Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-03, 12:04
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Var det nån Outlawsmedlem tro som blev jagad av HA medlemmar i Norrköping?
http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7026820

Står i en annan artikel att polisen nu är tveksamma om HA är inblandade. Ledaren för M16 i Norrköping är ju fd RWC medlem så det kan kanske handla om de killarna? Det börjar bli rätt mycket gäng att hålla reda på i Norrköping nu hehe. Det har ju varit bråk mellan Asir och de som numera är Outlaws förr. O så har Asir och Black Cobra bråkat, samt Black Cobra och Outlaws. M16 står väl på BC sida antar jag, verkar vara lite alla emot alla. HA gillar ju inte heller Outlaws så det händer säkert något där med snart. Undrar om Syndicate Legion blir inblandade, fast de är kanske inga att ta seriöst...
Citera
2011-08-03, 12:08
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Står i en annan artikel att polisen nu är tveksamma om HA är inblandade. Ledaren för M16 i Norrköping är ju fd RWC medlem så det kan kanske handla om de killarna? Det börjar bli rätt mycket gäng att hålla reda på i Norrköping nu hehe. Det har ju varit bråk mellan Asir och de som numera är Outlaws förr. O så har Asir och Black Cobra bråkat, samt Black Cobra och Outlaws. M16 står väl på BC sida antar jag, verkar vara lite alla emot alla. HA gillar ju inte heller Outlaws så det händer säkert något där med snart. Undrar om Syndicate Legion blir inblandade, fast de är kanske inga att ta seriöst...
Fast i artikeln jag länkade står ju att det kom 3 killar med HA västar springandes efter den flyende bilen med tillhyggen och blev upplockade av en annan bil som tog upp förföljandet av den flyende bilen. Känns inte som att det är så lätt för folk i en stad som Norrköping att ta fel på HA västar och andras västar när HA är så pass synliga som dom brukar vara i den stan.
Citera
2011-08-03, 12:11
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Fast i artikeln jag länkade står ju att det kom 3 killar med HA västar springandes efter den flyende bilen med tillhyggen och blev upplockade av en annan bil som tog upp förföljandet av den flyende bilen. Känns inte som att det är så lätt för folk i en stad som Norrköping att ta fel på HA västar och andras västar när HA är så pass synliga som dom brukar vara i den stan.

Ah jo, men det har kommit en nyare artikel nu där det står såhär "Enligt uppgifter på tisdagskvällen ska personer kopplade till Hells Angels ha varit inblandade, men det säger sig länsvakthävande befäl Jan Fryksén på onsdagsmorgonen vara tveksam till".

Fast det är svårt, varken poliser eller ögonvittnen brukar vara speciellt pålitliga...

Edit// här är artikeln - http://nt.se/nyheter/default.aspx?articleid=7027772
Citera
2011-08-03, 12:15
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Ah jo, men det har kommit en nyare artikel nu där det står såhär "Enligt uppgifter på tisdagskvällen ska personer kopplade till Hells Angels ha varit inblandade, men det säger sig länsvakthävande befäl Jan Fryksén på onsdagsmorgonen vara tveksam till".

Fast det är svårt, varken poliser eller ögonvittnen brukar vara speciellt pålitliga...

Edit// här är artikeln - http://nt.se/nyheter/default.aspx?articleid=7027772
Jaha där hör man...Känns i alla fall som om det skulle ha varit en spontan grej då västarna skall ha varit på. Om man ger sig ut efter att få tag på nån så vore det aningen dumt att ha väst på¨....men å andra sidan så kan man fan inte vara säker på det heller nu för tiden, folk verkar göra dummare och dummare saker.
Citera
2011-08-03, 15:14
Medlem
Karlstad:
"Hovrätten sänker straffet för en 23-årig man som Värmlands tingsrätt tidigare dömt till två års fängelse för grov misshandel. Enligt hovrätten är straffvärdet inte så högt, utan fastställer det till ett år och sex månader.
...
23-åringen uppges vara ”högt uppsatt” medlem i Hells Angels supporterklubb Red and White Crew. Han dömdes också för övergrepp i rättssak, eftersom han hotat den slagne till livet om han polisanmälde det hela. 23-åringen ska betala 20 000 kronor i skadestånd till offret, som på grund av rädsla flyttat från Karlstad."

Verkar vara sympatiska killar som rör sig i dessa kretsar...
http://www.vf.se/nyheter/karlstad/sankt-straff-mc-klubbmedlem
Citera
2011-08-04, 00:12
Medlem
c_splinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashWar
Jag ser inget fel i att HA eller någon annan klubb håller på med hip hop/rap eller någon annan musik. Faktum med att jag inte bryr mig om dom sitter & virkar sockor på sin fritid. Det viktiga är att dom står upp för kulturen & sin klubb samt sköter sina uppgifter. HA har utvecklats med åren liksom andra klubbar. Man kan inte stå kvar & leva i det förflutna. Man måste utvecklas & anpassa sig efter klimatet samt utveckla sin verksamhet annars finns risken att folk tappar intresse för klubbarna.

HA var ju som bekant några krigsveteraner från början som åkte båge, söp, slogs & levde tillsammans. Saker & ting har ju hänt sen dess. Barger kom & moderniserade klubben totalt & vips hade HA expanderat & börjat med affärer m.m. Vad är det för fel att hålla på med viss musik egentligen? Ska man tvinga folk inom klubbarna att hålla på med sydstats-rock, country & hårdrock när dagens ungdomar lyssnar på rap, metal & techno?

Då kommer man ingen vart. Vi lever inte i 60 eller 70-talet längre.
Jag håller med dig. När en yngre generation kommer in i klubben så för dom med sig sin generations musik. Om alla måste lyssna, tycka om eller spela rock och blues så kommer det aldrig någonsin tillkomma nya medlemmar födda efter 1985.

Finns fler HA som rappar;
http://www.youtube.com/watch?v=6ZqImNz-jj4
Citera
2011-08-05, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av c_splinter
Jag håller med dig. När en yngre generation kommer in i klubben så för dom med sig sin generations musik. Om alla måste lyssna, tycka om eller spela rock och blues så kommer det aldrig någonsin tillkomma nya medlemmar födda efter 1985.

Finns fler HA som rappar;
http://www.youtube.com/watch?v=6ZqImNz-jj4

Tycker inte att sådant hör hemma i 1% kulturen eller i bikermiljön.
Historia och traditioner som klubbarna bär med sig ska man värna om.
Trotjänarna i de största klubbarna skulle knappast få för sig att spela sånt på klubbfesterna. Möjligt att vissa nytillkomna medlemmar gillar sån där hugga bugga musik och att undantag görs. Men rocken är på ett sätt synonymt för mc kulturen , det är kult att spela rock på festerna. Den här låten är mycket mer symbolisk för HA , en musik stil som tilltalar majoriteten rödvita.

Tribute to Hells Angels Denmark :
http://www.youtube.com/watch?v=Xa51UaheJXs&feature=related
Citera
2011-08-05, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Tycker inte att sådant hör hemma i 1% kulturen eller i bikermiljön.
Historia och traditioner som klubbarna bär med sig ska man värna om.
Trotjänarna i de största klubbarna skulle knappast få för sig att spela sånt på klubbfesterna. Möjligt att vissa nytillkomna medlemmar gillar sån där hugga bugga musik och att undantag görs. Men rocken är på ett sätt synonymt för mc kulturen , det är kult att spela rock på festerna.

Även jag förknippar bikermiljön med rock och blues, allt annat känns otänkbart och passar inte in i sammanhanget. Av ngn konstig anledning så känns Hound Dog Taylor och Stevie Ray Vaughan j-vligt mkt biker, tyvärr är det inte lika många som lyssnar på dessa eminenta artister längre.
Citera
2011-08-06, 01:57
Medlem
5 HA gubbar misshandlade tydligen en Mongols riktigt fult i natt. Någon som vet varför?
Citera
2011-08-06, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocketgunn
5 HA gubbar misshandlade tydligen en Mongols riktigt fult i natt. Någon som vet varför?

Just därför han är en Mongol, dom b-nissarna hör inte hemma i Sverige.
Citera
2011-08-06, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Killuminati-

På vilket sätt skulle dem vara "b-nissar"?

Vad jag har förstått så är det en respektabel klubb i staterna.
Citera
2011-08-06, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Killuminati-

Hahahahaha, inte för att man e tuff om man e 5 mot en krake, men sitatet var bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in