Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-19, 17:05
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
HA förlorade smyckemål

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.605826-hells-angels-forlorade

Någon kommer således att springa omkring med en HA-symbol runt halsen eftersom smycket lär säljas på exekutiv auktion.
Det tog ett tag, men resultatet var ganska väntat.
Citera
2011-04-19, 17:53
Medlem
svenskmexikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Någon som har koll på var och när detta kommer att säljas. Där kommer jag vara med i budgivningen. Var så säkra!

Det går säkert att sälja dyrare till Smithsonian eller annat museun, de har ju redan en HA väst i sina inventarier. Men om får behålla sina 2 framtänder intakta det låter jag vara osagt.

Kolla in gamla stilen på HA västen i smithsonians museum.

http://smithsonianlegacies.si.edu/objectdescription.cfm?ID=46
Citera
2011-04-19, 18:15
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Förmodligen köps det tillbaka av en annan HA medlem
Enda andra alternativet för en icke HA medlem som köper smyckena är ju att smälta ner det, finns väl ingen utomstående som vore så dum att knalla runt i "deras smycken" utan att vara medlem?

Samma gäller ju istortsett för vilken klubb som helst, visst support tröjor etc kan accepteras, men att se en icke medlem bära ett "fullvärdigt" klubbemblem vore ju illa...

Sen kan hända HA har lite mer obskyra metoder att ta dessa emblem från en "icke medlem" mot vad en "vanlig" klubb skulle ha.
Nej jag kan inte tänka mig annat än att dom kommer att smältas ner, kanske göras om till annat motiv för att det ändå skall vara ett smycke som skall inbringa lite pengar och inte bara vara guldvärde av det.

Att dom har kringått HA kontrakten som har upprättats för dessa attiraljer må va hänt, men där kommer det att ta stopp.

Om dom skulle försöka sälja det med deatheadloggan som den är, då är jag relativt säker på att HA World kommer att driva en rättsprocess för att få dom att smälta ner smyckena så ej loggan kan brukas. Och dom har rätten på sin sida och kommer att vinna.

Skulle myndigheterna sälja av smyckena som dom är ändå, ja då försätter dom personen som köper dom i fara och begår samtidigt ett brott mot copywrightlagen eller vad det nu är för regel som reglerar dessa frågor.
Citera
2011-04-19, 19:15
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughing-Buddha
Nej jag kan inte tänka mig annat än att dom kommer att smältas ner, kanske göras om till annat motiv för att det ändå skall vara ett smycke som skall inbringa lite pengar och inte bara vara guldvärde av det.

Att dom har kringått HA kontrakten som har upprättats för dessa attiraljer må va hänt, men där kommer det att ta stopp.

Om dom skulle försöka sälja det med deatheadloggan som den är, då är jag relativt säker på att HA World kommer att driva en rättsprocess för att få dom att smälta ner smyckena så ej loggan kan brukas. Och dom har rätten på sin sida och kommer att vinna.

Skulle myndigheterna sälja av smyckena som dom är ändå, ja då försätter dom personen som köper dom i fara och begår samtidigt ett brott mot copywrightlagen eller vad det nu är för regel som reglerar dessa frågor.

Om han brukar ett föremål som sitt eget så spelar det inte någon roll om det finns ett felstavat kontrakt som säger att klubben skulle vara formel egare. Det är bara i ha-supportrarnas fantasi som det skulle fungera. Tror ni verkligen inte att ekobrottslingar och slipade skattesmitare skulle tänkt på det där innan om det var så enkelt att komma undan kronofogden?

Det mest troliga är väl just att de smälter ner smyckena och säljer till skrotpriset på guld. Det är väl också så långt jag kan tycka att man bör respektera deras udda idéer. Dock tvivlar jag på att det skulle finnas lagliga hinder från att sälja dem intakta.
Senast redigerad av Apocrypha 2011-04-19 kl. 19:30.
Citera
2011-04-19, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Det tog ett tag, men resultatet var ganska väntat.
Väldigt dum och töntig resonemang att det tillhör HA? Nehe menar han det?

Men samtidgt fittigt av skatteverket beslagta varor hur som helst, dom kan ju inte bevisa vart man fått sakerna ifrån. Så länge man visar en inkomst så kan behålla varorna, annars ganska dumt.
Citera
2011-04-19, 19:43
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Väldigt dum och töntig resonemang att det tillhör HA? Nehe menar han det?

Men samtidgt fittigt av skatteverket beslagta varor hur som helst, dom kan ju inte bevisa vart man fått sakerna ifrån. Så länge man visar en inkomst så kan behålla varorna, annars ganska dumt.
Kronofogden beslagtog sakerna för att mäta ut en skuld. Hade han betalat skulden hade inte kronofogden tagit något av honom.

Ska myndigheterna komma någon vart ska de vara efter alla värdeföremål som illrar. För övrigt borde man tvångsomhänderta barnen, om de har några, så inte de går samma väg.
Citera
2011-04-19, 20:09
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Citat:
Om han brukar ett föremål som sitt eget så spelar det inte någon roll om det finns ett felstavat kontrakt som säger att klubben skulle vara formel egare. Det är bara i ha-supportrarnas fantasi som det skulle fungera. Tror ni verkligen inte att ekobrottslingar och slipade skattesmitare skulle tänkt på det där innan om det var så enkelt att komma undan kronofogden?
Tro mig kompis, jag är ingen HA supporter. Och om du hade läst mitt inlägg ordentligt så hade du sett att jag inte heller hävdat att han skall behålla sakerna, vet inte riktigt var du får det ifrån?

Citat:
Det mest troliga är väl just att de smälter ner smyckena och säljer till skrotpriset på guld. Det är väl också så långt jag kan tycka att man bör respektera deras udda idéer. Dock tvivlar jag på att det skulle finnas lagliga hinder från att sälja dem intakta.
Ungefär det jag sade, med tillägg att det finns möjlighet för dom (kronofogden) att smälta ner men också göra ett EGET smycke av det nedsmälta guldet för att på så vis öka värdet och inte endast få guldvärdet för det.
Citera
2011-04-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Någon som har koll på var och när detta kommer att säljas. Där kommer jag vara med i budgivningen. Var så säkra!

Kvarndammen brukar sälja cyklarna! www.kvd.se
Citera
2011-04-19, 20:35
Medlem
svenskmexikans avatar
Citat:
Ska myndigheterna komma någon vart ska de vara efter alla värdeföremål som illrar. För övrigt borde man tvångsomhänderta barnen, om de har några, så inte de går samma väg.

Vad är det för jävla snack? Tvångsomhänderta barnen. Du borde skämmas!

Hijo de la chingada
Citera
2011-04-19, 20:51
Bannlyst
Citat:
Kronofogden beslagtog sakerna för att mäta ut en skuld. Hade han betalat skulden hade inte kronofogden tagit något av honom.

Hur gammal är du? Varför blandar du in oskyldiga barn i detta, barn blir mer kriminella om dom omhändertogs.

Kan inte kronofogden köra en sån där skuldsanering eller nått man drar av månadsvis från lönen eller som dom flesta HA deras penison.
Citera
2011-04-19, 21:16
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Hur gammal är du? Varför blandar du in oskyldiga barn i detta, barn blir mer kriminella om dom omhändertogs.

Kan inte kronofogden köra en sån där skuldsanering eller nått man drar av månadsvis från lönen eller som dom flesta HA deras penison.
34. För att de oskyldiga barnen inte ska gå samma väg som sina föräldrar. Känns mer rättvist att de får en bra start istället för att man väntar på att det går snett och sedan spärrar in dem på livstid eller avrättar dem.

Har han grejer så tar man givetvis dem först. Varför skulle man ge en yrkeskriminell fåne skuldsanering? Man hade kunnat skjuta honom och hans fru, sedan skriva av skulderna när man sålt dödsboet. Då kan man använda deras organ till transplantationer också.
Citera
2011-04-19, 21:19
Medlem
b-os avatar
Citat:
34. För att de oskyldiga barnen inte ska gå samma väg som sina föräldrar. Känns mer rättvist att de får en bra start istället för att man väntar på att det går snett och sedan spärrar in dem på livstid eller avrättar dem.

Har han grejer så tar man givetvis dem först. Varför skulle man ge en yrkeskriminell fåne skuldsanering? Man hade kunnat skjuta honom och hans fru, sedan skriva av skulderna när man sålt dödsboet. Då kan man använda deras organ till transplantationer också.

Ska vi spärra in alla yrkesidioter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in