2010-02-08, 17:49
Medlem
Om man skulle importera n900 från säg tyskland eller usa, vad ska man tänka på då? Hur blir det med åäö?
Kommer/är spotify tillgängligt på maemo?
Citera
2010-02-08, 18:18
Medlem
1C0NSs avatar
Finns den i lager någonstans på Internet? Hittar bara "Inte i lager".
Skulle behöva en sådan lur innan fredag, var kan jag hitta den i butik om den inte finns på internet?
Citera
2010-02-08, 19:54
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1C0NS
Finns den i lager någonstans på Internet? Hittar bara "Inte i lager".
Skulle behöva en sådan lur innan fredag, var kan jag hitta den i butik om den inte finns på internet?

http://shop.nokia.se/nokia-se/product.aspx?sku=6958233&culture=sv-SE&gclid=CPv-1aC1458CFcor3godaVhXGw

Det är nog bästa alternativet.
Citera
2010-02-08, 20:11
Medlem
1C0NSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belseb
http://shop.nokia.se/nokia-se/product.aspx?sku=6958233&culture=sv-SE&gclid=CPv-1aC1458CFcor3godaVhXGw

Det är nog bästa alternativet.

Kan man ta den på avbetalning? Letar efter abonnemang.
Citera
2010-02-08, 21:26
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subster
Finns det någon av er här på forumet som köpt en N900, men vart missnöjd och sålt/lämnat tillbaka den?

Den var långt över mina förväntningar iallafall.
Här snackar vi riktig desktop linux och inte wannabe påhitt.

Citat:
Ursprungligen postat av Subster
Om man skulle importera n900 från säg tyskland eller usa, vad ska man tänka på då? Hur blir det med åäö?
Kommer/är spotify tillgängligt på maemo?

Spotify finns redan, flera olika clienter är redan portade.

åäö kommer inte som hårdvaru knappat som du nog har förstått.
Men går att mappa om de tyska knapparna till svenska så inga problem på de sättet.
Citera
2010-02-09, 08:38
Medlem
1C0NSs avatar
Är det på Torsdag den släpps dvs den 11e februari? Sett några butiker på internet få in den på lager då, kan man räkna med det?
Citera
2010-02-09, 09:58
Medlem
BonZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1C0NS
Är det på Torsdag den släpps dvs den 11e februari? Sett några butiker på internet få in den på lager då, kan man räkna med det?
Kanske, har inte kollat så noga på internet. Men jag har kontaktat phonehouse där jag bor och dem ska ringa när de får in den. Så det är bara att hålla tummarna att det du säger stämmer
Citera
2010-02-09, 10:49
Medlem
Äntligen är det dags, om bara nån timme kommer jag att kunna hämta ut mitt paket från Katshing. Förhandsbokade i slutet av Okt. Fint
Citera
2010-02-09, 13:26
Medlem
Dragonauts avatar
Jag fick min igår. Beställde från telenor för 1,5 vecka sedan. Och jag är sjukt jävla nöjd än så länge. Den funkar precis på det sättet jag vill med touchskärmen och tangentbordet. Anledningen till att jag började kolla på n900 var nämligen att jag inte riktigt kommit överens med någon mobil jag testat som bara har touchskärm. I övrigt har jag mest lekt runt lite med olika applikationer osv vilket den klarar med bravur.

Det är bara ett par saker jag skulle vilja gnälla på (eller så är jag bara dum i huvudet som inte fixat det själv). Det är att jag skulle vilja ha en "genväg" på skrivbordet till knappsatsen i själva telefonfunktionen. Som det är nu måste jag ju gå in i huvudmenyn/telefon/knappsats. Samt att jag skulle vilja att skrivborden vände sig till "porträttläge" när man vrider telefonen.
Citera
2010-02-09, 15:24
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Det är att jag skulle vilja ha en "genväg" på skrivbordet till knappsatsen i själva telefonfunktionen. Som det är nu måste jag ju gå in i huvudmenyn/telefon/knappsats. Samt att jag skulle vilja att skrivborden vände sig till "porträttläge" när man vrider telefonen.
1. Du lägger ut ett kortkommando för denna funktion, dock får du trycka på knappen för knappsats men inte så farligt jobbigt.
2. För detta behövs uppdaterad firmware (alt. utnyttjande av buggar som vissa testat).

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Gryschlo
Äntligen är det dags, om bara nån timme kommer jag att kunna hämta ut mitt paket från Katshing. Förhandsbokade i slutet av Okt. Fint
Du har väntat länge och din väntan är nu belönad!
Citera
2010-02-09, 15:36
Medlem
Tackar! Det har varit en lång väntan

Den e riktigt klockren, så mycket att utforska o styra upp. Kommer o sitta o pilla hela natten, lite kaffe på det här så..!
Citera
2010-02-09, 16:51
Medlem
1C0NSs avatar
Ska boka en nu från Cdon.com. Hoppas den kommer nästa vecka då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in