Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-09-09, 12:57
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentaxanalytiker
Ï min hjärna så finns det inga hårda killar som ställer upp på det. Eller?

Jodå fast ordet du söker torde vara hängivna.. Det som leder till soliditet el hårdhet.
Citera
2011-09-09, 12:58
Medlem
pentaxanalytikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Jodå fast ordet du söker torde vara hängivna.. Det som leder till soliditet el hårdhet.
Hahaha, ok, jag ger mig!
Citera
2011-09-09, 15:16
Medlem
hellrejsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ofakind
WRC är de yngre i GBG. Jag tycker den avdelningen är riktigt bra.

dom yngre skulle jag väll knappast kalla dom..iaf inte så att samtliga är under 40 ens
Citera
2011-09-09, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pentaxanalytiker
Jag menar inte att man skulle komma in direkt. Det är just springpojke/förnedringsfasen jag är skeptisk till.
Ï min hjärna så finns det inga hårda killar som ställer upp på det. Eller?

Men kolla hur allt som hör till militär/arméer att göra är uppbyggt. Är alla soldater nördar för att de följer de överordnades riktlinjer?
Citera
2011-09-09, 16:11
Medlem
b-os avatar
Propperiet är nog bra i sej men det har slagit fel hos många nya klubbar och utvecklats fel i vissa andra. Kolla bara; innan var hojarna och tiden på hojar mer viktiga än något annat inom klubben....dagen "nya" medlemmar har en viktigare agenda, att vara biff kriminell och stöddig.

Sen dessa klubbar som så jävla gärna vill in i eller vara HA behandlar sina proppar som skit. Vet att fler av de här inne som frekvent besöker fester vet en del klubbar som uppför sej som svin mot sina hängisar och synnerhet sina proppar.

Kanske något OT men som sagt hört folk från "nyare" klubbar behandla proppar med motiveringe "så gör HA" .. okunskap eller?
Citera
2011-09-09, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Nej det vet jag inte.

Har efter lite sökande hittat att pres från gunnilse numera är pres i nya mölndalsgänget-
Citera
2011-09-09, 17:55
Medlem
Citat:
Nej, det är klart att han inte vet det. Han vet ingenting. Men jag vet det. Är det något du undrar över kan du fråga mig.

Ställde frågan tidigare i tråden men det var ingen som svarade

Citat:
Du, vad har du fått det ifrån att de blir skjutna på det sättet du beskriver?

Vi pratade om andra lite tyngre "familjer" lite off t
Citera
2011-09-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Propperiet är nog bra i sej men det har slagit fel hos många nya klubbar och utvecklats fel i vissa andra. Kolla bara; innan var hojarna och tiden på hojar mer viktiga än något annat inom klubben....dagen "nya" medlemmar har en viktigare agenda, att vara biff kriminell och stöddig.

Sen dessa klubbar som så jävla gärna vill in i eller vara HA behandlar sina proppar som skit. Vet att fler av de här inne som frekvent besöker fester vet en del klubbar som uppför sej som svin mot sina hängisar och synnerhet sina proppar.

Kanske något OT men som sagt hört folk från "nyare" klubbar behandla proppar med motiveringe "så gör HA" .. okunskap eller?

Du har nog rätt där.Ska man ha en bra miljö och en stark klubb måste man ta hand om nya medlemmar men om man har en klubb med små osäkra skitstövlar och ingen som vågar sätta ner foten blir det nog lätt fel.

Att HA inte gav Banditerna full rygg direkt, förvånar mig, det görs ju i andra länder.
Men det kan ha att göra med allt tjafs om det på denna sida.

Kan också vara symboliskt och inte betyda så mycket, de lär ju ha full till nästa vår.
Citera
2011-09-09, 18:53
Medlem
McLembits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Att HA inte gav Banditerna full rygg direkt, förvånar mig, det görs ju i andra länder.

Kan också vara symboliskt och inte betyda så mycket, de lär ju ha full till nästa vår.

Att denna sida skulle på något sätt röra HA i ryggen eller ens att den skulle påverka det minsta i deras beslut finner jag högst otroligt.

Om dom har full rygg till våren tror jag nog inte ens HA själva kan svara på, men det vore ju väldigt intressant ifall det blev så, med tanke på att då får HA sin första neger i sverige.
Citera
2011-09-09, 18:58
Medlem
b-os avatar
Citat:
Du har nog rätt där.Ska man ha en bra miljö och en stark klubb måste man ta hand om nya medlemmar men om man har en klubb med små osäkra skitstövlar och ingen som vågar sätta ner foten blir det nog lätt fel.

Vad gemeneman verkar tro så bara för man varit med i en klubb som fullrygg så blir man det inte per automatik i en annan klubb, iaf inte med min standard mätt.

Det handlar inte om hur mycket "biker" du är utan hur du passar in med de andra medlemmarna och den filosofi som råder i just den klubben. Lika mycket som det handlar om för dej som Propp att se hur du trivs med dina "nya" vänner.

En Propp är ju om han inte kommer som hängis tänkt att vara bekant med någon eller några i klubben och därutav "Prövo" tiden, både för hans och de andras skull. Tanken är ju att man lättare skall kunna bryta en Propp tid än som fullvärdig medlem, man lämnar inte en klubb som fullvärdig för att man inte gillar en eller två personer dvs då har man märkt det som Propp alternativt varit fullvärdig och inte röstat in dom i klubben.

Men som allt annat så är ju detta helt urholkat idag och därutav ser vi det ena jävla magplasket efter det andra i MC världen, framför allt kommande från nya klubbar eller de som frångått gamla principer. Men som folk säger "nya tider" jo men visst pinsamt värre när man se idioter leka MC klubb a la Mongos och därutav min och några andras kräkningar på detta uppförande.
Citera
2011-09-09, 19:16
Medlem
Min tanke var att HA känner dessa sedan tidigare, det är dessutom etablerade bikers från en respektabel klubb, en har dessutom haft hög post.Klart det är ingen garanti men om de är kvar i klubben borde det ta mindre än 6 år att få full rygg.
Citera
2011-09-09, 19:23
Medlem
b-os avatar
Citat:
Min tanke var att HA känner dessa sedan tidigare, det är dessutom etablerade bikers från en respektabelt klubb, en har dessutom haft hög post.Klart det är ingen garanti men om de är kvar i klubben borde det ta mindre än 6 år att få full rygg.

Vet inte hur det funkar inom HA idag men en liten regel jag upplevt i klubblivet är att "dom" ( inte HA eller annan nämnd klubb ) körde Propp upp till 2 år ev. kunde man få 1 år till dvs 3 år Propp och om du inte blivit accepterad som full member efter 3 år så var det ut.

Hängis tiden tja den kan ju vara hur lång som helst i princip men tanken är ju ändå att du förr eller senare ska ta klivet upp.
Så i mina öron låter 6 år helt sjukt men oavsett om du kommer från en konkurrerande klubb och vet ifan om HA ser BMC som en generellt "respektabel" klubb då deras syn på medlemmar är ganska skiljd, om inte jag har fel där?

Men antagligen ser väl HA något i dessa herrar sen med att känna så går det utöver känna någon till namn eller att ha träffats på en fest, har svårt att tänka mej HA har hängt med dessa herrar när dom var i BMC.

Men som sagt; spekulationer, antagande och egna åsikter för detta kan bara HA Eastside svara på-
Senast redigerad av b-o 2011-09-09 kl. 19:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in