Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-09, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
Tyvärrär det ju så... Våra grannar Danmark har dock blivit hårdare. men kanske lite sent.
Men Danmark har det illa också med intregationen, men där är SD motsvarighet större än sverige. Anhörighetsinvandringen där har ju blivit mycket mycket hårdare där.

Sen kanske du kan svara på frågan, hur är det med Red Devils kan dom bara hoppa över till ett annat gäng som dom gör i marmaris i turkey? Ska inte HA säga emot sånt här?
Citera
2011-03-09, 11:55
Medlem
nonamepliiizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverVarg
Skönt med någon vettig här. Visst har du rätt. Innan fjollorna tog över var män män. Bikers var verkligen bikers, och inga wannabe kriminella slödder.
Man gav och tog utan att någon behövde avlida. Och oskyldiga drabbades aldrig.
De rödvita är inte ett smack bättre än allt annat avskum. Sen kan dom kalla sig vad de vill.
Blatte eller vit. Samma skit allt.
Den fjantiga romantiken om att man ska vara 1% och känna vinden i ansiktet. Men för tusan, vet någon ens idag vad 1% stog för. Och att HA skulla vara arketypen som alla vil vara som. Get real. Visst jagade vi varande förr oxå, och tog till nävarna i gäng. Bunkaslagsmål kallades det.
Men sen var det bra med det, tills man sprang på varandra nästa gång.
Inte fan behövde man gömma sig bakom vapen, eller skicka några jäkla rövslickarsvansar för att utföra ens jobb.
Just detta du och Atero skriver intresserar mig.
Jag har ocksa forstatt att HA i Sverige inte langre haller sig till det gamla ursprungliga amerikanska konceptet dom faktiskt kopierat.
Jag vet inte an sa lange hur likt kopiorna maste vara orginalet? Nagon med insyn kan upplysa mig?
Bandidos kanns mer som dom star upp for dom kriminella idioterna dom ar och haller inte hela tiden pa att rentva sitt smutsiga rykte, eller?

Vad mina kallor sager mig sa har dom hog 'omsattning pa personal' i HA senaste aren. Dom gamla medlemmarna har blivit utbytta mot nya yngre 'talanger' som kor sitt eget race och bryr sig mer om att tjana pengar pa sin HA vast an att bry sig om sina klubb kompisar. Samtidigt som en snabb expandering for att inte atas upp av konkurrenterna gor att 'mindre nograknade killar' kommer med. Olle eller vad han hette med hast-tanten maste val vara ett aldeles lysande exempel pa detta?
Detta i kombination med att HA ihardigt forsoker rentva sig fran alla kriminella stamplar och politiska parti gor att jag har svart att se vad HA Sverige har med ursprungs konceptet att gora mer an en likadan vast?
Kanske andra HA runtom i varlden gor likadant, att dom gor sitt 'eget HA'?

Jag har svart att tro att amerikarnarna ar sa nojda over sitt Svenska HA med vad det har blivit?
Varje gang jag jamfor USA och Sverige gar somliga igang pa alla cylindrar har pa FB men VARFOR kopierar man da ett amerikanskt koncept om man vill vara sa javla SVENSK?
Citera
2011-03-09, 12:22
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Men Danmark har det illa också med intregationen, men där är SD motsvarighet större än sverige. Anhörighetsinvandringen där har ju blivit mycket mycket hårdare där.

Sen kanske du kan svara på frågan, hur är det med Red Devils kan dom bara hoppa över till ett annat gäng som dom gör i marmaris i turkey? Ska inte HA säga emot sånt här?

Eftersom det inte har skett, så är det ju en hypotetisk fråga vilket jag inte kan svara på. Hypoteser är inget för mig.
Citera
2011-03-09, 13:07
Medlem
bajenvraks avatar
Nja egentligen inte… Så hög omsättning talar vi faktiskt inte om, de flesta har sin bakgrund inom klubbar långt innan de stora kom till riket. Jämför man måste man ha klart för sig vilken tidsepok det är man jämför med. Skulle man jämföra nu så tycker jag inte de är så långt ifrån sina utländska bröder, överlag har hela klubben kommit långt sen klubben först bildades i Kalifornien. Om detta är på gott eller ont överlämnar jag åt andra att avgöra. Har svårt att se hur HA i Svea skulle kunna se så mycket mer annorlunda ut än vad de gör. I deras egen kontext har de inte mycket att skämmas för och rankas ganska högt av omvärlden. Betydde ju en del det som hände när de landade i riket (gäller ju även Norge och Finland). Om jag får spekulera själv tror jag nog andra klubbar är mer besvikna på sina gelikar här, mer de som kommit längre ifrån ”originalet”.

Men det finns massor man kan ifrågasätt i hela biker kulturen.
Citera
2011-03-09, 13:53
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Nja egentligen inte… Så hög omsättning talar vi faktiskt inte om, de flesta har sin bakgrund inom klubbar långt innan de stora kom till riket. Jämför man måste man ha klart för sig vilken tidsepok det är man jämför med. Skulle man jämföra nu så tycker jag inte de är så långt ifrån sina utländska bröder, överlag har hela klubben kommit långt sen klubben först bildades i Kalifornien. Om detta är på gott eller ont överlämnar jag åt andra att avgöra. Har svårt att se hur HA i Svea skulle kunna se så mycket mer annorlunda ut än vad de gör. I deras egen kontext har de inte mycket att skämmas för och rankas ganska högt av omvärlden. Betydde ju en del det som hände när de landade i riket (gäller ju även Norge och Finland). Om jag får spekulera själv tror jag nog andra klubbar är mer besvikna på sina gelikar här, mer de som kommit längre ifrån ”originalet”.

Men det finns massor man kan ifrågasätt i hela biker kulturen.

Så är det med allt i samhället...
Citera
2011-03-09, 14:51
Medlem
bajenvraks avatar
Ja självfallet är det så..
Citera
2011-03-09, 14:55
Bannlyst
Men dom flesta gammla raggare som var bikers innan 1% kom till sverige blev nog lite frestad ändå att vara kriminella, dom verkar gilla stuket att vara en s.k "outlaw" med egna regler och lagbok. Tror många har önskat sig detta. Dessutom lever vi en modernare tid så man anpassar sig allt eftersom, gynnar alla.
Citera
2011-03-09, 15:10
Medlem
snartsomdus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Men dom flesta gammla raggare som var bikers innan 1% kom till sverige blev nog lite frestad ändå att vara kriminella, dom verkar gilla stuket att vara en s.k "outlaw" med egna regler och lagbok. Tror många har önskat sig detta. Dessutom lever vi en modernare tid så man anpassar sig allt eftersom, gynnar alla.

Jag tror du måste sluta droga nu. Det är på gränsen till svårt att följa med i dina resonemang då du har ett skriftspråk som är helt vansinnigt.
Citera
2011-03-09, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snartsomdu
Jag tror du måste sluta droga nu. Det är på gränsen till svårt att följa med i dina resonemang då du har ett skriftspråk som är helt vansinnigt.
Om du har svårt att läsa eller förstå föreslår jag du går till skolan och läser på. Sluta med personagreppen.
Citera
2011-03-09, 15:17
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:

Med riskt för OT
Citera
2011-03-09, 15:18
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Ja självfallet är det så..

Citera
2011-03-09, 15:25
Bannlyst
Citat:
Glömde påpeka din fet markering på min tex. Påstår du att motorklubbar tidigare 1% inte var några bikers? Vem har sagt att bikers bara är HA o BMC o liknande?

Glider man på en hoj så är man biker, men det kanske du inte förstog. Np
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in