Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-07-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av encephalization
Skillnaden ar val den att HA och BMC bada har tjanat pa "freden" som varit mellan klubbarna sedan 90-talet. Dom vet vart dom har varandra och det gar inte nod pa nagon sida. I lugnet kan de skota affarerna som vanligt.

Grupper som BC ar inte innefattade i den uppdelningen. BC ar mer opportunistiska och om dom tar ut BMC (jag pratar hyptotiskt har) sa lar nasta mal vara HA. Och jag tror HA forstar det. Hurvida det ar realistiskt eller inte ar en helt annan sak men jag tror inte HA ser BMC som en "rivaliserande" klubb langre da de respekterar varandras "ratt" att existera i Sverige.

jo,jo men nu går ju snacket att HA gett guns till BC för att panga mot OMC...
Citera
2011-07-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
H.A har närmare band till BMC och stöttar säkert hellre dom om det skulle behövas men Bandidos klarar sig på egen hand , är övertygad om att Bandidos enkelt kommer sätta sina nya fiender på plats.

Jag tvivlar inte på att Banditos är tillräckligt starka och klara alla idag möjliga händelser,
men tror du att HA skulle backa BMC vid ett fullskaligt krig från en tredje part?

Bara en fråga inget annat...

Historiskt är dem ju trots allt ärkefiender.
Citera
2011-07-07, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Jag tvivlar inte på att Banditos är tillräckligt starka och klara alla idag möjliga händelser,
men tror du att HA skulle backa BMC vid ett fullskaligt krig från en tredje part?

Bara en fråga inget annat...

Historiskt är dem ju trots allt ärkefiender.

Går kriget för långt så kommer H.A inte lägga sig i eftersom relationerna med Bandidos alltid varit ansträngda. Men såhär i början på OMCs nyexpansion så är chansen stor att H.A och BMC går ihop ännu en gång för att göra slut på Outlaws då det ligger i båda klubbarnas intresse.
Citera
2011-07-07, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Så du menar att HA hellre skulle stötta BMC än BC? Det tror jag knappast, varför skulle de stötta en rivaliserande mc klubb?

Sen så är det väl inte alls så säkert att BMC "vinner" konflikten. De har ju förlorat konflikter förr i Göteborg bland annat. Black Cobra finns på flera orter, har ett stort antal medlemmar och rätt gott om vapen och folk som stöttar dem. Sen så tror inte jag att det faktiskt kommer bli ett all out krig, men jag förstår inte hur du kan vara så övertygad om att BMC kommer "sätta dem på plats".

Det nya gänget som omtalas är ett gäng som säkert inte någondera klubb tar på allvar.
HA och BMC är rivaler men det här gänget försöker expandera och stör nog även H.A till viss del.
BMC som klubb har inte förlorat. Det är ju supporterklubben X-Team som förlorat mark.

Bandidos är många fler , en stor världsomfattande 1% klubb med en enormt organiserad struktur som andra nyblivna gäng saknar. Medlemmarna är mer hårdföra , starkare och bättre förberedda inför eventuella strider.
Senast redigerad av Jocke_S 2011-07-07 kl. 23:59.
Citera
2011-07-07, 23:39
Medlem
Citat:
Går kriget för långt så kommer H.A inte lägga sig i eftersom relationerna med Bandidos alltid varit ansträngda. Men såhär i början på OMCs nyexpansion så är chansen stor att H.A och BMC går ihop ännu en gång för att göra slut på Outlaws då det ligger i båda klubbarnas intresse.

Jag trodde vi snackade/menade BMC vs BC ?
Citera
2011-07-07, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Jag trodde vi snackade/menade BMC vs BC ?

BMC kommer nog klara båda gängen utan några större svårigheter.
H.A är säkert inget fan utav något av gängen. Men är dom tvugna att välja så är BMC sannolikt förstahandsvalet som samarbetspartner då dessa tidigare har visat prov på sin styrka. Samarbetet när man tog över OMCs färger skulle kunna vara aktuellt även denna gång men nu mot två mindre nystartade gäng som saknar rutin med ett svagare manskap i sina led. OMC är nog lite starkare nu än vad dom var 2007 men fortfarande gör man samma misstag som då genom att ta in oseriöst folk som saknar kunskap inom 1% miljön. Finns några undantag men majoriteten verkar inte vara renodlade bikers. Expanderingen går alldeles för snabbt.

Det andra gänget du nämner har gjort för många tabbar och är ständigt förlöjligade genom en mängd misstag som dom gjort. Ses mest som ett tillfälligt farmarlag av de etablerade gängen.
Citera
2011-07-08, 00:17
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
BMC kommer nog klara båda gängen utan några större svårigheter.
H.A är säkert inget fan utav något av gängen. Men är dom tvugna att välja så är BMC sannolikt förstahandsvalet som samarbetspartner då dessa tidigare har visat prov på sin styrka. Samarbetet när man tog över OMCs färger skulle kunna vara aktuellt även denna gång men nu mot två mindre nystartade gäng som saknar rutin med ett svagare manskap i sina led. OMC är nog lite starkare nu än vad dom var 2007 men fortfarande gör man samma misstag som då genom att ta in oseriöst folk som saknar kunskap inom 1% miljön. Finns några undantag men majoriteten verkar inte vara renodlade bikers. Expanderingen går alldeles för snabbt.

Det andra gänget du nämner har gjort för många tabbar och är ständigt förlöjligade genom en mängd misstag som dom gjort. Ses mest som ett tillfälligt farmarlag av de etablerade gängen.

Personligen tror jag att du underskattar BC...
OMC har jag inte så bra koll på men BC är starka i Malmö, de har säkert en 80 medlemmar och en hel del vapen. Sen kanske de inte är så sofistikerade, men det behöver inte betyda att de inte kan ge BMC problem.
Citera
2011-07-08, 00:28
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
OMC har jag inte så bra koll på men BC är starka i Malmö, de har säkert en 80 medlemmar och en hel del vapen. Sen kanske de inte är så sofistikerade, men det behöver inte betyda att de inte kan ge BMC problem.
För att dra parallellen med Danmark så var HA en lättare måltavla då de fanns i sina "Rockerborger" medan de rivaliserande gängen var utdistribuerade utan tydliga lokaler som mål. Underrättelseverksamheten som fram tills nu varit inriktad på andra klubbar är nog inte lika effektiv när det gäller att få in info om gatugänget. Ett eventuellt krig mellan en MC-klubb och ett gatugäng kommer att se annorlunda ut än bikerkriget på 90-talet och det kommer inte att vara problemfritt att ställa om sig till en ny typ av fiende.
Citera
2011-07-08, 00:33
Bannlyst
Citat:

Mycket möjligt men i Stockholm så åkte dom på nit när lokala kriminella förmågor gav dom en match som heter duga. Då fick dom fly hals över huvud. Blir lite svårt att ta ett sånt gäng på allvar som råkar ut för såna enorma motgångar. Man kan ju ställa sig frågan varför dom är obefintliga i Stockholm. Konkurransen från andra gäng är bra mycket hårdare i huvudstaden tillskillnad från andra platser.
Ett oorganiserat förortsgäng klarade bedriften att ge sig på dom , då tror jag säkert Bandidos får det ännu lättare.
Den enda som skulle kunna lyfta deras gäng är ledaren S.A han besitter helt klart förmågan.
Men en individ kan inte lyfta ett helt gäng.
Citera
2011-07-08, 00:39
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Mycket möjligt men i Stockholm så åkte dom på nit när lokala kriminella förmågor gav dom en match som heter duga. Då fick dom fly hals över huvud. Blir lite svårt att ta ett sånt gäng på allvar som råkar ut för såna enorma motgångar. Man kan ju ställa sig frågan varför dom är obefintliga i Stockholm. Konkurransen från andra gäng är bra mycket hårdare i huvudstaden tillskillnad från andra platser.
Ett oorganiserat förortsgäng klarade bedriften att ge sig på dom , då tror jag säkert Bandidos får det ännu lättare.
Den enda som skulle kunna lyfta deras gäng är ledaren S.A han besitter helt klart förmågan.
Men en individ kan inte lyfta ett helt gäng.

Fast det är ändå en stor skillnad mellan Malmö och Stockholm. Nu har jag inte så bra koll på Stockholms avdelningen mer än att det var några fd X Team snubbar som startade upp den. De var ju uppe i minst 30 medlemmar eller så och var ju väldigt brottsaktiva med massor av rån och skit, tills polisen tog in en hel del personer. Att de hamnat i någon konflikt med ett annat gäng och blivit utkörda visste jag inte om. När hände det?

I Malmö så hade de ju en ursprungsgrupp på 30 personer, sen gick ju även folk ifrån Chosen One och Lion Family över, Lion Family hade ju en 50 medlemmar och några av dem var lite äldre mer respekterade folk ifrån Rosengård. Töntigt namn sure men det är ändå inga småkillar, de är stabila i Malmö.

Bandidos däremot har väl bara funnits i Malmö som fullvärdigt chapter sedan 2008 och det handlar "bara" om en avdelning.
Citera
2011-07-08, 02:12
Bannlyst
Citat:
Fast det är ändå en stor skillnad mellan Malmö och Stockholm. Nu har jag inte så bra koll på Stockholms avdelningen mer än att det var några fd X Team snubbar som startade upp den. De var ju uppe i minst 30 medlemmar eller så och var ju väldigt brottsaktiva med massor av rån och skit, tills polisen tog in en hel del personer. Att de hamnat i någon konflikt med ett annat gäng och blivit utkörda visste jag inte om. När hände det?

I Malmö så hade de ju en ursprungsgrupp på 30 personer, sen gick ju även folk ifrån Chosen One och Lion Family över, Lion Family hade ju en 50 medlemmar och några av dem var lite äldre mer respekterade folk ifrån Rosengård. Töntigt namn sure men det är ändå inga småkillar, de är stabila i Malmö.

Bandidos däremot har väl bara funnits i Malmö som fullvärdigt chapter sedan 2008 och det handlar "bara" om en avdelning.

Det kan inte varit X-Team killar från Stockholm som starta upp det. Vad jag vet så är det ingen som klivit av X-Team Sthlm för att gå över till dom. Sanningen bakom att gänget inte kunde etablera sig i Stockholm berodde delvis på att dom var klantiga med rena rama stekar fasonerna och torska på några löjliga brott. Den stora anledningen var ett gäng killar som inte går under något namn då dom är kompisar som växt upp på samma sida om stan som inte tolererade att ett nytt gäng försökte locka till sig deras killar.
En av deras Sthlms medlemmar fick duktigt med pisk på ett uteställe i stan då han muckade gräl med en neutral person som råkade känna lokalgrabbarna. Meningen är då att gänget förutsättningslöst ska gå in och backa upp sin medlem , repressalier där övriga ställer upp. Inget sånt skedde , tvärtom så utmanade killarna dom än mer och tillslut vågade inte gänget visa sig öppet på vissa platser med risk för att träffa på det andra förortsgänget som vi kan kalla dom.
När sen ledarna åkte in så var deras epok slut. Dom kallas inte ett kriminellt b.lag för intet. Om jag inte missminner mig så var det bengen som kallade dom för det i media.
Senast redigerad av Jocke_S 2011-07-08 kl. 02:47.
Citera
2011-07-08, 09:26
Medlem
thomas möller uttalade i ett program, sittandes vid ett skrivbord att det dummaste man kan göra är att angripa oss, man har målat in sig i ett hörn, vi är lierade med så många etc etc. något åt det hållet tror jag det var. någon som vet var det klippet återfinns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in