Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Mycket möjligt men i Stockholm så åkte dom på nit när lokala kriminella förmågor gav dom en match som heter duga. Då fick dom fly hals över huvud. Blir lite svårt att ta ett sånt gäng på allvar som råkar ut för såna enorma motgångar. Man kan ju ställa sig frågan varför dom är obefintliga i Stockholm. Konkurransen från andra gäng är bra mycket hårdare i huvudstaden tillskillnad från andra platser.
Ett oorganiserat förortsgäng klarade bedriften att ge sig på dom , då tror jag säkert Bandidos får det ännu lättare.
Den enda som skulle kunna lyfta deras gäng är ledaren S.A han besitter helt klart förmågan.
Men en individ kan inte lyfta ett helt gäng.
Fast det är ändå en stor skillnad mellan Malmö och Stockholm. Nu har jag inte så bra koll på Stockholms avdelningen mer än att det var några fd X Team snubbar som startade upp den. De var ju uppe i minst 30 medlemmar eller så och var ju väldigt brottsaktiva med massor av rån och skit, tills polisen tog in en hel del personer. Att de hamnat i någon konflikt med ett annat gäng och blivit utkörda visste jag inte om. När hände det?
I Malmö så hade de ju en ursprungsgrupp på 30 personer, sen gick ju även folk ifrån Chosen One och Lion Family över, Lion Family hade ju en 50 medlemmar och några av dem var lite äldre mer respekterade folk ifrån Rosengård. Töntigt namn sure men det är ändå inga småkillar, de är stabila i Malmö.
Bandidos däremot har väl bara funnits i Malmö som fullvärdigt chapter sedan 2008 och det handlar "bara" om en avdelning.