Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-07-05, 11:19
Bannlyst
Det är intressant att läsa hur väldigt många här har väldigt fel, medans vissa håller sig till verkligheten i diskusionerna.
Jag vet inte vad som händer på HA när man tittar bort, men jag är i stort sett uppvuxen på MC-klubben då en väldigt nära familjemedlem är med i HA. Har inget med dom att göra på det sättet och lockas inte till den världen, så kommer inte lägga mig i disskusionerna här.
Citera
2011-07-05, 12:50
Medlem
Någon som vet hur många fullvärdiga medlemmar det finns i HA norrköping?
Citera
2011-07-05, 13:05
Medlem
McLembits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anb0w
Det är intressant att läsa hur väldigt många här har väldigt fel, medans vissa håller sig till verkligheten i diskusionerna.
Jag vet inte vad som händer på HA när man tittar bort, men jag är i stort sett uppvuxen på MC-klubben då en väldigt nära familjemedlem är med i HA. Har inget med dom att göra på det sättet och lockas inte till den världen, så kommer inte lägga mig i disskusionerna här.

Tack för informationen, så nu vet vi att du inte kommer lägga dig i disskutionen.
Citera
2011-07-05, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av danne13
Någon som vet hur många fullvärdiga medlemmar det finns i HA norrköping?

8 fullvärdiga medlemmar har deras chapter.
Det är en liten avdelning förhållandevis till andra H.A avdelningar.
Citera
2011-07-05, 18:08
Medlem
Jag trodde det var 4 fullvärdiga och 5-6 proppar och hängisar men jag kan ha fel.
Citera
2011-07-06, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bikbok
Jag trodde det var 4 fullvärdiga och 5-6 proppar och hängisar men jag kan ha fel.
namn på alla,polisen vet ju det redan.
kul för vi här på FB veta!
Citera
2011-07-06, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bikbok

Enligt Sverigemodellen måste man vara minst 5 fullvärdiga medlemmar.

Räknas man som fullvärdig medlem i klubben enligt Sverigemodellen
sätt och räkna, även vid längre Kriminalvårdsomsorg?
Citera
2011-07-07, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Enligt Sverigemodellen måste man vara minst 5 fullvärdiga medlemmar.

Räknas man som fullvärdig medlem i klubben enligt Sverigemodellen
sätt och räkna, även vid längre Kriminalvårdsomsorg?

Det borde ju vara så då en del fullvärdiga medlemmar behållt samma status som före dom åkte in på sina voltor.
Citera
2011-07-07, 03:09
Medlem
HA är vänner med BC och med BMC och hur gör dom nu när bc och bmc är i konflikt i skåne?

För några månader sen festade bmc och bc ofta ihop, nu är de i så kallat krig, idag påstå vissa på forumet att HA och BC är vänner, men de som skriver det är kanske samma skojare som påstog för ett tag sedan att de sett bmc med bc innan.. tror mycket e skitsnack, man kan inte lita på vem som verkligen e vän med vem i gäng föräns första skottet avfyras

HA vill undvika konflikter med andra tuffa gäng, då de bara kan förlora i en konflikt.

De andra har allt och vinna och inget att förlora. medans HA har allt förlora och inget att vinna på en konflikt.

Om man tänker på saken noga så inser man att HA har redan sin status och rykte och sina pengar och makt, de skulle aldrig riskera att förlora allt genom en onödig konflikt, jag är säker på att HA undviker att blanda sej i konfliker, och de kommer ej att starta nåt mot nån, men jag tror fortfarande att HA kan försvara sej, så ingen kommer våga attakera dom i onödan och HA vet det, men HA vet också om att de själva inte heller vågar attakera nån annan stor gäng, och riskera att förlora allt de byggt upp..
Citera
2011-07-07, 04:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vittne
HA är vänner med BC och med BMC och hur gör dom nu när bc och bmc är i konflikt i skåne?

För några månader sen festade bmc och bc ofta ihop, nu är de i så kallat krig, idag påstå vissa på forumet att HA och BC är vänner, men de som skriver det är kanske samma skojare som påstog för ett tag sedan att de sett bmc med bc innan.. tror mycket e skitsnack, man kan inte lita på vem som verkligen e vän med vem i gäng föräns första skottet avfyras

HA vill undvika konflikter med andra tuffa gäng, då de bara kan förlora i en konflikt.

De andra har allt och vinna och inget att förlora. medans HA har allt förlora och inget att vinna på en konflikt.

Om man tänker på saken noga så inser man att HA har redan sin status och rykte och sina pengar och makt, de skulle aldrig riskera att förlora allt genom en onödig konflikt, jag är säker på att HA undviker att blanda sej i konfliker, och de kommer ej att starta nåt mot nån, men jag tror fortfarande att HA kan försvara sej, så ingen kommer våga attakera dom i onödan och HA vet det, men HA vet också om att de själva inte heller vågar attakera nån annan stor gäng, och riskera att förlora allt de byggt upp..

H.A har närmare band till BMC och stöttar säkert hellre dom om det skulle behövas men Bandidos klarar sig på egen hand , är övertygad om att Bandidos enkelt kommer sätta sina nya fiender på plats.
Citera
2011-07-07, 17:04
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
H.A har närmare band till BMC och stöttar säkert hellre dom om det skulle behövas men Bandidos klarar sig på egen hand , är övertygad om att Bandidos enkelt kommer sätta sina nya fiender på plats.

Så du menar att HA hellre skulle stötta BMC än BC? Det tror jag knappast, varför skulle de stötta en rivaliserande mc klubb?

Sen så är det väl inte alls så säkert att BMC "vinner" konflikten. De har ju förlorat konflikter förr i Göteborg bland annat. Black Cobra finns på flera orter, har ett stort antal medlemmar och rätt gott om vapen och folk som stöttar dem. Sen så tror inte jag att det faktiskt kommer bli ett all out krig, men jag förstår inte hur du kan vara så övertygad om att BMC kommer "sätta dem på plats".
Citera
2011-07-07, 17:13
Medlem
encephalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Så du menar att HA hellre skulle stötta BMC än BC? Det tror jag knappast, varför skulle de stötta en rivaliserande mc klubb?
Skillnaden ar val den att HA och BMC bada har tjanat pa "freden" som varit mellan klubbarna sedan 90-talet. Dom vet vart dom har varandra och det gar inte nod pa nagon sida. I lugnet kan de skota affarerna som vanligt.

Grupper som BC ar inte innefattade i den uppdelningen. BC ar mer opportunistiska och om dom tar ut BMC (jag pratar hyptotiskt har) sa lar nasta mal vara HA. Och jag tror HA forstar det. Hurvida det ar realistiskt eller inte ar en helt annan sak men jag tror inte HA ser BMC som en "rivaliserande" klubb langre da de respekterar varandras "ratt" att existera i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in