Citat:
Ursprungligen postat av Aardwolf
Enligt dig tidigare i tråden så skulle utpressning vara en av dom största inkomstkällorna. Men enligt BRÅ så står det för 10 % av lagföringarna på medlemmar i 1 % MC-gäng.
Sen dom vanligaste brotten är hör och häpna vanliga svensson brott.
"
En analys av vilka brott som medlemmarna lagförts för visar att den vanligaste formen av brott är olika trafikbrott (rattfylleri, olovlig körning, fortkörning med mera) som utgjorde 23 procent av lagföringarna."
Snyggt länkat
Så nu får du komma igen och bevisa till 100% att Hells Angels är en sådan tungt kriminellt belastad organisation som du gör gällande här med ditt tugg.
Tittade du på vad rikskriminalen och BRÅ hade att säga om HA. Enligt dom så var 65% av medlemmarna dömda till fängelse. 65%!!! varför argumenterar du som om jag har fel och du rätt?
För info. Får man fängelse är det knappast nåt svenssonbrott. man får inte fängelse för tillexempel fortkörning (om det bara handlar om fortkörning då det är endast ett bötesstraff). Inte heller att köra mot rött ljus.
Utpressning har jag läst om flera senaste året som har blivit pressade på pengar så att dom till sist tvingas gola och "sätta" dit plågoandarna. Blandannat såg jag ett repotage om det i uppdrag granskning. Varför du nu hakar upp dig på just denna detalj så mycket.
Sen om dom har andra mer inkomstbringande verksamheter så fine! Men engligt det jag har läst så är ju mörkertalen stora eftersom folk är rädda, så du kan ju inte heller veta hur stor del utpressningen är.
Det roliga var att det jag skrev i den här tråden inte alls handlade om hur många medlemmar som begår brott i verksamheten, utan bara att dom SOM gör det borde vara mer korkade än andra brottslingar. Fast när jag eftersökte i det så var det ändå betydligt fler medlemmar som hade begått brott än vad jag trodde, så du kan ju inte säga att jag ärfördomsfull.
Men för mig är denna diskussion som du tog upp avslutad efter detta inlägg. Eftersom det inte har ett dugg att göra med vad jag ville ha svar på.
Dock kan jag inte låta bli att tycka att det är lite komiskt att du kommenterar mina källhänvisningar från både polisen, brå och rikskriminalen som dåliga källor...Var ska jag leta information annars? Linda rosings blogg kanske? Bibeln?
Själv har du ju inte nån källangivelse...
Rattfyllerister kommer förresten snart få betydligt strängare straff då dom kommer skärpa lagen på den punkten.