Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughing-Buddha
"Tänk om...." ja tänk om. Tänk om den våldtäktsdömde polischefen hade lurat med sig en hel klan av våldtäktspoliser i en riksomfattande "knulla alla barn ni kommer åt" kampanj, tänk vad många barn som skulle ha farit illa, VA?
Tänk dig DET du, eller tänk dig något ANNAT sjukt och tänk på det länge så kanske du kan tänka på något annat än att tänka på vilka onda människor alla 1%ar bikers är.

Jag hävdar inte att dom är oskyldiga, men rätt ska vara rätt.

Ni har en tendens att sätta igång såna hets-drev i orimliga proportioner en del av er helgon här inne, så till den milda grad att det blir patetiskt att lyssna på.
Om jag tolkar dig rätt tycker du alltså att det är om inte berömvärt så åtminstone okej, din apa? När allt kommer till kritan är det så att de plundrar från det gemensamma och drabbar privatpersoner och oskyldiga, vissa hårdare än andra. Somliga har tur och får bara posten stulen och livet lite tilltrasslat, men det är nästan bara en tjänst eftersom de ju faktiskt hade kunnat bli våldtagna och annat hemskt. Är det så jag ska förstå dig? Är detta ditt försvarstal, DET är ju både patetiskt och dumt.
Citera
2011-04-22, 23:27
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIKE
Har en fråga! Varför har inte Bandidos eller Hells Angels sina västar på sig när de säljer drugs eller annat olagligt?

För att brott inte görs i klubbens namn utan det enskilda medlemmar gör privat skall dom som privatperson straffas för...Det är ju den saken folk försökt att förklara för andra här inne.

Sen att en privatperson känner sej hotad för att en medlem i till exempel HA gör något och lägger klubben till last för det. Där har du orsaken att folk dömer en klubb eller drar alla individer över en kam. Skulle du kriminalisera alla araber för att ett antal araber sålde heroin skulle det ta hus i helvete, eller tror du polisen i Piteå våldtog 3 kvinnor iförd sin polisuniform? Ska vi ta och döma den gruppen människor eller ska vi döma personer för deras brott istället för att pissa på föreningar, klubbar etniciteter ?
Citera
2011-04-22, 23:41
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
För att brott inte görs i klubbens namn utan det enskilda medlemmar gör privat skall dom som privatperson straffas för...Det är ju den saken folk försökt att förklara för andra här inne.

Sen att en privatperson känner sej hotad för att en medlem i till exempel HA gör något och lägger klubben till last för det. Där har du orsaken att folk dömer en klubb eller drar alla individer över en kam. Skulle du kriminalisera alla araber för att ett antal araber sålde heroin skulle det ta hus i helvete, eller tror du polisen i Piteå våldtog 3 kvinnor iförd sin polisuniform? Ska vi ta och döma den gruppen människor eller ska vi döma personer för deras brott istället för att pissa på föreningar, klubbar etniciteter ?

Har du länk?

M.V.H.
jamsson.
Citera
2011-04-22, 23:43
Medlem
Men rätt roligt att alla drar alla klubbar över en linje och det är att alla är kriminella organisationer men i en tidnings artikel så står det svart på vitt att "OMC är INGEN kriminell organisation"...
Hur kommer det sig???
Läs själva http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/vellinge/article1445355/Ar-Outlaws-farliga.html
Citera
2011-04-22, 23:47
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Har du länk?

M.V.H.
jamsson.

Det att han hade polisuniform var mer mitt svar till varför inte MC medlemmar begår brott med västen på. Så det var helt taget från min sida som en liknelse, dock har han tydligen begått de våldtäkter

Läste det på AB igår ska kolla. Men vad det i princip stod som jag kommer ihåg var att han var anmäld för våldtäkt av 3 tidigare flickvänner som för övrigt också 2 var poliser eller anställda inom PM. Häktningsförhandlingen var tydligen stängd och det var sekretess.

Jag ska se om jag hittar länken igen.

Denna jag tänkte på;

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article12918841.ab

Men verkar vara ett genomgående tema hos Poliser.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12920025.ab

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article12877325.ab

Nu är ju rubrikerna inte så många eller stora som när en MC klubb skall pekas ut för vad en enskild medlem gjort.
Senast redigerad av b-o 2011-04-22 kl. 23:52.
Citera
2011-04-23, 01:11
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Det att han hade polisuniform var mer mitt svar till varför inte MC medlemmar begår brott med västen på. Så det var helt taget från min sida som en liknelse, dock har han tydligen begått de våldtäkter

Läste det på AB igår ska kolla. Men vad det i princip stod som jag kommer ihåg var att han var anmäld för våldtäkt av 3 tidigare flickvänner som för övrigt också 2 var poliser eller anställda inom PM. Häktningsförhandlingen var tydligen stängd och det var sekretess.

Jag ska se om jag hittar länken igen.

Denna jag tänkte på;

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article12918841.ab

Men verkar vara ett genomgående tema hos Poliser.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12920025.ab

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article12877325.ab

Nu är ju rubrikerna inte så många eller stora som när en MC klubb skall pekas ut för vad en enskild medlem gjort.

Tackar för länkarna. Han är nog rökt, är ju graverande när två av bo är poliser. Han har ju helt klart målat in sig i hörnet. Skulle vara intressant att höra vad GW har att säga om detta, han kan kanske titta bakom skynket Att det skulle vara ett genomgående tema? Tror inte att det är vanligare inom den kåren än inom bikersfären eller samhället i stort. Tyvärr. Rötägg finns överallt. Undrar vad det är för en filur? Inget vidare bra detta.

På tal om GW http://www.realtid.se/ArticlePages/200711/07/20071107181206_Realtid376/20071107181206_Realtid376.dbp.asp

M.V.H.
jamsson.
Senast redigerad av jamsson 2011-04-23 kl. 01:32. Anledning: Tillägg
Citera
2011-04-23, 01:30
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Tackar för länkarna. Han är nog rökt, är ju graverande när två av bo är poliser. Han har ju helt klart målat in sig i hörnet. Skulle vara intressant att höra vad GW har att säga om detta, han kan kanske titta bakom skynket Att det skulle vara ett genomgående tema? Tror inte att det är vanligare inom den kåren än inom bikersfären eller samhället i stort. Tyvärr. Rötägg finns överallt. Undrar vad det är för en filur? Inget vidare bra detta.

M.V.H.
jamsson.
Våldtäkt inom MC klubbar eller bikers är för mej väldigt ovanligt och en del av kulturen är ju att sånt inte accepteras, men det finns ju klart undantag som man läst och hört om. Vill dock mena att det är långtifrån så vanligt som det verkar vara inom poliskåren om man googlar Polis + våldtäkt.

Jag vill bara påvisa att man inte kan döma ut varken kår, förening eller klubb för vad enskilda medlemmar gör. Jag försvarar inte brott på något sätt men jag försvarar gärna vår rätt till fri förenings verksamhet och liknande även om bara 2 av 10 skulle vara ostraffade. Ett straff är lika med att man sonat för sitt brott sen att massa jävla tomtar här inne har svårt att inse det.

Sorry men det kallas demokrati genom demokratiska val, det är våra folkvalda som ändrar och gör tillägg i våra lagar och oavsett om någon gillar eller ogillar så är MC klubb medlemmar i Sverige delar av samhället.

Ett tillägg för jag vet det kommer okunniga kommentarer vad gäller 1% filosofi: Den Svenska översättningen av "stå utanför samhället" är en sanning med modifikation, det var ett svar till AMA's att 1% stod utanför ( i det fallet AMA's sammanslutning och regler ).
En 1% av gamla skolan vill jag hävda följer de flesta regler och lagar MEN han kanske löser saker inom klubben istället för att gå till Polisen.
Ex. en i klubben stjäl ur klubbkassan, han får betala plus ev. böter och åker ut i Bad Standing = inte välkommen i biker svängen, så istället för att anmäla till Polisen så löser man det själv i klubben, där är ett exempel på "egna lagar"

Sorry för detta tillägg Jamson det var inte menat till dej utan till kommande kommentarer på detta inlägg, dock får du hålla med om att det varit mycket skit runt poliskåren på sista tiden, så istället för lägga delar av den utökade budgeten på MC klubbar kan dom lägga den på rekrytering eller uppblåsbara dockor till sexuellt frustrerade polismän?
Citera
2011-04-23, 01:48
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Våldtäkt inom MC klubbar eller bikers är för mej väldigt ovanligt och en del av kulturen är ju att sånt inte accepteras, men det finns ju klart undantag som man läst och hört om. Vill dock mena att det är långtifrån så vanligt som det verkar vara inom poliskåren om man googlar Polis + våldtäkt.

Jag vill bara påvisa att man inte kan döma ut varken kår, förening eller klubb för vad enskilda medlemmar gör. Jag försvarar inte brott på något sätt men jag försvarar gärna vår rätt till fri förenings verksamhet och liknande även om bara 2 av 10 skulle vara ostraffade. Ett straff är lika med att man sonat för sitt brott sen att massa jävla tomtar här inne har svårt att inse det.

Sorry men det kallas demokrati genom demokratiska val, det är våra folkvalda som ändrar och gör tillägg i våra lagar och oavsett om någon gillar eller ogillar så är MC klubb medlemmar i Sverige delar av samhället.

Ett tillägg för jag vet det kommer okunniga kommentarer vad gäller 1% filosofi: Den Svenska översättningen av "stå utanför samhället" är en sanning med modifikation, det var ett svar till AMA's att 1% stod utanför ( i det fallet AMA's sammanslutning och regler ).
En 1% av gamla skolan vill jag hävda följer de flesta regler och lagar MEN han kanske löser saker inom klubben istället för att gå till Polisen.
Ex. en i klubben stjäl ur klubbkassan, han får betala plus ev. böter och åker ut i Bad Standing = inte välkommen i biker svängen, så istället för att anmäla till Polisen så löser man det själv i klubben, där är ett exempel på "egna lagar"

Sorry för detta tillägg Jamson det var inte menat till dej utan till kommande kommentarer på detta inlägg, dock får du hålla med om att det varit mycket skit runt poliskåren på sista tiden, så istället för lägga delar av den utökade budgeten på MC klubbar kan dom lägga den på rekrytering eller uppblåsbara dockor till sexuellt frustrerade polismän?

Non taken Jag förstår. Jäkla skit sånt här Hoppas att han blir avskedad och inburad.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2011-04-23, 09:38
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emanuelbove
Om jag tolkar dig rätt tycker du alltså att det är om inte berömvärt så åtminstone okej, din apa?
Apa? ha ha ha. Nej du, du har inte förstått någonting alls, men jag har inte begärt det heller, din gris
Citat:
de ju faktiskt hade kunnat bli våldtagna och annat hemskt.
Du glömde "av en våldtäktspolis"

Citat:
Är detta ditt försvarstal, DET är ju både patetiskt och dumt.
Åter igen, du har inte förstått någonting. DU är inte bara patetisk och dum, du är faktiskt lite sorglig också. Krya på dig.
Citera
2011-04-23, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughing-Buddha
Apa? ha ha ha. Nej du, du har inte förstått någonting alls, men jag har inte begärt det heller, din gris

Du glömde "av en våldtäktspolis"

Åter igen, du har inte förstått någonting. DU är inte bara patetisk och dum, du är faktiskt lite sorglig också. Krya på dig.
Vad är det jag inte har förstått? Var snäll och ta hjälp av en kompis, lärare eller förälder som kan hjälpa dig att få fram dina små klokskaper till ett begripligt resonemang.
Citera
2011-04-23, 11:38
Medlem
nedboys avatar
Det var ett jävla tjat om en polis som våldtagit. Vad fan har det med Hells Angels kriminalitet att göra?
Men på något sätt verkar en "våldtäktspolis" från Piteå ha med HA's bedrägerier att göra. Hur hänger det ihop? Har han tvingat HA's president att utföra detta brott om rotavdragen? Stackars HA gubbe??
Men de som försvarar 1%-kulturen här ger också sken av att detta brott är okej. De har lurat svenska skattebetalare på mångmiljonbelopp. Pengar som kan gå till skola, vård osv. De kartlägger vanliga familjer via internet för att kapa deras liv. Post, rotbidrag osv. Någonting som kan ställa till det rejält för en familj som helt plötsligt söker rot-bidrag.

Men det värsta av allt måste ändå vara att veta att "min familjs privata post är regelbundet stulen från Hell Angels" och "De har kartlagt familjen". Hur tror ni dessa familjer mår rent psykiskt? Men det kanske tillhör den där fina 1%-kulturen, eftersom dessa brott är utförda från män i 1%-kulturen, men ändå inte för att de kanske inte hade västen på när de lämnade in ansökningen om rotavdragen.

Citera
2011-04-23, 11:43
Medlem
Fullfittans avatar
Citat:

Otroligt dålig jämförelse ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in