Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-27, 00:11
Medlem
Troians avatar
Off topic raderat. Skärp till er. /Mod
Citera
2008-09-27, 00:41
Medlem
Loose Cannons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Lite komiskt i sammanhanget är att Erik, som artikeln du hänvisar till handlar om, var President i Hells Angels och ostraffad, med ett tomt belastningsregister.

Nä nu är det dags att gå ut irl och dricka öl.......

Erik var inte ostraffad. Han ville ju ha J***s F*****n som övervakare när han kom ut från ett fängelsestraff. Dommen gällde bla transport av dynamit från Göteborg till "Värmland". Så kan det gå när ens flickvän har dåliga kompisar. Läs på innan du går ut irl nästa gång

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article468549.ab
Citera
2008-09-27, 01:18
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loose Cannon
Erik var inte ostraffad. Han ville ju ha J***s F*****n som övervakare när han kom ut från ett fängelsestraff. Dommen gällde bla transport av dynamit från Göteborg till "Värmland". Så kan det gå när ens flickvän har dåliga kompisar. Läs på innan du går ut irl nästa gång

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article468549.ab

Sorry fel av mig, det var hans efterträdare som är ostraffad.

Även Malmös president är ostraffad, om man kan bortse från en blydagg som låg i hans bil och som polisen ville få till innehav av farligt föremål. Jag vet dock inte hur det hela slutade, och om det blev något åtal.
Senast redigerad av Softail 2008-09-27 kl. 01:23.
Citera
2008-09-27, 02:29
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Sorry fel av mig, det var hans efterträdare som är ostraffad.

Även Malmös president är ostraffad, om man kan bortse från en blydagg som låg i hans bil och som polisen ville få till innehav av farligt föremål. Jag vet dock inte hur det hela slutade, och om det blev något åtal.
Jo han blev straffad för blydaggen som låg i bildörren. Ett föremål som alla människor med avtagna skygglappar inser är farligt i händerna på någon som är beredd att använda det. Och det är man om man lyckats avancera till Festers nivå.
Citera
2008-09-27, 07:43
Medlem
Aardwolfs avatar
Enligt dig tidigare i tråden så skulle utpressning vara en av dom största inkomstkällorna. Men enligt BRÅ så står det för 10 % av lagföringarna på medlemmar i 1 % MC-gäng.

Sen dom vanligaste brotten är hör och häpna vanliga svensson brott.
"En analys av vilka brott som medlemmarna lagförts för visar att den vanligaste formen av brott är olika trafikbrott (rattfylleri, olovlig körning, fortkörning med mera) som utgjorde 23 procent av lagföringarna."

Snyggt länkat

Så nu får du komma igen och bevisa till 100% att Hells Angels är en sådan tungt kriminellt belastad organisation som du gör gällande här med ditt tugg.
Senast redigerad av Aardwolf 2008-09-27 kl. 07:52.
Citera
2008-09-27, 09:14
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aardwolf
Enligt dig tidigare i tråden så skulle utpressning vara en av dom största inkomstkällorna. Men enligt BRÅ så står det för 10 % av lagföringarna på medlemmar i 1 % MC-gäng.

"En analys av vilka brott som medlemmarna lagförts för visar att den vanligaste formen av brott är olika trafikbrott (rattfylleri, olovlig körning, fortkörning med mera) som utgjorde 23 procent av lagföringarna."

Snyggt länkat

Så nu får du komma igen och bevisa till 100% att Hells Angels är en sådan tungt kriminellt belastad organisation som du gör gällande här med ditt tugg.

Tror du vi behöver bevis på FB?? Vissa saker vet vissa. Du gör det inte. Det är en jävla skillnad på att vara dömd för brott och ha begått dom etc osv. Finns inga rena kenneth and the knutters i HA. Glöm, gör om, tänk rätt!

Nu vill jag att du bevisar deras oskuld. Nämn medlemmar som är helt fria från brottsmisstankar och som av polisen bedöms som vita lamm. bitte? Obs, dom skall ej vara inblandade i ens den minsta stämplingen till brott.
Senast redigerad av Oldiebutgoldie 2008-09-27 kl. 09:16.
Citera
2008-09-27, 09:24
Medlem
Aardwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Tror du vi behöver bevis på FB?? Vissa saker vet vissa. Du gör det inte. Det är en jävla skillnad på att vara dömd för brott och ha begått dom etc osv. Finns inga rena kenneth and the knutters i HA. Glöm, gör om, tänk rätt!

Nu vill jag att du bevisar deras oskuld. Nämn medlemmar som är helt fria från brottsmisstankar och som av polisen bedöms som vita lamm. bitte? Obs, dom skall ej vara inblandade i ens den minsta stämplingen till brott.

Men herrejävlar om du tittar på länken till BRÅ så får du svaret. Sen så tar den länken upp alla 1 % klubbar skulle ha varit intressant att vet exakt hur många inom HA som är dömda för grova brott?

Och lilla vän. Jag vet nog mer än vad du tror. Nämner inte namn på folk till höger och vänster som vissa har för vana här inne. Men om jag nu skulle gjort det så hade du garanterat hittat en dom för nåt skitbrott som förargelseväckande beteende långt tillbaka på personen i fråga.
Citera
2008-09-27, 12:02
Medlem
Citat:

Snyggt länkat

Tittade du på vad rikskriminalen och BRÅ hade att säga om HA. Enligt dom så var 65% av medlemmarna dömda till fängelse. 65%!!! varför argumenterar du som om jag har fel och du rätt?

För info. Får man fängelse är det knappast nåt svenssonbrott. man får inte fängelse för tillexempel fortkörning (om det bara handlar om fortkörning då det är endast ett bötesstraff). Inte heller att köra mot rött ljus.

Utpressning har jag läst om flera senaste året som har blivit pressade på pengar så att dom till sist tvingas gola och "sätta" dit plågoandarna. Blandannat såg jag ett repotage om det i uppdrag granskning. Varför du nu hakar upp dig på just denna detalj så mycket.

Sen om dom har andra mer inkomstbringande verksamheter så fine! Men engligt det jag har läst så är ju mörkertalen stora eftersom folk är rädda, så du kan ju inte heller veta hur stor del utpressningen är.

Det roliga var att det jag skrev i den här tråden inte alls handlade om hur många medlemmar som begår brott i verksamheten, utan bara att dom SOM gör det borde vara mer korkade än andra brottslingar. Fast när jag eftersökte i det så var det ändå betydligt fler medlemmar som hade begått brott än vad jag trodde, så du kan ju inte säga att jag ärfördomsfull.

Men för mig är denna diskussion som du tog upp avslutad efter detta inlägg. Eftersom det inte har ett dugg att göra med vad jag ville ha svar på.

Dock kan jag inte låta bli att tycka att det är lite komiskt att du kommenterar mina källhänvisningar från både polisen, brå och rikskriminalen som dåliga källor...Var ska jag leta information annars? Linda rosings blogg kanske? Bibeln?

Själv har du ju inte nån källangivelse...

Rattfyllerister kommer förresten snart få betydligt strängare straff då dom kommer skärpa lagen på den punkten.
Senast redigerad av plotak 2008-09-27 kl. 12:27.
Citera
2008-09-27, 18:40
Medlem
Aardwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plotak

Men för mig är denna diskussion som du tog upp avslutad efter detta inlägg. Eftersom det inte har ett dugg att göra med vad jag ville ha svar på.

Rattfyllerister kommer förresten snart få betydligt strängare straff då dom kommer skärpa lagen på den punkten.

Men kom igen nu pucko, Bevisa att HA har sin huvudsakliga inkomst från utpressning.

Du sitter och skriver en massa blahaj utan att ha belägg för det så det är nog bäst att du drar dig tillbaka och kniper käft.
Citera
2008-09-27, 19:40
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Men kom igen nu pucko, Bevisa att HA har sin huvudsakliga inkomst från utpressning.

Du sitter och skriver en massa blahaj utan att ha belägg för det så det är nog bäst att du drar dig tillbaka och kniper käft.

VEm skriver blahaj?? Du elelr han?? Du kan ju inte komma med ett cent medans han iaf komer med en hel hög utdrag från massmedia.

10-0 till honom sofar. Det enda du kan göra är att förolämpa. Han vill nog inte sjunka så lågt til ldin nivå för där besegrar ju kriminella as som du honom på ren erfarenhet.
Citera
2008-09-27, 19:55
Medlem
Aardwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
VEm skriver blahaj?? Du elelr han?? Du kan ju inte komma med ett cent medans han iaf komer med en hel hög utdrag från massmedia.

10-0 till honom sofar. Det enda du kan göra är att förolämpa. Han vill nog inte sjunka så lågt til ldin nivå för där besegrar ju kriminella as som du honom på ren erfarenhet.

Och där har fredagsgroggandet gått överstyr.

Du har fortfarande inte kommit med ett skit för att motbevisa det jag skrivet förutom fylleskriveriet nu.

Så Over and Out.
Citera
2008-09-27, 20:18
Medlem
Citat:

Vad kallas det när man har aggressionsproblem? Damp?

Jag har ALDRIG skrivit att utpressning har varit HAs STÖRSTA inkomstkälla! Vad får du ut av att komma med felaktiga anklagelser? Du gillar ordet pucko har jag märkt. Själv letar jag fortfarande efter ett lämpligt ord som kan beskriva dig.
Men, jag hittade ändå en hel del när jag sökte på "hells angels + utpressning" i google.

här är ett litet axplock.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=408687&ref=rss
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=704855
http://www.kvp.se/Nyheter/1.1289656/har-sprider-sig-de-kriminella-mc-gangen
http://www.zaramis.nu/blog/2008/01/16/brottslighet-och-gangstergang/
www.svenskmaffia.se

Fan vad kul att jag blir kallad pucko! För det första så känns det som att du skriver det för att du inte kommer på nåt annat.

För det andra så känns det som om jag har vunnit diskusisonen när du skriver så.

Ska jag vara ärlig så förväntade jag mig personangrepp från din sida. Dock blev jag aningens besviken. Kan du inte vara lite mer uppfinningsrik åtminstone? "Pucko" det känns så 50-tal på nåt sätt.
Senast redigerad av plotak 2008-09-27 kl. 20:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in