Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Det där får du nog utveckla lite, för egen del vill jag nog påstå att är det ngt klubbarna inte direkt rår på så är det ordningsmakten, kanske kan de tampa med bevisbördan men åklagare o poliser brukar va ganska svåra att ge sig på och man gör ogärna detta. Kan säkert finnas ett litet mörkerantal men inget man hör om, snarare vanligare då att ordningsmakten inte backar o tar striden. Hot kanske förekommer men att de skulle ta åt sig icke. Världen över är de flesta sammanslutningar ganska måna om att slippa polis o dylikt. Åsikter har de givetvis men att de mycket hot skulle förekomma får du utveckla med undantag för det som hände Barbro, men hon har inte backat för det.
Det jag vill säga är att våldtäkt och kvinnomisshandel inte bara hör till HA, Finns mycket grupperingar som blivit anmälda sen blivit nerlagt. Det är helt enkelt ingen fin merit att ha det i sin brottsregister, samt att det kommer ut. Det är en tottalt förnedring att bli anklagad eller anmäld för dessa typer av brott.
Precis tro mig, mörketalet är större än du tror, det är så det funkar.
Att snuten tar anmälan och skickar vidare är en sak, att köra en process som åkalgare gör är helt annan planet.