Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-05-20, 23:56
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RelaxarN
Ja men Red Devils är ju en självklarhet, så är det ju över hela Sverige men jag menade exempel från Skåne. Klubbar som bara finns här nere, alltså "mindre" klubbar så att säga.

Ja med nätverk menade jag bland annat Sverigemodellen men det finns ju även klubbar som inte ingår där ännu men som ändå är med i HA´s umgänges krets.
Du yrar.

Men utanför HAMC/RDMC så finns det ett trettital klubbar som är med i "nätverket". Den jag nämnde är tydligt högt upp i hackordningen.
Senast redigerad av Wurzten 2008-05-21 kl. 00:01.
Citera
2008-05-20, 23:57
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Outlaws Sweden har oxå en hemsida - men har du sett dem? HA Hbg verkar vara väldigt anonyma - länge sedan jag såg nån. Nu är jag iofs inte Hbg varje dag året runt men tidigare var de ute på vägarna jämnt.
Såg en av dem i torsdags.
Citera
2008-05-21, 05:59
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
En kommunpolitiker från Stockholm har häktats i Falun, misstänkt för att ha hjälpt ett kriminellt mc-gäng att tvätta pengar.
Även politikerns son, en finansman i Stockholm, misstänks vara inblandad i samma härva, uppger Metro.

Politikern, som är i 70-årsåldern, ska ha ett tungt förtroendeuppdrag. Enligt misstankarna har han tvättat svarta inkomster åt mc-klubben Red Devils som har en stark anknytning till Hells Angels.

http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1168769/politiker-haktades-for-ekobrott
Citera
2008-05-21, 12:50
Medlem
RelaxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Du yrar.

Men utanför HAMC/RDMC så finns det ett trettital klubbar som är med i "nätverket". Den jag nämnde är tydligt högt upp i hackordningen.

Nej jag yrar inte, vill bara inte ta en enskild liten klubb som exempel. Men jag vet ganska säkert att klubben inte var med i Sverigemodellen från början. Hört talas om en klubb som ligger i en by som heter Kågeröd?
Citera
2008-05-21, 16:47
Medlem
Softails avatar
Citat:
Nej jag yrar inte, vill bara inte ta en enskild liten klubb som exempel. Men jag vet ganska säkert att klubben inte var med i Sverigemodellen från början. Hört talas om en klubb som ligger i en by som heter Kågeröd?

Dom blev fp-klubb 21/10 2006 (Se Scanbike nr. 1 2007)
Hade colorparty för ett tag sedan, vilket du kan läsa om i nya nummret av Scanbike som prenumeranterna fick idag.

Instämmer med tidigare inlägg
Du yrar
Citera
2008-05-21, 17:08
Medlem
RelaxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Dom blev fp-klubb 21/10 2006 (Se Scanbike nr. 1 2007)
Hade colorparty för ett tag sedan, vilket du kan läsa om i nya nummret av Scanbike som prenumeranterna fick idag.

Instämmer med tidigare inlägg
Du yrar

Men snälla jag vet att dom hade colorparty för ett par veckor sedan, jag var bjuden dit men hade annat för mig.
Citera
2008-05-21, 17:38
Medlem
Softails avatar
Citat:
Men snälla jag vet att dom hade colorparty för ett par veckor sedan, jag var bjuden dit men hade annat för mig.

Tråkigt för dig, du missade en trevlig fest.
Citera
2008-05-21, 19:28
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Helsingborg

Och det var Hasslarp dom lämnade 2004. Så nu kanske du kan räkna ut vem som höll till i Kattarp.
Deras gamla lokal i Hasslarp blev en inspelningsstudio, Palace Of Noise http://www.pon.se På sidan finns lite bilder (kolla relax), och en del är kvar sedan HAs tid i huset. Men dom fick lägga ny liner i poolen eftersom det var ett stort välkänt huvud med vingar målat i botten av den

Nja, är du säker? Har för mig att det bara stod AFFA i bottnen.
Citera
2008-05-24, 09:07
Medlem
RelaxarNs avatar
Citat:
Tråkigt för dig, du missade en trevlig fest.

Det har jag fått höra, blev dock tjaffs med några "lokals".
Citera
2008-05-24, 09:38
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Det har jag fått höra, blev dock tjaffs med några "lokals".

Utan att veta nåt om denna klubb eller händelse i sig så...
Det är ju inte alldeles ovanligt (eller iallfall så vet man ju hur det kan tänkas vara) att grabbar som kännt allt och alla i en by/samhälle/håla och vart polare med kleti och pleti hux flux får en väst på ryggen och då ska vara ett pinnhål upp..Att lokals tycker det är "drägg".. Nu vet inte jag om så är fallet här men har hört om sådana reaktioner tidigare...

Speciellt då om den "nya" klubben har nån form av mål att vara som HA eller bästa polers med HA (BMC , OMC eller så)..Då har en del människor oehört lätt för sig att lägga sig till med en attityd...
Citera
2008-05-25, 07:46
Medlem
Slave Marks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1168769/politiker-haktades-for-ekobrott

Blir inte förvånad ett dugg! Får dom en chans att tjäna en hacka så har dom inga moraliska betänkligheter .Dom vill sätta sig i en position av en klanderfri sektor dessa hungriga profitörer och det finns fler exempel på denna sko sig på andra mentalitet överallt och men kan vara svårare att sätta dit. Det kan gälla allt från bemanningsföretag tex och till att utnyttja dom svaga...
Citera
2008-05-25, 15:34
Medlem
RelaxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Utan att veta nåt om denna klubb eller händelse i sig så...
Det är ju inte alldeles ovanligt (eller iallfall så vet man ju hur det kan tänkas vara) att grabbar som kännt allt och alla i en by/samhälle/håla och vart polare med kleti och pleti hux flux får en väst på ryggen och då ska vara ett pinnhål upp..Att lokals tycker det är "drägg".. Nu vet inte jag om så är fallet här men har hört om sådana reaktioner tidigare...

Speciellt då om den "nya" klubben har nån form av mål att vara som HA eller bästa polers med HA (BMC , OMC eller så)..Då har en del människor oehört lätt för sig att lägga sig till med en attityd...

Japp fallet här var nästan så. En medlem från en annan klubb högre upp i Sverige var full och gick till ett fik för att äta och då blev hans vänner sura för att han inte kom till festen och satt ute i byn med västen på.
Dom som hade fiket "gömde" killen där ute.(Han var skitfull och sa att han inte ville på festen.) Sen sa dom att dom inte visste var han var..
Dagen efter hade en av killarna i klubben härifrån fått NSF klistermärken över sin brevlåda.. Killen som hade klistrat det är kompis med dom som har fiket.
Nu är han från klubben ganska sugen på att få tag i denna kille.
Senast redigerad av RelaxarN 2008-05-25 kl. 15:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in