Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-22, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av phantasm666
Danskarna blev ju anklagade för våldtäkt i Holland under tiden dom var prospects men fallet lades ner om jag inte minns fel.
I staterna blev några HA anklagade för våldtäkt i Monterey men fallet lades ner också
Sonny Barger beskriver det i sin bok

Stämmer nog händelsen i Holland..
Nedlagt eller inte vet jag däremot inte dessvärre..
Citera
2011-03-22, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Detta är ju inget större argument jag kommer med, men visst finns det ljusskygga verksamheter. Största på senaste åren måste ju ändå vara Göran Lindström (tror han heter så), Polischefen som våldtagit minderåriga etc. Samtidigt som han spelade helgon med allt sitt snack om jämställdhet etc.

Om man ser det så här, bara som en liten reflektion från en hypotetisk allmänhet:

1. Mr. Hard Knuckles, medlem i 1% gäng, väst, MC, skäggig, i allmänhetensögon en våldsam mc kille som förmodligen är bidragstagare...

2. En media känd polischef som man kan vända sig till som vanlig svensson.

Öhh, kontentan, i de lugnaste vatten....

Helt sjukt att verkar finnas i alla samhällskategorier..
i de lugnaste vatten som du säger..
Citera
2011-03-22, 16:10
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Sen du som skrev att HA blivit anklagad för våldtäkter sen lagts ner beror på enklet att åklagare eller den som har hand om fallet blivit hotad, väldigt vanligt. Förekommer överallt.

Det där får du nog utveckla lite, för egen del vill jag nog påstå att är det ngt klubbarna inte direkt rår på så är det ordningsmakten, kanske kan de tampa med bevisbördan men åklagare o poliser brukar va ganska svåra att ge sig på och man gör ogärna detta. Kan säkert finnas ett litet mörkerantal men inget man hör om, snarare vanligare då att ordningsmakten inte backar o tar striden. Hot kanske förekommer men att de skulle ta åt sig icke. Världen över är de flesta sammanslutningar ganska måna om att slippa polis o dylikt. Åsikter har de givetvis men att de mycket hot skulle förekomma får du utveckla med undantag för det som hände Barbro, men hon har inte backat för det.
Citera
2011-03-22, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Det där får du nog utveckla lite, för egen del vill jag nog påstå att är det ngt klubbarna inte direkt rår på så är det ordningsmakten, kanske kan de tampa med bevisbördan men åklagare o poliser brukar va ganska svåra att ge sig på och man gör ogärna detta. Kan säkert finnas ett litet mörkerantal men inget man hör om, snarare vanligare då att ordningsmakten inte backar o tar striden. Hot kanske förekommer men att de skulle ta åt sig icke. Världen över är de flesta sammanslutningar ganska måna om att slippa polis o dylikt. Åsikter har de givetvis men att de mycket hot skulle förekomma får du utveckla med undantag för det som hände Barbro, men hon har inte backat för det.
Det jag vill säga är att våldtäkt och kvinnomisshandel inte bara hör till HA, Finns mycket grupperingar som blivit anmälda sen blivit nerlagt. Det är helt enkelt ingen fin merit att ha det i sin brottsregister, samt att det kommer ut. Det är en tottalt förnedring att bli anklagad eller anmäld för dessa typer av brott.

Precis tro mig, mörketalet är större än du tror, det är så det funkar.

Att snuten tar anmälan och skickar vidare är en sak, att köra en process som åkalgare gör är helt annan planet.
Citera
2011-03-22, 16:22
Medlem
cyfiawnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Du menar att Dano sitter på information som han kan hota HA med i hela världen ( klubbar i hela världen )

Låter som otroliga fabler i mina öron, men tiden får väl utvisa.

Skulle Dano sitte inne med sådan information så vore han död och begraven sedan länge. OG mc? Snälla nån?
Citera
2011-03-22, 16:24
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyfiawnder
Skulle Dano sitte inne med sådan information så vore han död och begraven sedan länge. OG mc? Snälla nån?

Fattar väl jag med...är ironisk med liraren som hävdade det...
Citera
2011-03-22, 16:25
Medlem
phantasm666s avatar
Just fallet i staterna blev ju ett känt rättsfall "the Monterey rape-case"
finns en del att läsa här:

http://www.thenation.com/article/motorcycle-gangs
Citera
2011-03-22, 16:32
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Det jag vill säga är att våldtäkt och kvinnomisshandel inte bara hör till HA, Finns mycket grupperingar som blivit anmälda sen blivit nerlagt. Det är helt enkelt ingen fin merit att ha det i sin brottsregister, samt att det kommer ut. Det är en tottalt förnedring att bli anklagad eller anmäld för dessa typer av brott.

Precis tro mig, mörketalet är större än du tror, det är så det funkar.

Att snuten tar anmälan och skickar vidare är en sak, att köra en process som åkalgare gör är helt annan planet.

Men nu svarar du på ngt helt annat.. Var inte det du skulle utveckla o inte heller det jag menade med mörkertal. Du skrev att fallen blev nedlagda för att hot emot åklagare o polis förekommer. Nu skriver du ngt annat som jag inte ens har påpekat. Minsta lilla en polis el åklagare skulle få på sitt bord gör de allt för att kunna driva vidare. Utveckla istället det du först skrev innan du börjar svara på annat som ingen har frågat efter.
Citera
2011-03-22, 16:54
Medlem
svenskmexikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jooo
Tjenare..
försökt stilla min ton..
jo det är intressant hur såna människor tänker..
fast det är nog inte en diskussion för denna tråden..
Saludos

Hej

Skall man inte anse att Vatikanen är en kriminell organisation? Skall inte Hela gruppen dömas efter alla dessa barnövergreppen, precis som de gör med 1%-ers. Skall man inte förklara Vatikanen en kriminell organisation? Tänk Dig tanken om någon av de stora klubbarna hade gjort TUSENTALS sexuella övergrepp mot barn...

Saludos
Citera
2011-03-22, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Men nu svarar du på ngt helt annat.. Var inte det du skulle utveckla o inte heller det jag menade med mörkertal. Du skrev att fallen blev nedlagda för att hot emot åklagare o polis förekommer. Nu skriver du ngt annat som jag inte ens har påpekat. Minsta lilla en polis el åklagare skulle få på sitt bord gör de allt för att kunna driva vidare. Utveckla istället det du först skrev innan du börjar svara på annat som ingen har frågat efter.

Jag skrev ju det, läs istället. Man tar till hot och våld att mörklägga sak. Även i detta fall har man görat det, troligt scenario, varför ens gnälla om detta? Avslutat kapitel, ingen nyhet, ingen wow factor direkt.
Citera
2011-03-22, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svenskmexikan

Hej

Skall man inte anse att Vatikanen är en kriminell organisation? Skall inte Hela gruppen dömas efter alla dessa barnövergreppen, precis som de gör med 1%-ers. Skall man inte förklara Vatikanen en kriminell organisation? Tänk Dig tanken om någon av de stora klubbarna hade gjort TUSENTALS sexuella övergrepp mot barn...

Saludos

Självklart är det lika äckligt utav vatikanen.. polismästaren.. Niklas våldtäktsmannen i Örebro.. folk som förgriper sig sexuellt eller handgripligt mot försvarslösa eller djur har inte nåt vett..
Citera
2011-03-22, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyfiawnder
Snälla du vem tror du att H.A är egentligen? Gudar eller? Dom har blivit totalt förnedrade flera gånger utan att dom har vågat agera. O.G:s Mc har som sagt utmanat dom och varför vågar dom inte göra slut på dom, om dina "gudar" är så häftiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in