Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-12-31, 02:31
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enstackare
Åter till HA som ju tråden handlar om, om Gypsys skulle ta sida i den konflikten, vars tror du det lutar? Skulle HA få välbehövd support med en patchover, eller skulle dom välja "lokalt"?

Tror inte någon patchover skulle bli sanktionerat eller ens aktuellt för en sådan sak, de har säkert tillräckligt med support utan att behöva ta till panikåtgärder. Sedan är det ju rätt långsökt att Gypsys skulle ta ställning mot HA.
Citera
2010-12-31, 02:33
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enstackare
Synd det, hade inbillat mig att Gypsys var en av dom sista fria på ön!
När brödraskap går in till slaveri, då är det fan dags att hänga av sig tillbehören. Måhända det smyger sig på så långsamt att det inte märks innan det är för sent...

Åter till HA som ju tråden handlar om, om Gypsys skulle ta sida i den konflikten, vars tror du det lutar? Skulle HA få välbehövd support med en patchover, eller skulle dom välja "lokalt"?

Eh, Gypsy's är Gypsy's. De går inte över till någon. De är som de jag sett gamla farbröder som kör hoj. Jag träffade några på ett pitstop i Adelaide hills för några år sedan där en vart förlamad - de bar in honom på toan och satte sedan honom på hans trike. De är väl kanske som du säger en av de fria - men de håller på med skit oxå - garanterat. Tror jag. Jag vill inte bli inblandad i något gäng. Men skall du "hålla" på nån så - javisst GJ verkar reko.
Citera
2010-12-31, 08:08
Medlem
Kan de va nåt sånt problem som kommit upp på tapeten i Tyskland?
D.v.s. att myndigheterna t.o.m. börjar prata om att förbjuda vissa mc gäng & går hårt åt dom under tiden som han syftade på oxå kanske.
För det verkar ju onekligen som att dom (oavsett gäng, men specielt mc eftersom dom syns så mycket & kan "förbjudas" pga det) hamnar i en rävsax då de blir krig.
Citera
2010-12-31, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Njae, vill nog hävda att jag har belägg för mina påståenden. Jag letar upp länkarna i morgon.
"They have ordered their Australian chapters to take steps to restore its hardcore reputation - but equally to begin repairing the Hells Angels "brand" - by shooting at any Comanchero on sight.
The Angels have a long-held policy of "instant retaliation" and for more than 50 years worked to maintain its reputation as one of the most powerful biker gangs in the world.
The Angels' US headquarters feels the Australian chapters have badly let that reputation down after escalations in the war with Comancheros."

http://www.heraldsun.com.au/news/hells-angels-told-to-shoot-on-sight/story-e6frf7jo-1225700393543
Citera
2010-12-31, 15:12
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
"They have ordered their Australian chapters to take steps to restore its hardcore reputation - but equally to begin repairing the Hells Angels "brand" - by shooting at any Comanchero on sight.
The Angels have a long-held policy of "instant retaliation" and for more than 50 years worked to maintain its reputation as one of the most powerful biker gangs in the world.
The Angels' US headquarters feels the Australian chapters have badly let that reputation down after escalations in the war with Comancheros."

http://www.heraldsun.com.au/news/hells-angels-told-to-shoot-on-sight/story-e6frf7jo-1225700393543

- Will never happen. Ärligt talat - tror du HA US skulle stänga ner HA AU? Finns inte på kartan. Vi pratar Aftonbladet här.....
Citera
2010-12-31, 15:37
Bannlyst
Starta en tråd här om hells angels som kanske kan vara av intresse.
https://www.flashback.org/t1407648
Handlar om deras motorcyklar spelar rakt in i händerna på staten.
Citera
2010-12-31, 21:57
Medlem
Tjurskallens avatar
Undra vad för rubriker HA luleå ska fixa i afton... kanske en raketgevärs skjutning...
Citera
2011-01-01, 16:56
Bannlyst
är inte hells angels den hemliga sällskapet där gubbar i lädervästar pillar varandras rövhål?
Citera
2011-01-01, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getpung
är inte hells angels den hemliga sällskapet där gubbar i lädervästar pillar varandras rövhål?

jamen lilla du om du är intresserad av att att vara med i en sån förening är det ju fritt att starta en sån klubb
Citera
2011-01-01, 19:50
Medlem
med lite "inspiration" av getpung's eminenta fråga...

Hur mycket brödraskap tror ni HA handlar om egentligen? eller är det mer som i dom flesta typer av org där pengar, "politik" & makt styr?
(blir väll bara gissningar från vår sida då dom enda som vet detta är medlemmar eller f.d. medlemmar) Men kanske nån som hört i från nån sån?
Citera
2011-01-03, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nowhore
Det är inte så att alla avdelningar vet vad alla pysslar med. Men får man nys om att någon sysslat med något som dom absolut inte ska göra så är det klart att det får konsekvenser.

Är han nikkinen utesluten eller inte? i nsd står det att han inte är det! och i kuriren står det att han är ute???
Citera
2011-01-03, 19:48
Medlem
mjukpuddings avatar
helt osannolik historia! missa inte twisten i slutet.

http://www.youtube.com/watch?v=fmAIIe8GTLI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in