Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-22, 23:19
Medlem
bajenvraks avatar
Vad är HAs symbol..? Menar du the death head nu el, bara att glömma lixom allt som bär namnet HA. Konstigt att inte dina vänner kunde upplysa dig om det. Dock kan du gadda in support 81 etc, likaså fonten de brukar använda är inga problem färgerna likaså.

Men varför skulle man vilja gadda in ovan...? Köp en support tröja istället och satsa på ett annat ink motiv. Men som en del i tråden säger, kliver du över gränsen med en borderline gadd utan att vara medlem kan du räkna med att dina vänner inte kommer att lägga några fingrar emellan när gadden skall bort. Är det ngt som HA är så är de oerhört känsliga över sitt varumärke, det tillhör klubben o ingen annan.
Citera
2011-03-23, 03:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zZzlacker
har levt nu med 4år med två tatuering på armen och har funderat ganska länge på att tatuera in en HA tatuering dolt på skuldran, men jag har blivit avrådd av två vänner från HA att göra det eftersom jag inte är medlem i HA, har alltid stått mer som en support som stödjer deras verksamhet och visar respekt. Har någon ens försökt tatuera in HAs symbol utan att vara med i HA?
Varför skulle du inte våga göra det? Du bor i ett fritt land och det är inte olagaligt att göra sån tatuering.
HA är ingen kriminell organisation utan snarare ett gäng grabbar som gillar åka båge.
Om du inte är någon i den undre världen får du skylla dig själv, men är du en respekterad man eller har nått att säga till om, så kommer HA låta dig vara omgående, dom kommer inte smutsa ner fingrarna mot någon som har bollar.

Min polare själv har 81 på halsen inskrivet i ett strot dödskale ögon, riktigt grym.
Citera
2011-03-23, 10:17
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Nästa OT-Nisse kommer att åka på en tillsägelse.

Massiv OT raderad.

/Mod

Infogat tråd om Hells Angels tatuering.

/Mod
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2011-03-23 kl. 10:27.
Citera
2011-03-23, 10:33
Medlem
FireWalkWithMes avatar
Domen från "HA-rättegången" i Karlstad dröjer ytterligare en månad:

http://www.vf.se/nyheter/karlstad/dom-i-stora-hells-angels-malet-uppskjuten
Citera
2011-03-23, 12:28
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbooJallafittan
Varför skulle du inte våga göra det? Du bor i ett fritt land och det är inte olagaligt att göra sån tatuering.
HA är ingen kriminell organisation utan snarare ett gäng grabbar som gillar åka båge.
Om du inte är någon i den undre världen får du skylla dig själv, men är du en respekterad man eller har nått att säga till om, så kommer HA låta dig vara omgående, dom kommer inte smutsa ner fingrarna mot någon som har bollar.

Min polare själv har 81 på halsen inskrivet i ett strot dödskale ögon, riktigt grym.

Glöm inte att Hells Angels symbol är skyddat varumärke.
Citera
2011-03-23, 14:34
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:

De är väl ändå en väsentlig skillnad på att bära 81 i jämförelse med Death head?! Jag skulle aldrig göra detta! Nej jag är inte rädd för en vinkelslip utan jag har respekt för andras färger..
Citera
2011-03-23, 15:22
Medlem
thuggies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Man undrar ju det. Glöm inte du är på HA tråden, ingen kan slå HA är, HA är genom tidernas största maffia och omutbara! HA är kungarna.
HA´s Hejarklacken cheerleders här kommer angripa dig rätt hårt nu! Du har gjort bort dig genom att säga HA blivit förnedrade! Hur vågar du?

sen när blev HA en maffia? av egen erfarenhet är HA en MC klubb som gillar att åka hojj?
du är nog ute och cyklar med fel bmx cykel. åk hem och byt till en tandem. kanske fungerar bättre?
Senast redigerad av thuggie 2011-03-23 kl. 15:46.
Citera
2011-03-23, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
Glöm inte att Hells Angels symbol är skyddat varumärke.
Och? Så om jag tatuerar tex Nintendo på pannan så kommer nintendo groups indrivare och tar bort den med vinkelslip?

Varumärkeskydd och patent är när du försöker tjäna pengar på varumärket, och du inte har tillåtelse, att tatuera det är en helt annan sak, finns inga lagar som säger emot det.

Var inte HA en helt normal mcklubb? Eller har dom blivit kriminella helt plötsligst? Sen när då om man får fråga?
Citera
2011-03-23, 17:20
Medlem
bajenvraks avatar
Ovan har en poäng men Rotary skulle heller inte bli så glada om ngn sprang runt med deras logo som inte var medlem.
Citera
2011-03-23, 18:22
Medlem
el henkos avatar
Cronsted ( han med sina Ferraris och Lamborghinis )
Good or not so good standing?

mvh

el Henko
Citera
2011-03-23, 18:32
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Och? Så om jag tatuerar tex Nintendo på pannan så kommer nintendo groups indrivare och tar bort den med vinkelslip?

Varumärkeskydd och patent är när du försöker tjäna pengar på varumärket, och du inte har tillåtelse, att tatuera det är en helt annan sak, finns inga lagar som säger emot det.Var inte HA en helt normal mcklubb? Eller har dom blivit kriminella helt plötsligst? Sen när då om man får fråga?

"ler" Varumärkesskyddet är inte endast till för att ngn ska kunna tjäna pengar på det. Varumärksskyddet skyddas även ALL återskapelse av varumärket. Skriftligt tillstånd krävs av innehavaren av varumärkesskyddet.
Citera
2011-03-23, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
"ler" Varumärkesskyddet är inte endast till för att ngn ska kunna tjäna pengar på det. Varumärksskyddet skyddas även ALL återskapelse av varumärket. Skriftligt tillstånd krävs av innehavaren av varumärkesskyddet.
Stämmer detta eller? , så man får inte tatuera något som är varumärkasskydd?? Oj oj då borde många människor fått huden bortslipad av diverse företag och föreningar. Jobbiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in