Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-14, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veritatem
Som vanligt är du mer än lovligt korkad , jävla klappmongo.
Om du förstått vad du läst så skulle du förstå klart och tydligt vart jag står i frågan.
Men jag ska hjälpa dig på traven din idiot.
Jag har inget med HA , Bandidos , outlaws , mongols eller svineri att göra och har aldrig haft det och kommer aldrig att ha det , försök att få in det i din blatteskalle nu eftersom du inte verkar förstå vad folk skriver. Och NEJ det var fel gjort av HA , Och det OAVSETT om det var barn och kvinnor där , INGEN skall behöva gå igenom det dom gick igenom.
DOCK är det fel att ta med barn till en MC-Fest , har man MC på ryggen så finns ALLTID en risk , försök att förstå att det inte handlar om enbart 1% din jävla idiot.
Hoppas du har förstått nu när jag även skrivit en del stödord åt dig med STORA bokstäver , jävla klappmongo.
(Och nu kom det igen , men får förklara för en del som om dom vore förståndshandikappade)
Nej det är inte fel att ta med sina barn till en familjefest i en fredlig mc klubb. det är fel att attackera en fredlig mc klubbs familjefest!! punkt slut!!
det är inte heller ok att attackera en president för raw i hans hem med fru och barn hemma!! punkt slut!!
bmc håler inte på med detta smuts betende och det är all heder till dem. man kan kriga med heder och inte smutsa ner sig!
Citera
2012-12-14, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENM123
Nej det är inte fel att ta med sina barn till en familjefest i en fredlig mc klubb. det är fel att attackera en fredlig mc klubbs familjefest!! punkt slut!!
det är inte heller ok att attackera en president för raw i hans hem med fru och barn hemma!! punkt slut!!
bmc håler inte på med detta smuts betende och det är all heder till dem. man kan kriga med heder och inte smutsa ner sig!

Nu har jag ingen konkreta fall just nu men tror nog bmc varit Lika bra med såna sviniga saker, iaf i Danmark och tvekar på dom kan säge sig helt fri från det här med
Citera
2012-12-14, 11:26
Medlem
viciousnightmares avatar
Heder är tyvärr enbart ett ord , har man gjort ett val och önskar leva i the american dream med biker
livet bröder, klubbhus och patchar upp sig på västen . Självklart kommer hela paketet med inte bara önskvärda saker , men det är ett val man gör man kan inte bara se bad ut man får nog vara det med .
För det är så det kommer tolkas någons tå kommer förmodligen trampas på en dag, och man får inte vara så jävla blåögd och tro det inte kommer hända oss..

Om det inte görs på detta sätt är min tolkning då , visst det är ytterst tråkigt att ens barn ska behöva uppleva resultatet för vad ens pappa har gjort för val med och se han bli slagen .
Men är det en planerad markering som ska utföras ska den göras vilket som, backar man för att det är
nära och kära i närheten ger ju det signaler att ska man va trygg är det ju bara gömma sig bakom dom kära .
Inte alla som skulle det men är ju inte alla som är av det rätta virket..
Citera
2012-12-14, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greatbacon
Nu har jag ingen konkreta fall just nu men tror nog bmc varit Lika bra med såna sviniga saker, iaf i Danmark och tvekar på dom kan säge sig helt fri från det här med

Hände ju i Kalmar för inte så länge sen att BMC tog sig in i en lägenhet i norra delen av Kalmar och misshandlade en kille framför hans sambo och nyfödda barn.
Killen var medlem i RM.
Citera
2012-12-14, 12:14
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veritatem
Som vanligt är du mer än lovligt korkad , jävla klappmongo.
Om du förstått vad du läst så skulle du förstå klart och tydligt vart jag står i frågan.
Men jag ska hjälpa dig på traven din idiot.
Jag har inget med HA , Bandidos , outlaws , mongols eller svineri att göra och har aldrig haft det och kommer aldrig att ha det , försök att få in det i din blatteskalle nu eftersom du inte verkar förstå vad folk skriver. Och NEJ det var fel gjort av HA , Och det OAVSETT om det var barn och kvinnor där , INGEN skall behöva gå igenom det dom gick igenom.
DOCK är det fel att ta med barn till en MC-Fest , har man MC på ryggen så finns ALLTID en risk , försök att förstå att det inte handlar om enbart 1% din jävla idiot.
Hoppas du har förstått nu när jag även skrivit en del stödord åt dig med STORA bokstäver , jävla klappmongo.
(Och nu kom det igen , men får förklara för en del som om dom vore förståndshandikappade)

Att du orkar med den där? La han på ignore för längesedan...Sen har du inget för att försöka förklara saker och ting. Oavsett MC klubb 1% eller inte så är dom inte direkt lämpliga för barn, dom som tycker annat är troligen inte ens könsmogna dvs dom har inga barn.
Vill dom ha ungar som går på fester där det sups och svärs så var så god, sen låt mej tillägga att inte många fester jag gått på där det inte varit någon som blivit för full och ställt till med en scen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bonecollector
Hände ju i Kalmar för inte så länge sen att BMC tog sig in i en lägenhet i norra delen av Kalmar och misshandlade en kille framför hans sambo och nyfödda barn.
Killen var medlem i RM.

Jaha där förstörde du två Fb-medlemmars illusion...
Citera
2012-12-14, 12:36
Medlem
Citat:
Killen var medlem i RM.

då så ..
Citera
2012-12-14, 12:46
Medlem
När ni ändå diskuterar detta med familj närvarande så är det väl faktiskt så att man valt det livet man gör. Däremot förstår jag inte hur folk kan attackera någon och hugga med flaskor eller vad det nu kan vara, när familjen är närvarande. Men är man beredd att döda en människa för vilka färger personen bär så bryr man sig nog inte så mycket om familjen blir lidande.

Editerade lite.
Senast redigerad av stros 2012-12-14 kl. 12:49.
Citera
2012-12-14, 12:51
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
När ni ändå diskuterar detta med familj närvarande så är det väl faktiskt så att man valt det livet man gör. Däremot förstår jag inte hur folk kan attackera någon och hugga med flaskor eller vad det nu kan vara, när familjen är närvarande. Men är man beredd att döda en människa för vilka färger personen bär så bryr man sig nog inte så mycket om familjen blir lidande.

Editerade lite.
Det stora problemet är ju att barnen inte har valt att leva det livet.
Citera
2012-12-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Det stora problemet är ju att barnen inte har valt att leva det livet.
Jag försvarade det verkligen inte men är man beredd att ta männniskoliv pga klubbtillhörighet så är nog inte barnen något man tänker på. Sen kan det bli en effekt i att folk som inte är så långt inne i det livet kanske backar och ser att det faktiskt är allvar och att barn och fruar kan bli lidande.
Citera
2012-12-14, 13:14
Medlem
DallasSkullss avatar
Ni har ju enligt mitt tyckande helt rätt, även om sambon är vuxen så vågar jag säga att hon inte valt det livet.
Min erfarenhet säger det att det är ytterst få gånger som man överhuvudtaget pratar om klubben för sina tjejer och än mindre om klubbrelaterade problem. Dels för att man kanske inte vill skrämma henne eller för att det är så att man pratar inte utanför klubben om klubb saker.

Även om man inte är en 1% klubb så är just den mentaliteten ganska utbredd i alla klubbar dock så kanske den bara strikt efterlevs av just 1% klubbar etc.

Så i mitt tycke så är både sambo/ fru och framför allt barn totalt oskyldiga i det klubbrelaterade, har väl även varit med på typ öppet hus en gång per år där det deltagit kvinnor och barn men efter en viss tid när röjandet ska börja så ska barnen bort...visst vissa kvinnor har funnits där men det är den typen av tjejer som kanske hänger på klubbar.

Kontentan är enligt mitt tyckande har inte ens fru/ sambo där att göra på en fest och definitivt inga barn, den som har det är totalt oansvarig i mitt tycke.
Tillika kommer jag aldrig att förenas med nya generationen eller kulturen där det är okej att spöa någon inför deras familj, det kommer alltid ett bättre läge.

Vi kan även konstatera att alla 1% eller deras Support i Sverige ( räknar inte Mongols ) har senaste åren gjort liknande övertramp...

Sen får ju ni andra ha era åsikter och tycka eller inte tycka, jag motiverar iaf mitt tyckande istället för att på nysvensk stavning bara sitta och dryga sej...
Citera
2012-12-14, 13:22
Medlem
Citat:
Killen var medlem i RM.

Nja. Dom ringde på dörren och bad killen följa med ut på parkeringen där han fick stryk. Dom gick inte in i hemmet och spöade på killen framför fru och barn.

Händelsen vid Svineri MC så var det tidigt på kvällen och EN medlem hade med sin dotter ut, dom skulle åka hem tidigt innan den riktiga festen började. Men då dom fick besök redan innan kl 8 på kvällen så hade dom inte hunnit åka hem än. Inga andra barn närvarade.

Detta är inte skrivit för att försvara det ena eller det andra. Utan för att vi ska hålla oss till fakta i stället för spekulationer.
Citera
2012-12-14, 13:24
Medlem
De som har varit störst svin i dessa saker är ju utan tvekan HA, allt började ju när Jönke avrättade Makrellen framför han fru och lilla barn, istället för att ta honom när han var själv, sedan var där ju en "indrivning" i Stockholm då de var prospects, jag har för mig att det var Segui som höll en pistol till huvet på ett litet barn för att få föräldrarna att betala, problemet var bara att det var fel hus, detta satt Möller och försvarade på tv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in