Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvavit
Delar uppfattningen om att bilden man har av HA inom Norden är män med Nordiskt ursprung vilket även är något man värnar om?
Det är detta som blir det komiska, i Norden vill HA ha nordiska män, men varför blir det då fel för er när HA vill även ha inhemskt folk i Turkiet? Turkarna i Turkiet är ju lika äkta som Nordbor i Norden, så vad fan är det som är så svårt att fatta?

Ska nordbor åka runt och skapa chapter i hela världen eller? Hur fan skulle denna expansion funka och dessutom skulle den ta 1000 år.
Citera
2012-09-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Klubbarna expanderar. Finns i både Asien, Sydamerika, Öststaterna.

Rasaspekten är prio ett hos andra, det går ju inte att ha en och samma ras om du vill ta del av andra kontinenter, exempelvis.

Som en officiell supporterklubb blir bra.

Jo så långt är jag med. Men finns det marknadsandelar att fästa sig till i ex.vis syd/östeuropa? Borde väl ändå kunna tyckas vara en relativt attraktiv geografisk placering, eller?
Tänker väl att man än så länge är en mindre aktör där, än vad man är i övriga europa?

Hos andra, du menar att den inte är särskilt utpräglad inom HA-sfären? Förstår att kanske Afrikaner och Muslimer inte är i majoritet på jakt efter medlemskap men är man inte någorlunda Etno/Nationalistiska inom de nordiska länderna? Eller tror du att man kanske har mer personliga uppfattningar och sedan en "klubbsyn" som vilket multi-nationellt företag som helst?

Hur tillämpas det i praktiken som supporterklubb, vill man bli fullvärdiga, är man mer individuella?
Just detta med att man är sin egen "MC" men samtidigt vandrar i gemensamma färger?

Citat:
Det är detta som blir det komiska, i Norden vill HA ha nordiska män, men varför blir det då fel för er när HA vill även ha inhemskt folk i Turkiet? Turkarna i Turkiet är ju lika äkta som Nordbor i Norden, så vad fan är det som är så svårt att fatta?

Ska nordbor åka runt och skapa chapter i hela världen eller? Hur fan skulle denna expansion funka och dessutom skulle den ta 1000 år.

Kanske uttryckte mig lite plumpt, jag menar att man inom HA då värnar om det? Min personliga åsikt låter jag bli osagd.

Förstår att man inte kan ha ett etniskt nordiskt HA i Turkiet, men samtidigt är det väl just nordbor som i egenskap av Europeisk placering och sitt starka fäste hjälper till att bygga upp nya chapters, åt vissa håll, som Amerikaner gjort i Storbritannien/Norden?

Men då man kunnat ha italienare, irländare? kanske ryssar/latinare? i USA vad skulle man anse om en mer diversifierad ursprungsnationalitet bland sina medlemmar i ex.vis Norden, om man nu kan dra nytta av det?
Senast redigerad av akvavit 2012-09-22 kl. 22:58.
Citera
2012-09-22, 22:56
Medlem
Citat:
Hos andra, du menar att den inte är särskilt utpräglad inom HA-sfären?
Jag syftade på grupper med en ideologisk agenda.

Citat:
men är man inte någorlunda Etno/Nationalistiska inom de nordiska länderna?
Jo.

Citat:
Eller tror du att man kanske har mer personliga uppfattningar och sedan en "klubbsyn" som vilket multi-nationellt företag som helst?

Ja, det blir mer och mer åt det hållet. Personlig lämplighet framför färg på huden. Det har visat sig vara bra, för det finns bra folk i alla grupper. Bra folk är bra folk. Du har grymma araber och du har helt hjärndöda svenskar. Ska man ta den hjärndöde då, och vad skulle man vinna på det?

Personlig lämplighet först.

Citat:
Hur tillämpas det i praktiken som supporterklubb, vill man bli fullvärdiga, är man mer individuella?

Både och (om jag förstod frågan rätt)

Citat:
Just detta med att man är sin egen "MC" men samtidigt vandrar i gemensamma färger?
Ja, vad är det med det?

Citat:
Förstår att man inte kan ha ett etniskt nordiskt HA i Turkiet, men samtidigt är det väl just nordbor som i egenskap av Europeisk placering och sitt starka fäste hjälper till att bygga upp nya chapters, åt vissa håll, som Amerikaner gjort i Storbritannien/Norden?
Jo, folk från ett håll är med och drar igång på annat håll. Visst.
Senast redigerad av xtroverto 2012-09-22 kl. 22:58.
Citera
2012-09-22, 23:11
Medlem
Citat:
Jag syftade på grupper med en ideologisk agenda.

Jo.

Ja, det blir mer och mer åt det hållet. Personlig lämplighet framför färg på huden. Det har visat sig vara bra, för det finns bra folk i alla grupper. Bra folk är bra folk. Du har grymma araber och du har helt hjärndöda svenskar. Ska man ta den hjärndöde då, och vad skulle man vinna på det?

Personlig lämplighet först.

Både och (om jag förstod frågan rätt)

Ja, vad är det med det?

Jo, folk från ett håll är med och drar igång på annat håll. Visst.

Okej.

Jo det är ju det jag också tänker. Om man nu har många Finländare, Jugoslaver Latinamerikaner Araber osv. i Sverige som inte lägger tyngd på att åtskilja sig från ursprungssvenskar, skulle man inte kunna se dem som bra potentiella medlemmar? Så gör man väl i USA?

Okej, men agerar man mer på direktiv eller arbetar man i mycket på sina egna vägnar? Men man är ändå i önskan om att en dag vara en egen Hells Angels klubb? Jag har bara svårt att förstå konceptet till att man väljer att ha ett sorts "mellansteg" om man kan säga så. Om man nu inom chaptersen har egna prob/prospects, undergrupper som får en lite mer annorlunda verksamhet kanske, hang-around klubbar som blir Hells Angels och att man är en klubb med ett annat namn med samma färger?
Citera
2012-09-22, 23:15
Medlem
Citat:
Jo det är ju det jag också tänker. Om man nu har många Finländare, Jugoslaver Latinamerikaner Araber osv. i Sverige som inte lägger tyngd på att åtskilja sig från ursprungssvenskar, skulle man inte kunna se dem som bra potentiella medlemmar? Så gör man väl i USA?
Ja, varför inte.

Citat:
Okej, men agerar man mer på direktiv eller arbetar man i mycket på sina egna vägnar? Men man är ändå i önskan om att en dag vara en egen Hells Angels klubb? Jag har bara svårt att förstå konceptet till att man väljer att ha ett sorts "mellansteg" om man kan säga så. Om man nu inom chaptersen har egna prob/prospects, undergrupper som får en lite mer annorlunda verksamhet kanske, hang-around klubbar som blir Hells Angels och att man är en klubb med ett annat namn med samma färger?
Alla som tränar fotboll har väl inte samma mål? Samma gäller inom detta.
Citera
2012-09-22, 23:56
Medlem
Citat:
Finns araber i Svenska HA. Namnen kan du köra upp i röven.

I DK har du Pakisar, Iranier. I HA. Inte någon undergrupp.

I DK finns det Pakisar och Iranier ja, det vet jag mycket väl om. Men ARABER i Göteborg och Malmös avdelningar? Skippa skitsnacket, finns endast i Stockholm och inte någon annanstans.

Du är en mytoman och dom flesta vet om det här, sedan varför sådant personligt agg/hat emot Mega? Har han piskat på dig någon gång? Har han förnedrat dig? Ganska så säker på att han har gjort det.

Så sluta ljug att du har utmanat honom vid ett flertal tillfällen.
Citera
2012-09-23, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvensktSnus
I DK finns det Pakisar och Iranier ja, det vet jag mycket väl om. Men ARABER i Göteborg och Malmös avdelningar? Skippa skitsnacket, finns endast i Stockholm och inte någon annanstans.
En Libanes i Göteborg (som för övrigt talar felfri svenska, knegar, skattar, och är jättetrevlig), så stäng igen käften din nolla.

Citat:
varför sådant personligt agg/hat emot Mega? Har han piskat på dig någon gång? Har han förnedrat dig? Ganska så säker på att han har gjort det.
Han blåste folk i min närhet. Ett kräk. Men det är säkert din polare.

Citat:
Så sluta ljug att du har utmanat honom vid ett flertal tillfällen.
Han erkänner ju i boken att hans backup var A, som är 165 cm lång, som förvisso kan slåss så det stänker om det. Men det säger ju hur tuff Mljuga är.
Senast redigerad av xtroverto 2012-09-23 kl. 00:21.
Citera
2012-09-23, 00:40
Medlem
I svineri mc fup protokollbilaga F, så anges det att endast 12 stycken medlemmar i HA är dömd för grov misshandel. Detta känns väldigt lite?
Citera
2012-09-23, 01:36
Medlem
Citat:
En Libanes i Göteborg (som för övrigt talar felfri svenska, knegar, skattar, och är jättetrevlig), så stäng igen käften din nolla.

Jaså det säger du, kanske stämmer, kanske inte. Vilket fall som helst så har jag ytterst svårt att tro på det.
Gissar isf på att han är medlem i WRC?

Citat:
Han blåste folk i min närhet. Ett kräk. Men det är säkert din polare.

Jaså men om han nu var en sådan tönt varför gjorde du inget åt det då din lille fjant? Jag tror det var dig han blåste och du kunde inte göra ett skit åt det.

Nej absolut inte polare med Mega. Tycker det är väldigt roligt att du innehar ett sådant hat emot honom och det skulle du knappast ha om inte han har suttit dig på plats tidigare.

Sedan är det komiskt att du försöker intala dig själv en massa lögner om att du har "utmanat" honom vilket jag har väldigt svårt att tro på, då jag själv har gått emot Mega en gång i tiden och då försökte han vända ett par andra gubbar emot mig vilket inte gick. Men det är inget jag behöver sitta och påpeka vid ett flertal tillfällen på flashback för att känna mig som en man.

Citat:
Han erkänner ju i boken att hans backup var A, som är 165 cm lång, som förvisso kan slåss så det stänker om det. Men det säger ju hur tuff Mljuga är.

Boken har jag inte ens brytt mig om att läsa då den inte säger mig så mycket. Det värsta du har gjort mot Mega är troligtvis att riva sönder ett exemplar av hans bok för mer har du aldrig gjort.

Det jag vet dock är att Mega är mycket tuffare än dig, och det säger mer om dig än han.
Citera
2012-09-23, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvensktSnus
Jaså det säger du, kanske stämmer, kanske inte. Vilket fall som helst så har jag ytterst svårt att tro på det.
Gissar isf på att han är medlem i WRC?.

Nej, i GT.

Citat:
Jaså men om han nu var en sådan tönt varför gjorde du inget åt det då din lille fjant? Jag tror det var dig han blåste och du kunde inte göra ett skit åt det.
Mig vågade han inte blåsa din blöjpojke.

Citat:
Nej absolut inte polare med Mega. Tycker det är väldigt roligt att du innehar ett sådant hat emot honom och det skulle du knappast ha om inte han har suttit dig på plats tidigare.

Kommer alltid känna förakt för förrädare.

.
Citat:
Sedan är det komiskt att du försöker intala dig själv en massa lögner om att du har "utmanat" honom vilket jag har väldigt svårt att tro på

Tro vad du vill.

Citat:
då jag själv har gått emot Mega en gång i tiden och då försökte han vända ett par andra gubbar emot mig vilket inte gick. Men det är inget jag behöver sitta och påpeka vid ett flertal tillfällen på flashback för att känna mig som en man.
Jag nämnde inte det för att få känna mig manlig, jag nämnde det för att det är sant och det var i samband med att han utmålade sig själv som värsta ångvälten i sin roman.

Citat:
Boken har jag inte ens brytt mig om att läsa då den inte säger mig så mycket. Det värsta du har gjort mot Mega är troligtvis att riva sönder ett exemplar av hans bok för mer har du aldrig gjort.
Kommer aldrig röra den boken din dumma jävel. Den finns uppladdad på nätet. Så jag kan läsa skiten utan att han får ett öre. Men trots att den är gratis så slutade jag läsa efter typ 30 sidor, jag höll på att krivera av all bullshit.

Citat:
Det jag vet dock är att Mega är mycket tuffare än dig, och det säger mer om dig än han.

Är det därför han begärt polisbeskydd? För att han är så tuff? Din dumma bonde
Citera
2012-09-23, 01:47
Medlem
När man läser fupen angående svineri fallet, kan jag inte mer än konstatera att den här arild är mer än lovligt dum i huvet. Borde man inte vid hans ålder lärt sig att knipa igen käften i förhör istället för att försöka dra någon "smart" story som blir hålslagen gång på gång Det gäller ju förvisso ett flertal av just RD prospective killarna. Smsen mellan RAWC/HA killarna ifrån helsingborg var ju inte heller speciellt proffsiga. Blev lite besviken trodde dom höll högre nivå än så här.
Citera
2012-09-23, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forgottenone
Smsen mellan RAWC/HA killarna ifrån helsingborg var ju inte heller speciellt proffsiga. Blev lite besviken trodde dom höll högre nivå än så här.
Något du kan dela med dig av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in