Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-07, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocaine__
Det finns folk från HA som e med AB jag har sätt en dokumentär om det.. att ute e han me HA och inne med AB.. för AB handlar ju i första hand att vita ska hålla i hop i fängelserna och inte låta nån annan köra med dom vita där inne.
Nja var mer på 50-70 talet när svarta nationalist-rörelsen var som starkast som AB först handla om ras, men nuförtiden så kallas dem ju även Heroin brotherhood av ariska "bröder"
Citera
2008-07-07, 16:16
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipoos
Nja var mer på 50-70 talet när svarta nationalist-rörelsen var som starkast som AB först handla om ras, men nuförtiden så kallas dem ju även Heroin brotherhood av ariska "bröder"

Det går intressanta program på National Geography Channel om Amerikanska fängelser. Det verkar mest handla om ras, sedan gäng, och att i slutänden överleva och tjäna pengar på "smuggelgods" inne på kåken.

Är ju en helt annan grej med att sitta inne i staterna, 25 to life...lite annat än 3 år här, en klar fråga om överlevnad!
Citera
2008-07-07, 18:35
Bannlyst
Citat:
Det finns folk från HA som e med AB jag har sätt en dokumentär om det.. att ute e han me HA och inne med AB.. för AB handlar ju i första hand att vita ska hålla i hop i fängelserna och inte låta nån annan köra med dom vita där inne.
Seriøst? det hade jag ingen aning om. Jag trodde bara att HA och AB var allierade, eller att HA betalade AB før skydd i fængelset.

Hur ær det mellan HA, Bandidos, och Outlaws inne på kåkarna i USA. Alla dessa tre ær ju allierade med AB inne på kåken, ær dom æven allierade med varandra?
Citera
2008-07-08, 14:01
Medlem
Loose Cannons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King66
När blev en HA MEDLEM senast dömd till fängelse i sverige? När man läser tidningsartiklar tycker jag det ser ut som om att det endast är HA-supporters som snuten kommer åt. Bandidos medlemmar värkar åka in och ut på kåken hela tiden vad beror de på

En från Karlstad hotade polisen och fick 3 månader för det.

"KARLSTAD
HA-anhängare dömd till tre månaders fängelse

2007-10-09

Tre månaders fängelse.
Det blev domen för den man med kopplingar till Hells Angels som hotat bland annat en polis.

Den 33-årig man greps efter ett larm om att en kvinna blivit kidnappad, en uppgift som senare visade sig inte stämma.
I bilen där 33-åringen färdades hittade polisen däremot en mindre mängd narkotika.
När 33-åringen, en så kallad hangaround-medlem i Hells Angels, skulle placeras i arresten i väntan på förhör hotade han en av de polismän som var med och grep honom. 33-åringen sa åt polisen att denne ”samlade poäng” och att han ”borde se sig över axeln.” Vid en husrannsakan hos 33-åringen hittade polisen en lapp med hans frus namn och adress tydligt placerad i hallen, något som polisen uppfattade som en markering.
33-åringen dömdes också för att ha hotat en häktesvakt. Till henne sa mannen att han ”skulle känna igen henne på stan.”
Den 33-årige mannen var villkorligt frigiven från ett fängelsestraff. Den tid som återstod av det, tre månader, kommer att läggas till det straff på tre månader som han dömdes till i går."

Den nu fullvärdige HA-medlemmen satt bara av 3 månader och var ute redan i januari -08. Det är alltså såna här killar som tas upp i HA om ni nu trodde något annat.
Senast redigerad av Loose Cannon 2008-07-08 kl. 14:21.
Citera
2008-07-09, 19:12
Medlem
RelaxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loose Cannon

"KARLSTAD

2007-10-09

Tre månaders fängelse.
Det blev domen för den man med kopplingar till Hells Angels som hotat bland annat en polis.

Den 33-årig man greps efter ett larm om att en kvinna blivit kidnappad, en uppgift som senare visade sig inte stämma.
I bilen där 33-åringen färdades hittade polisen däremot en mindre mängd narkotika.
När 33-åringen, en så kallad hangaround-medlem i Hells Angels, skulle placeras i arresten i väntan på förhör hotade han en av de polismän som var med och grep honom. 33-åringen sa åt polisen att denne ”samlade poäng” och att han ”borde se sig över axeln.” Vid en husrannsakan hos 33-åringen hittade polisen en lapp med hans frus namn och adress tydligt placerad i hallen, något som polisen uppfattade som en markering.
33-åringen dömdes också för att ha hotat en häktesvakt. Till henne sa mannen att han ”skulle känna igen henne på stan.”
Den 33-årige mannen var villkorligt frigiven från ett fängelsestraff. Den tid som återstod av det, tre månader, kommer att läggas till det straff på tre månader som han dömdes till i går."

Den nu fullvärdige HA-medlemmen satt bara av 3 månader och var ute redan i januari -08. Det är alltså såna här killar som tas upp i HA om ni nu trodde något annat.

Jo ush det var ett hårt straff!
Undrar vad jag hade fått om jag hade gjort samma sak?
Tror ni det är samma straff för alla, oberoende av koppling?
Det är bra att de får så låga straff.
Citera
2008-07-10, 05:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loose Cannon

"KARLSTAD

2007-10-09

Tre månaders fängelse.

Trodde nåt annat? vad fan det verkar som snubben gillar gå runt o göra tomma hot ju!
Och om han kom ut i januari så blev han fullvärdig alltså på 8-9 månader?!
så han va hangaroung o sen han hota en polis o vakt så blev han fullvärdig?
Visste att ni va töntar!!
Senast redigerad av MalmöG 2008-07-10 kl. 05:33.
Citera
2008-07-10, 13:31
Medlem
Loose Cannons avatar
Det här är anledningen till att 33-åringen i artikeln ovanför var villkorligt frigiven. Han var 32 år när artikeln nedan skrevs:

"KARLSTAD
Utpressare fick fängelse

2006-03-02

Fyra män med Hells Angels-koppling hotade och misshandlade bilhandlare
Bilhandlaren hade knappt kommit ut från fängelset.
Då startade utpressningsförsöket.
I går dömdes två personer med kopplingar till Hells Angels till fängelse i över ett år för brottet.

Bilhandlaren hade avtjänat ett fängelsestraff för skattebrott. En kort tid efter att han släppts kom två män till hans bostad för att kräva honom på en skuld som han hade till en bilhandlare i Östersund men som de två var oense om.
SEDAN FORTSATTE mardrömmen för bilhandlaren och hans familj. Vid flera tillfällen träffade han männen på olika platser i Karlstad. Men kunde inte betala. Allt kulminerade när bilhandlaren kördes ut till oljehamnen. Där misshandlades han och hotades att få knåskålarna sönderskjutna. Till sist såg han ingen annan utväg än att gå till polisen.
RÄTTEGÅNGEN FÖR drygt två veckor sedan hårdbevakades av polis och i går kom domarna.
* En 32-årig man dömdes för försök till grov utpressning till ett år och åtta månaders fängelse. Mannen deltog i misshandeln och hoten av bilhandlaren i oljehamnen. I domen ingår också ytterligare brott som mannen gjort sig skyldig till, bland annat misshandel och narkotikabrott. Mannen är medlem i Hells Angels undergrupp Red and White Crew.
* EN 29-ÅRIG MAN
dömdes för försök till grov utpressning till ett år och fyra månaders fängelse. Deltog i misshandeln i oljehamnen. Är hangaroundmedlem i Hells Angels i Härtsöga.
* En 36-årig man dömdes till sex månaders fängelse för medhjälp till försök till grovt olaga tvång. Mannen är prospectmedlem i Hells Angels.
* Den 26-årige bilhandlaren från Östersund dömdes till sex månaders fängelse för medjälp till försök till grovt olaga tvång.
* En 24-årig man, medlem i Red and White Crew, friades.
UNDER RÄTTEGÅNGEN yrkade åklagare Staffan Söderberg på att de män som misshandlade bilhandlaren skulle dömas till två års fängelse vardera.
- Jag har bara bläddrat igenom domen än, men det jag läst är jag nöjd med. Visserligen blev straffen lägre än jag yrkade men huvudsaken är att tingsrätten godtagit min bedömning av själva händelsen.
* Riksåklagaren vill pröva om personer med kopplingar till mc-gäng ska dömas hårdare för utpressningsbrott än andra. Håller du med?
- Självklart gör jag det. Som jag ser det är det ju ingen slump att fyra av dem som åtalades har kopplingar till Hells Angels. Och en har sagt till bilhandlaren att inte spelar någon roll om de döms eftersom de är så många fler.
Bilhandlaren lever nu på hemlig ort utomlands och hans familj står under polisbevakning."
Citera
2008-07-11, 08:52
Medlem
CrackerJacks avatar
Eskilstuna = MC Sweden

Åkte förbi Desperados lokal, en stor svart skylt med röda bokstäver:

Eskilstuna - MC Sweden

Hur lång tid brukar det gå(genomsnitt) innan dom blir HA?

Övrigt onödigt att tillägga är att svart bakgrund till röda bokstäber var inte så snyggt, har för mig att STHLM hade vit bakgrund med röda bokstäver, någon som har koll om E-tuna var tvugna till svart bakgrund eller var det något dom valde själva?
Citera
2008-07-12, 15:21
Medlem
Norrköping Prospects!

Norrköping blev prospects igår
Citera
2008-07-13, 11:23
Medlem
Citat:
Norrköping blev prospects igår
gött för dom
Citera
2008-07-14, 11:20
Medlem
Motos avatar
Röda bokstäver på svart bakgrund låter som Red devils och inte HA.
....men vad fan vet jag.
Citera
2008-07-14, 11:40
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moto
Röda bokstäver på svart bakgrund låter som Red devils och inte HA.
....men vad fan vet jag.
Det var vad jag tänkte också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in