Citat:
Ursprungligen postat av SilverVarg
Skönt med någon vettig här. Visst har du rätt. Innan fjollorna tog över var män män. Bikers var verkligen bikers, och inga wannabe kriminella slödder.
Man gav och tog utan att någon behövde avlida. Och oskyldiga drabbades aldrig.
De rödvita är inte ett smack bättre än allt annat avskum. Sen kan dom kalla sig vad de vill.
Blatte eller vit. Samma skit allt.
Den fjantiga romantiken om att man ska vara 1% och känna vinden i ansiktet. Men för tusan, vet någon ens idag vad 1% stog för. Och att HA skulla vara arketypen som alla vil vara som. Get real. Visst jagade vi varande förr oxå, och tog till nävarna i gäng. Bunkaslagsmål kallades det.
Men sen var det bra med det, tills man sprang på varandra nästa gång.
Inte fan behövde man gömma sig bakom vapen, eller skicka några jäkla rövslickarsvansar för att utföra ens jobb.
Just detta du och Atero skriver intresserar mig.
Jag har ocksa forstatt att HA i Sverige inte langre haller sig till det gamla ursprungliga amerikanska konceptet dom faktiskt kopierat.
Jag vet inte an sa lange hur likt kopiorna maste vara orginalet? Nagon med insyn kan upplysa mig?
Bandidos kanns mer som dom star upp for dom kriminella idioterna dom ar och haller inte hela tiden pa att rentva sitt smutsiga rykte, eller?
Vad mina kallor sager mig sa har dom hog 'omsattning pa personal' i HA senaste aren. Dom gamla medlemmarna har blivit utbytta mot nya yngre 'talanger' som kor sitt eget race och bryr sig mer om att tjana pengar pa sin HA vast an att bry sig om sina klubb kompisar. Samtidigt som en snabb expandering for att inte atas upp av konkurrenterna gor att 'mindre nograknade killar' kommer med. Olle eller vad han hette med hast-tanten maste val vara ett aldeles lysande exempel pa detta?
Detta i kombination med att HA ihardigt forsoker rentva sig fran alla kriminella stamplar och politiska parti gor att jag har svart att se vad HA Sverige har med ursprungs konceptet att gora mer an en likadan vast?
Kanske andra HA runtom i varlden gor likadant, att dom gor sitt 'eget HA'?
Jag har svart att tro att amerikarnarna ar sa nojda over sitt Svenska HA med vad det har blivit?
Varje gang jag jamfor USA och Sverige gar somliga igang pa alla cylindrar har pa FB men VARFOR kopierar man da ett amerikanskt koncept om man vill vara sa javla SVENSK?