Citat:
Ursprungligen postat av Nyttnick
De som har varit störst svin i dessa saker är ju utan tvekan HA, allt började ju när Jönke avrättade Makrellen framför han fru och lilla barn, istället för att ta honom när han var själv, sedan var där ju en "indrivning" i Stockholm då de var prospects, jag har för mig att det var Segui som höll en pistol till huvet på ett litet barn för att få föräldrarna att betala, problemet var bara att det var fel hus, detta satt Möller och försvarade på tv.
Oavsett vad man tycker om HA, ska man nog inte sväva iväg från verkligheten. Mig veterligt hade Makrillen inget barn med sig vid händelsen, men däremot en "flickvän" som Jönke skonade, trots att han fyllde Makrillen med bly.
Segui hade inget med den indrivningen, som du snackar om, att göra. Det var två helt andra gubbar som inte ens var HA vid det tillfället. Vem som egentligen höll pistolen mot barnet, vet ingen utomstående heller. En av figuranterna valde att hålla käften hela vägen och fick sedemera sin väst. Den andra försvann i "glömska". Den förstnämnda har för övrigt lämnat klubben för några år sedan.
Det var heller inte "fel hus", men förfarandet var lika ruttet för det.
Att flasha fel namn i såna här frågor, kan skapa problem för folk som inte längre är involverade i HA.
Segui har säkert varit involverad i andra grejer, men här var han inte närvarande.
Dra en skämspåse över huvudet och be om ursäkt.