Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-06, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz-Aldrin
Tror du på fullt allvar att Mongos från övriga världen kommer att komma hjälpa ett gäng nybörjare som målat upp sig som fan själva?

Tror snarare att det har lite o förklara för deras "bröder" om telefonerna skulle bli varma

Min grundtanke har varit som din.Men med min erfarenhet om liknade saker, skulle jag nog inte betta på att MMCS står själva i detta läge.Man kan skratta åt mkt men tyskar och italienare skulle jag stark avråda från att håna.Men det är min egen erfarenhet.Jag tar på mig och glider nu.
Senast redigerad av UltraMind 2011-08-06 kl. 23:50.
Citera
2011-08-06, 23:58
Medlem
bajenvraks avatar
Allt beror på vad det är som har hänt, olika länders charters brukar vara väldigt försiktiga i att lägga sig andra länders förehavanden. Man kommer lixom inte och håller hand, för att rescue skall komma ifrån ett annat håll krävs grova övergrepp ifrån den som attackerar och då att försvararna har gjort allt som står i deras makt för att stå upp för dem själva. Olika länder förväntar sig givetvis att deras bröder står upp för färgerna för att ens kunna vara värdiga sitt charter.

Nu är det ju lite si och så med bikertraditionen bland vissa klubbar i vissa länder men ovan bör gälla. Läget var inte detsamma med OMC sist, de valde att inte retirera och de som ville fick inte majoritet för det, vilket senare redan dem när det vart fråga om att dra in chartret. Snarare de som ville stå upp för färgerna men inte fick var de som fick behålla dem.

En del för alla 1% klubbar i sin filosofi är ju att stå upp för sig, men även stå på sig.
Citera
2011-08-07, 00:15
Medlem
Jag tror om jag fattat det rätt att det är vänner på väg. Kan ha fel men det verkar så. HA gjorde bort sig denna gång. 5 mot 1 visar att Mongols försöker försvara sig men är hopplöst undertaliga. Hade dom hällt sig till 1+2 Max så hade inte tyskarna brytt sig. Nu visar Mongolerna styrka men ävn mänsklighet. Är man 10 mot 120 så måste man få lite hjälp.
Citera
2011-08-07, 01:00
Medlem
5 mot 1 är inte fegt utan taktiskt smart, dom var inte där för en boxningsmatch. Utanför att fram föra ett meddelande. Stå upp eller ta ner skylten. Tänk på det 2 slår ner killen och 3 håller folk borta så ingen stoppar innan dom är klara. Finns allt några hjältar på en krog som ska gå i mellan. Där av den andra misshandels anmälan. En tanke bara men inte helt om möjlig.
Citera
2011-08-07, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Allt beror på vad det är som har hänt, olika länders charters brukar vara väldigt försiktiga i att lägga sig andra länders förehavanden. Man kommer lixom inte och håller hand, för att rescue skall komma ifrån ett annat håll krävs grova övergrepp ifrån den som attackerar och då att försvararna har gjort allt som står i deras makt för att stå upp för dem själva. Olika länder förväntar sig givetvis att deras bröder står upp för färgerna för att ens kunna vara värdiga sitt charter.

Nu är det ju lite si och så med bikertraditionen bland vissa klubbar i vissa länder men ovan bör gälla. Läget var inte detsamma med OMC sist, de valde att inte retirera och de som ville fick inte majoritet för det, vilket senare redan dem när det vart fråga om att dra in chartret. Snarare de som ville stå upp för färgerna men inte fick var de som fick behålla dem.

En del för alla 1% klubbar i sin filosofi är ju att stå upp för sig, men även stå på sig.

Du har oftast substans i det du skriver. Ibland har du fel också. OMC försvann aldrig från Svea. Man byggde upp klubben utan att flasha färger(som fb anser att man måste göra)

Både du och jag tillhör en generation som borde pensioneras.
De ideal vi levde efter finns inte längre.

Möjligtvis i EN grupp. Romanos.
Citera
2011-08-07, 01:29
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Du har oftast substans i det du skriver. Ibland har du fel också. OMC försvann aldrig från Svea. Man byggde upp klubben utan att flasha färger(som fb anser att man måste göra)

Både du och jag tillhör en generation som borde pensioneras.
De ideal vi levde efter finns inte längre.

Möjligtvis i EN grupp. Romanos.

Jag påstod aldrig att OMC försvann, de fanns här hela tiden vilket jag var en av de få som stod fast vid. De lade aldrig ner helt och kunde därför behålla sitt charter samt de som förtjänade kunde kliva fram när det gamla ledarskapet försvann.

Romanos va.. Passar mig utmärkt
Citera
2011-08-07, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Jag påstod aldrig att OMC försvann, de fanns här hela tiden vilket jag var en av de få som stod fast vid. De lade aldrig ner helt och kunde därför behålla sitt charter samt de som förtjänade kunde kliva fram när det gamla ledarskapet försvann.

Romanos va.. Passar mig utmärkt

Du vet vad jag menar.
Gamla bikers sitter och skriver i de här trådarna om hur bikerlivet ska levas. Att världen har förändrats medan man lyssnade på ZZ-top och sänkte en bira, har gått de flesta förbi.

80-talet kommer aldrig tillbaka, hur gärna man än vill det.
Värderingar finns kvar. Det var därför jag nämnde Romano. Värderingarna finns även kvar hos ett flertal av de "gamla" klubbarna. Inga orkar slåss längre, men va faan. Det är fortfarande genuint.

Själv lackade jag ur när Balls hade ett "technotält" på sin fest. Many moons ago.
Snuten stängde väl hela festen lite senare.
"Techno" och hardcore bikers, finns inte i min värld...
Citera
2011-08-07, 04:37
Medlem
Var på Å-festen ikväll (Eskilstuna). Såg en 10-15 blandade grabbar (HA, R&W-crew) dra från festival-området runt en 1-taget, väldigt sammanbitna och ilskna. Nån som vet mer?

e: bör tillägga att de rörde sig samlade in mot centrum
Senast redigerad av Gedt 2011-08-07 kl. 05:29.
Citera
2011-08-07, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-n-o-a-l
Rygg märke=kör över aset

Dom vill ju leva efter egna lagar.

Svensson hur många är vi tillsamans,vill vi ha ett samhälle där dom går runt och hotar enskilda mäniskor,liten krog eller pizzeria mm.

Källa på det?
Citera
2011-08-07, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-n-o-a-l
Tycker du att det är lite patetiskt av ett vissa medlemmar lever på bidrag sjukbidrag när dom ska vara stora och tuffa, och leva på samhället dom vill stå utanför.

Riktiga män försörjer sig själva,övriga är bara små parasiter oavsett grupp,klubb,eller annat.
Citera
2011-08-07, 16:18
Medlem
Det roliga är att dessa tuffa tatuerade grabbar, som lever som outlaws men ändå lyfter sjukpenning, hysteriskt. Oftast var det det dom tjocka pojkarna, som lekte själva i sandlådan. Många av R&W killarna i etuna chapteret beskrivs som fjollor, många av fullryggarna också.

Var i etuna i helgen, på le grand (gamla harrys), verkar ju som om HA mer eller mindre äger stället numera, var även folk från andra chapters ute i helgen (fullryggar).
Citera
2011-08-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Min grundtanke har varit som din.Men med min erfarenhet om liknade saker, skulle jag nog inte betta på att MMCS står själva i detta läge.Man kan skratta åt mkt men tyskar och italienare skulle jag stark avråda från att håna.Men det är min egen erfarenhet.Jag tar på mig och glider nu.

Din lilla jävla fjolla! För det första så är du en pajas, en fjant som tror att Mongols har något att säga till om för det första och att det skulle vara "ute med HA i norden" haha tillåt mig att skratta åt dina våta fantasi drömmar.

Kan säga såhär.

* Skulle HA och Mongols gå i krig i Europa så skulle Mongols inte ha en chans.

* Sedan så består Mongols MC i Sverige av fjollor och knappt några mc grabbar direkt, när en stor och välkänd klubb startar och etablerar sig i ett nytt land så får dom klara sig själva. Dessa regler gäller inom HA, Bandidos, Outlaws och Mongols te.x. Dom måste kunna slå tillbaka själva, etablera sig själva, klarar dom inte detta så är det inga starka gubbar ifrån början och stor klubbarna letar vidare efter råare och tuffare grabbar.

Så du kan ju sluta snacka din jävla goja om tidigare erfarenhet din nolla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in