Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-05, 23:49
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Han var medlem i HA, blev utslängd (Bad standing), blev vänner med araberna i BGP, blev medlem i HA igen, blev ovänner med BGP och startade ett krig med flera invandrargäng, lämnade HA (left), blir medlem i BMC, HA ändrar left till Bad Standing.

Är han snurrig eller bara mediakåt?

Men när han första gången blev utslängd i BS från HA, va det inte en vända hos BMC även då?
Jag kan ha fel, har hänt förut

Brian Sandberg drog även igång AK81
Senast redigerad av guldankan 2012-12-05 kl. 23:58.
Citera
2012-12-06, 00:51
Medlem
malmomannens avatar
[quote=encephalization]Han kanske blev trott pa sin son:
http://ekstrabladet.dk/112/article1867578.ece

Har jag helt fel! Men var inte denna gubben med och hade ett finger i många av de mer etablerade
bordellerna i början av 00 talet i Köpenhamn? Hört en del bekanta som nämt hans namn för ett par år sedan, var med och styrde upp en del bra ställen som än idag levererar kvalitet..
Han har väl även en yngre styvbror som varit aktiv eller?

/M
Citera
2012-12-06, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Makrame
A*dreas.B någon som hört något om honom?? BS vart det iallafall men hörde bara att han stack hem till Ungern sen knäpptyst.

Sist jag hörde något om A*dreas så bodde han fortfarande där. Det var många år sedan han lämnade klubben i bad standing, ryktet var att han hade snortat av varorna. AB tillsammans med en annan HA-medlem på den tiden deltog även i en brutal utpressning norr om stan som inte uppskattades inom bikervärlden.
Citera
2012-12-06, 02:45
Medlem
Hells Angels - "The true story" som kom ut nu nyligen, någon som vet om man kan se eller tanka hem den någonstans?
Citera
2012-12-06, 02:57
Medlem
dresscodeaddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvavit
Jaha ja!
Låter ganska logiskt. Intressant fun-fact med.
Kom att tänka på dessa guld pins "Clay" i Sons of Anarchy har. Kanske kan vara en hänvisning till detta, eller något liknande.

Edit: (Om det rent hypotetiskt skulle bryta ut en större konflikt i Danmark mellan HA och BMC, skulle det innebära att det kan bli något här uppe hos oss lite längre upp i norden? Eller är det mer troligt att det sköts mer isolerat i chapters/regioner/danmark? Har det skett tidigare att det blivit storskaliga konflikter bland klubbar emellan som passerar lands om än kontinentala gränser? Mer än att man inte vill att någon ny ska etablera sig i ett visst land?)

En BMC (fd HA?) medlem blev väl gripen i Tyskland, med "sprängmedel" i bilen, på G mot ett HA klubbhus?
Om det blossar upp mer i Tyskland & Danmark så kommer det spridas till Sverige, om klubbarna fortsätter låna ut "bemanning".
Citera
2012-12-06, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dresscodeaddict
En BMC (fd HA?) medlem blev väl gripen i Tyskland, med "sprängmedel" i bilen, på G mot ett HA klubbhus?
Om det blossar upp mer i Tyskland & Danmark så kommer det spridas till Sverige, om klubbarna fortsätter låna ut "bemanning".

Det var Jonas Granborg, fd HA i malmö som nu är med i BMC som var en av de gripna för det.
Citera
2012-12-06, 10:44
Medlem
från en som inte är speciellt insatt... men är det inte dags att staten tar i med hårdhandskarna mot organisationer som denna??? såg på uppdrag granskning i går, Tyskland verkar ha lagstadgat mot denna typ av organisationer.
jag menar, enligt programmet så var det cirka 400medlemmar. skall vi låta dessa 400 medlemmar härja fritt i vårat land??

ni som är mer insatt får gärna komma med synpunkter!!
Citera
2012-12-06, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viking112233
från en som inte är speciellt insatt... men är det inte dags att staten tar i med hårdhandskarna mot organisationer som denna??? såg på uppdrag granskning i går, Tyskland verkar ha lagstadgat mot denna typ av organisationer.
jag menar, enligt programmet så var det cirka 400medlemmar. skall vi låta dessa 400 medlemmar härja fritt i vårat land??

ni som är mer insatt får gärna komma med synpunkter!!

Sverige har gjort en del tappra försök men svårt att få igenom sådan lagstiftning i detta land
Citera
2012-12-06, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFworld
Sverige har gjort en del tappra försök men svårt att få igenom sådan lagstiftning i detta land

jaaa, men man borde kunna titta på tyskland å se hur dom lyckades med detta. för jag tycker verkligen att detta har gått för långt! nu är det dags att stoppa dessa organisationer
Citera
2012-12-06, 11:02
Medlem
Citat:
jaaa, men man borde kunna titta på tyskland å se hur dom lyckades med detta. för jag tycker verkligen att detta har gått för långt! nu är det dags att stoppa dessa organisationer

Problemet är väl inte endast vår lagstiftning utan att sverige tar mycket hänsyn till frihets rättigheter, genom geneve konvention osv, kanske lite mer hänsyn och tolkningar än andra länder gör osv
Citera
2012-12-06, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFworld
Problemet är väl inte endast vår lagstiftning utan att sverige tar mycket hänsyn till frihets rättigheter, genom geneve konvention osv, kanske lite mer hänsyn och tolkningar än andra länder gör osv

Dock fick de ju igenom signalspanningen nu så det går framåt för dem, men tror dock att den kommer att missbrukas kraftigt av storebror
Citera
2012-12-06, 11:03
Medlem
JMKKs avatar
Citat:

Det borde ju finnas solklara bevis att HA är organiserad kriminalitet. Det är minst sagt olustigt att de breder ut sig i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in