Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Förmodligen köps det tillbaka av en annan HA medlem
Enda andra alternativet för en icke HA medlem som köper smyckena är ju att smälta ner det, finns väl ingen utomstående som vore så dum att knalla runt i "deras smycken" utan att vara medlem?
Samma gäller ju istortsett för vilken klubb som helst, visst support tröjor etc kan accepteras, men att se en icke medlem bära ett "fullvärdigt" klubbemblem vore ju illa...
Sen kan hända HA har lite mer obskyra metoder att ta dessa emblem från en "icke medlem" mot vad en "vanlig" klubb skulle ha.
Nej jag kan inte tänka mig annat än att dom kommer att smältas ner, kanske göras om till annat motiv för att det ändå skall vara ett smycke som skall inbringa lite pengar och inte bara vara guldvärde av det.
Att dom har kringått HA kontrakten som har upprättats för dessa attiraljer må va hänt, men där kommer det att ta stopp.
Om dom skulle försöka sälja det med deatheadloggan som den är, då är jag relativt säker på att HA World kommer att driva en rättsprocess för att få dom att smälta ner smyckena så ej loggan kan brukas. Och dom har rätten på sin sida och kommer att vinna.
Skulle myndigheterna sälja av smyckena som dom är ändå, ja då försätter dom personen som köper dom i fara och begår samtidigt ett brott mot copywrightlagen eller vad det nu är för regel som reglerar dessa frågor.