Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Jag tycker att det är bra att Bludder göder trådarna med diskussionsunderlag. Det är bra bra diskussioner och en gosig ton i denna hörna av FB

Jodå. Bludder är en höjdare.
"Gosig ton" har jag aldrig reflekterat över, men när du säger det så...
Visst är det så.
Citera
2008-04-19, 02:09
Bannlyst
Biker legender ni skulle vilja spendera tid med?

Naiv romanisk Bluddrande wannabe utan större koll på läget.
Tacka för alla varma orden, det är för mycket. ska jag rodna nu oxå?

HA-tråden för fan, här har vi viktiga saker att prata om.

*
Citera
2008-04-19, 07:33
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bludder
Synpunkter saknas inte, nu när vi är i HA tråden har jag en synpunkt på de hojar man ser HA åka runt på i div filmer bla jag länkat, dom känns lite väl vanliga, fabrikshojiga. En förmildrande tanke, OK det är folk från Sverige, Norge, Tyskland på besök i USA, dom har hyrt hoj, eller är det vanligt att HA kör runt på i stort fabrikshojar med dessa vindskydd? Var det en åsikt och eller en fråga nu igen?

*

Det är nog så idag att de flesta HA i USA åker standardhojar och gärna då
Electraglide eller RoadKing. Dom börjar väl bli gamla och lite mer bekväma
av sig. Jag skulle själv inte klara av några längre resor på en stelbenare
nu för tiden. Och HA i USA har en bit att åka när det är dags att hälsa på
varandra.
Citera
2008-04-19, 13:49
Medlem
Citat:
Naiv romanisk Bluddrande wannabe utan större koll på läget.
Tacka för alla varma orden, det är för mycket. ska jag rodna nu oxå?

HA-tråden för fan, här har vi viktiga saker att prata om.

*

Lyckas du få din avatar att rodna så vore det guld.

Jag hade gärna hängt med Burt Munro på hans resa till Bonneville.
Många av de nutida "legenderna" har jag redan sänkt en bira med. Överskattat nöje.

Apropå Munro, så handlar det om Kiwigubben som porträtteras i filmen "Worlds fastest Indian", eller i taskig svensk översättning: "Citronträd och motorolja"...
Kanonrulle. Se den.
Citera
2008-04-19, 18:19
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Lyckas du få din avatar att rodna så vore det guld.

Jag hade gärna hängt med Burt Munro på hans resa till Bonneville.
Många av de nutida "legenderna" har jag redan sänkt en bira med. Överskattat nöje.

Apropå Munro, så handlar det om Kiwigubben som porträtteras i filmen "Worlds fastest Indian", eller i taskig svensk översättning: "Citronträd och motorolja"...
Kanonrulle. Se den.

Kan bara hålla med. En av mina top 5 filmer de senaste åren.
Citera
2008-04-20, 12:24
Medlem
Veckans klubbas avatar
HA får gärna skaffa lokal där jag bor, då kanske jag vågar ha min cykel utomhus.
Citera
2008-04-22, 10:27
Bannlyst
Åtskilliga är de exempel när prominenta medlemmar från HA efter tex Bad Standing hoppat in i Bandidos. Se Clark BMC Helsingborg, Dan Lynge, mm.

Finns det något exempel på det motsatta? Att någon från Bandidos fått gå in i Hell's Angels?

*
Citera
2008-04-22, 10:28
Bannlyst
Dan Lynge er kendt for sit samarbejde med Politiets Efterretningstjeneste, som brugte ham som spion i rockermiljøet. Politiet vil ikke udtale sig om, hvor vidt der er en sammenhæng mellem bomben ved hans mors bopæl og Dan Lynges tidligere involvering i rockermiljøet.

http://ekstrabladet.dk/112/article998287.ece

*
Citera
2008-04-22, 10:29
Medlem
schabo-labos avatar
Gp har artikel om ett rockband som spelade på en HA-fest
Sångaren:
Citat:
"Vi blev inbjudna som privatpersoner till en fest av en polare och vi lirade några låtar på den festen. Det var en tillställning där alla möjliga olika slags människor hade skoj, där fanns musiker, reklamfolk, journalister, brevbärare och t.o.m. poliser. Att festen ägde rum hos Hells Angels kändes inte som ett problem. Det var ju bara en fest, inte ett möte med nån politisk agenda."
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=415858
Citera
2008-04-22, 11:09
Medlem
Citat:
Åtskilliga är de exempel när prominenta medlemmar från HA efter tex Bad Standing hoppat in i Bandidos. Se Clark BMC Helsingborg, Dan Lynge, mm.

Finns det något exempel på det motsatta? Att någon från Bandidos fått gå in i Hell's Angels?

*

Tur att HA har sina egna golbögar som A.L då så slipper de plocka in dem utifrån..
Citera
2008-04-22, 11:44
Medlem
janepetrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CriminalClass
Tur att HA har sina egna golbögar som A.L då så slipper de plocka in dem utifrån..

Du kanske skulle ta och läsa f u p innan du uttalar dej om personen ifråga – men jag förutsätter att ditt syfte med att peka ut honom som golare är av personligt intresse och ev. för att flytta fokus från dom övriga inblandade (gärningsmän) i det åsyftade mordet på en nära bekant till ovan nämnda.
Citera
2008-04-22, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janepetrine
Du kanske skulle ta och läsa f u p innan du uttalar dej om personen ifråga – men jag förutsätter att ditt syfte med att peka ut honom som golare är av personligt intresse och ev. för att flytta fokus från dom övriga inblandade (gärningsmän) i det åsyftade mordet på en nära bekant till ovan nämnda.

fokusera på vem du vill i fallet men fakta kvarstår en golbög är en golbög oavsett va som står på västen osv verkar däremot som många tror att bara för att det står ett visst klubbnamn på västen räknas inte en golning som en golning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in