbelt så bättre nu än vad det var för ca 2 dagar sen.
Då efter jag sovit 10-14 timmar (sover mycket när det är vinter p.g.a av mörkret ) brukade jag ha ca halva batterit kvar nu hade jag 3/4 efter ca 15-16 timmar.
Citera
2009-12-19, 22:21
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Vad menar du med "Koppla ned automatiskt efter man stänger internet." ?
Bildredigeraren hade jag glömt bort, får nog ta en titt på den sen.

Vad är det du vill ha i portrait mode? skrivborden o.s.v kommer ju se helknäppt ut i portrait mode, sedan finns portrait-stöd i telefonen och det finns flera program som har portrait nu.

Sedan som det är sagts förut i tråden batteriet blir bättre och bättre med tiden, mitt är dubbelt så bättre nu än vad det var för ca 2 dagar sen.
Då efter jag sovit 10-14 timmar (sover mycket när det är vinter p.g.a av mörkret ) brukade jag ha ca halva batterit kvar nu hade jag 3/4 efter ca 15-16 timmar.

Min N95a stängde ned min 3g internetuppkoppling så fort jag stängde ned webläsaren. På det sättet skulle jag slippa gå in i menyn och manuellt stänga av 3g-uppkopplingen så fort jag kollat min facebook lite snabbt. jag har det inte på hela tiden för att spara batteri.

1.1 uppdateringen skulle ordna portraitmode i alla lägen verkade det som. som N97an helt enkelt. på det sättet skulle den här telefonen gå att använda med en hand .

mitt batteri verkar iof också bli lite bättre med tiden, men en uppdatering skulle säkert kunna ordna ännu lite bättre.

Ja, kolla till fotoredigeraren, den är sorgligt kass. För att jämföra med min N95a åter igen . Med den kunde jag beskära, lägga på färgfilter, rotera, höja sänka kontrast och lägga till klippartobjekt. riktigt skoj.
Med denna kan man jag endast beskära och höja sönka kontrast. lite trist.
Citera
2009-12-19, 22:29
Medlem
Stänga ner internet då man avslutar webläsarn verkligen nej tack. Möjligen som alternativ men jag vill ha igång det. Har obegränsad datamängd och har den att kolla mejl varje timme. Streamar en hel del internetradio då jag kör bil osv.

Äntligen kom förresten mitt gamla favoritprogram till n900. Flashlight som gör kameraledarna till ficklampa
Citera
2009-12-19, 22:43
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
1.1 uppdateringen skulle ordna portraitmode i alla lägen verkade det som. som N97an helt enkelt. på det sättet skulle den här telefonen gå att använda med en hand .

Jo men hur skulle skrivbordet se ut t.e.x? Det är inte så att jag hatar på portrait utan skulle väl se det som en extra sak bara.
De som säger att man vill ha det för att svara på SMS snabbt t.e.x kan ju inte va seriösa.
Man sparar ju hur mycket tid som helst på att skriva på tagentbordet med båda händerna.
De som säger att man vill ha det för att man måste svara på SMS och har bara en hand ledig, då ringer man väl? Det går hur bra som helst med 1 hand.

Så jag ser det inte som ett "måste ha" utan mer som "kunde varit ett plus i kanten"

Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Äntligen kom förresten mitt gamla favoritprogram till n900. Flashlight som gör kameraledarna till ficklampa

Flashlight har ju funnits länge nu, hittade de programmet för flera dagar sen?
Citera
2009-12-19, 23:10
Medlem
Citat:

Jasså, har i alla fall inte haft tid att söka program de senaste dagarna. Vädret har gjort det varit annat att göra än att leka med telefon -27 grader ställer till problem

Råka förresten glömma mobilen i bilen då jag kom hem i några timmar. Den funka fint trots de var så kallt. Märkte inge skillnad på skärmen
Senast redigerad av Iceen 2009-12-19 kl. 23:12.
Citera
2009-12-19, 23:21
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Jasså, har i alla fall inte haft tid att söka program de senaste dagarna. Vädret har gjort det varit annat att göra än att leka med telefon -27 grader ställer till problem

Råka förresten glömma mobilen i bilen då jag kom hem i några timmar. Den funka fint trots de var så kallt. Märkte inge skillnad på skärmen

Någon skillnad ska det väl inte va, bara det att om den är jättekall och värms upp fort så vet du ju vad som väntar.
Citera
2009-12-20, 11:23
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Jo men hur skulle skrivbordet se ut t.e.x? Det är inte så att jag hatar på portrait utan skulle väl se det som en extra sak bara.
De som säger att man vill ha det för att svara på SMS snabbt t.e.x kan ju inte va seriösa.
Man sparar ju hur mycket tid som helst på att skriva på tagentbordet med båda hände rna.
De som säger att man vill ha det för att man måste svara på SMS och har bara en hand ledig, då ringer man väl? Det går hur bra som helst med 1 hand.

Så jag ser det inte som ett "måste ha" utan mer som "kunde varit ett plus i kanten"

Fast det där var väl ändå inget vettigt argument va? Bättre än så kan du .
Man ringer inte till alla kontakter man har, vissa smsar man bara med, så är det.
Portrait mode hade jag inte tänkt skulle vara obligatoriskt, utan mer ett alternativ, skrivbordet skulle funka, inga problem, Mobilen får ordna um upplösningen bara.

Portraitmode är ju helt enkelt för att telefonen skall gå att använda med en hand,
Alla andra mobiler med så här pass stor skärm går att använda på det viset så att Nokias nya "flaggskepp" saknar det känns lite trist.

N900 ska ju vara möjligheternas telefon . Så allt skall ju finnas.

Att internet skall stängas ned automatiskt tänkte jag självklart också som ett alternativ.
Citera
2009-12-20, 12:41
Medlem
Har försökt leta, och inte hittat något.. Men vart kan man se vilka ändringar de gör i 1.1 firmwaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in