Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-08, 17:50
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reeedsyl
Hells angels finns över hela landet

Får en känsla av att dina geografikunskaper inte är på topp!?

Du kanske å andra sidan har mer koll än vad jag tror.
Vilka avdelningar finns i Sverige mellan Uppsala och Luleå? Det stycket Sverige är ju en rätt betydande del av landet.
Citera
2017-05-08, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Får en känsla av att dina geografikunskaper inte är på topp!?

Du kanske å andra sidan har mer koll än vad jag tror.
Vilka avdelningar finns i Sverige mellan Uppsala och Luleå? Det stycket Sverige är ju en rätt betydande del av landet.

Men det bor ju knappt några där, mer än berikare i fd små industristäder.....
Citera
2017-05-09, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streetripper
Sluta samla info din galning
Jag samlar ingen info, jag ifrågasätter felaktig dito.
Citat:
Ursprungligen postat av trenbolone
Kvalificerat skitsnack. HBG är inte på något sätt bättre än dom andra. RAW har mer än en medlem som regelbundet är vit runt snoken.

Gör hemläxan eller ge fan i att göra inlägg ditt troll.
Bra talat.
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
Gammal info? Förbud för eget bruk vad gäller samma saker som under Sveriges lagar måste vara något nytt eller något väldigt få känner till och/eller lever efter?
Eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av reeedsyl
Hells angels finns över hela landet
Äntligen en go snubbe som har koll
Citera
2017-05-09, 22:27
Medlem
hells angels är töntar, dom har ingenting att säga till om varken i gbg eller sthlm. dom backar för ingenting och vågar inte stå upp när dom åker på spö. bara av andra mindre mc gäng. att ni suger deras kukar och ser upp till dom säger allt om er, ni har små kukar och är ingenting.
Citera
2017-05-10, 13:22
Medlem
Jag är nollinsatt i MC gäng och kriminella överlag men tycker det är intressant.

Hur står sig HA och Bandidos samt övriga MC gäng mot alla invandrargäng som finns där ute? Har dom något att säga till om i dessa kretsar eller hur ser det ut?

Tidningarna vill ju alltid framställa MC gängen som det farligaste som finns i samhället men tycker dom känns betydligt behagligare än diverse invandrargäng.
Citera
2017-05-10, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Jag är nollinsatt i MC gäng och kriminella överlag men tycker det är intressant.

Hur står sig HA och Bandidos samt övriga MC gäng mot alla invandrargäng som finns där ute? Har dom något att säga till om i dessa kretsar eller hur ser det ut?

Tidningarna vill ju alltid framställa MC gängen som det farligaste som finns i samhället men tycker dom känns betydligt behagligare än diverse invandrargäng.
Det har diskuterats och tjabbats om detta 100 gånger i denna tråden, räcker inte det?
Citera
2017-05-10, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Det har diskuterats och tjabbats om detta 100 gånger i denna tråden, räcker inte det?

Jo har allt suttit och läst många sidor här men blir inte riktigt klok på det. Alla kastar ju skit på varandra så svårt att bilda sig en bra uppfattning.

Men jag förstår helt om du inte orkar förklara.
Citera
2017-05-10, 16:50
Medlem
Håller HA på den där interna policyn eller vad fan det är att inte syssla med narkotikaaffärer ö.h.t.? Hur tjänar de pengar då, förutom svartbyggen och så? Det är ju i droger det finns stålar att hämta.
Citera
2017-05-11, 03:13
Medlem
Varför måste HA nödvändigtvis tjäna pengar, det är en klubb, inget företag. Det kostar pengar att vara med, precis som i alla klubbar, men vad jag vet är inte just inkomsten den primära biten i en klubb.
Citera
2017-05-11, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Varför måste HA nödvändigtvis tjäna pengar, det är en klubb, inget företag.
Nu säger jag inte att HAMC är ett företag som drivs på samma sätt som de flesta andra företag, men det heter ju faktiskt Hells Angels Corporation.
Citat:
Det kostar pengar att vara med, precis som i alla klubbar, men vad jag vet är inte just inkomsten den primära biten i en klubb.
Fast summan du pröjsar för att vara medlem i HAMC är betydligt större än i de flesta andra klubbar, och det gör att det är rätt viktigt att tjäna pengar.
Citera
2017-05-11, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerrorTerriernTero
Nu säger jag inte att HAMC är ett företag som drivs på samma sätt som de flesta andra företag, men det heter ju faktiskt Hells Angels Corporation.

Fast summan du pröjsar för att vara medlem i HAMC är betydligt större än i de flesta andra klubbar, och det gör att det är rätt viktigt att tjäna pengar.

Att det är som ett stort bolag rent strategiskt är väl möjligt men det är väl alla ledande internationella klubbar oavsett inriktning.

Om vi fortsätter jämförelsen med klubbar rent allmänt på samma nivå så drar medlemmarna (spelarna) in så in i helvete med deg till klubbkassan så det kostar definitivt betydligt mer att vara med i Manchester United, eller du måste avvara mer av din eventuella vinst, plus att dessutom krävs otroligt mycket mer att få vara med där, och dessa klubbar får in så mycket till kassan på andra håll att en medlemsavgift är obefintlig och betydelselös.

Men för HA som inte kan dra sådana fördelar måste väl ha en högre avgift då det är en global jätte men som inte kan dra några fördelar av det rent ekonomiskt, utan det blir en medlemsgrundad inkomst som bär dem framåt.
Citera
2017-05-11, 10:08
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Att det är som ett stort bolag rent strategiskt är väl möjligt men det är väl alla ledande internationella klubbar oavsett inriktning.

Om vi fortsätter jämförelsen med klubbar rent allmänt på samma nivå så drar medlemmarna (spelarna) in så in i helvete med deg till klubbkassan så det kostar definitivt betydligt mer att vara med i Manchester United, eller du måste avvara mer av din eventuella vinst, plus att dessutom krävs otroligt mycket mer att få vara med där, och dessa klubbar får in så mycket till kassan på andra håll att en medlemsavgift är obefintlig och betydelselös.

Men för HA som inte kan dra sådana fördelar måste väl ha en högre avgift då det är en global jätte men som inte kan dra några fördelar av det rent ekonomiskt, utan det blir en medlemsgrundad inkomst som bär dem framåt.

Företag och företag. Nu är jag ingen mc gubbe själv men av det man läst så har de ju tydligen övervakning på sig 24/7. De trakasseras ständigt av Polisen och säkert även Säpo. I längden måste det väl vara svårt att vara livsstilskriminell i den miljön. Jag tror de flesta i dagens en-procentar miljö är vanliga knegare som gillar att partaja och är smågalna i övrigt. Men jobbar hårt så de har råd med hoj och medlemsavgift. Nu pratar jag om själva hojåkarna, inte svansen runtom. Tror säkert det kan vara helt annorlunda utomlands och när det begav sig, men typ Mega-typer (läst boken) dvs fullvärdiga som är sjukpensionärer och lever på indrivning tror jag är ytterst få. Pga all övervakning. Nej, skulle man vara kriminell på det sättet tror jag inte man vill skylta med sin verksamhet som klubbarna gör och dra åt sig ögon. Låter ju helt ologiskt. Däremot så är de ju inte att leka med och säkert väldigt aggressiva och försvara sina färger med det våld som krävs men inte i onödan. Är det sant att de förbjudit knark i HA så säger det väl allt. Alla kriminella man stött på genom åren har ju haft det gemensamt, att de gillar pulver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in