Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-11-04, 16:34
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Så du menar att man inte skall bry sig om varumärkesintrång?
Vad är då vitsen med ett registrerad varumärke?
Så klart man ska, om man inte tillhör ett häftigt "1% vi står utanför lagen"-gäng.

Vidare så ska representanter för ett sådant gäng, om man nu ska gå vidare med ev. varumärkesintrång, inte komma "uniformerade" och prata med oskyldig butikspersonal och skrämmas med förtäckta hot utan det ska så klart ske brevledes och genom rätta instanser.
Citera
2010-11-04, 16:41
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Så klart man ska, om man inte tillhör ett häftigt "1% vi står utanför lagen"-gäng.

Vidare så ska representanter för ett sådant gäng, om man nu ska gå vidare med ev. varumärkesintrång, inte komma "uniformerade" och prata med oskyldig butikspersonal och skrämmas med förtäckta hot utan det ska så klart ske brevledes och genom rätta instanser.
1% har inget med att stå utanför lagen att göra.

Som en jämförelse har jag såld askfat i glas, med H-D loggan på marknader och har också fått påhällsning av just H-D representanter som bad mig ta bort dom, jag fick inget brev via några instanser.
Citera
2010-11-04, 17:57
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
1% har inget med att stå utanför lagen att göra.

Som en jämförelse har jag såld askfat i glas, med H-D loggan på marknader och har också fått påhällsning av just H-D representanter som bad mig ta bort dom, jag fick inget brev via några instanser.
Så 1% kommer inte historiskt från att 99% av hojklubbarna var skötsamma och laglydiga?
Citera
2010-11-04, 18:08
Medlem
Hallå! Ny på forumet ... Spelar i ett hårdrocksband som blivit erbjudna att spela på en Hells Angelsfest , får helt ok med pröjs och scen och grejer ska tydligen vara bra skit!
Men eftersom att vi kommer ifrån en "bandidos-stad" tror någon att det kommer ge oss några problem med invånarna i staden? (den är inte så stor och alla vet allt om alla)
Citera
2010-11-04, 18:11
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinitus13
Hallå! Ny på forumet ... Spelar i ett hårdrocksband som blivit erbjudna att spela på en Hells Angelsfest , får helt ok med pröjs och scen och grejer ska tydligen vara bra skit!
Men eftersom att vi kommer ifrån en "bandidos-stad" tror någon att det kommer ge oss några problem med invånarna i staden? (den är inte så stor och alla vet allt om alla)

Tror jag knappast. Varför skulle Bandidos ge sig på en rockband?
Citera
2010-11-04, 18:33
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Så 1% kommer inte historiskt från att 99% av hojklubbarna var skötsamma och laglydiga?
Har det att göra med att stå utanför lagen, som du ju vidhåller? Allt i denna värld är inte svart eller vitt. Ursprunget till %-rörelsen handlade inte om att stå utanför lagen, några ville supa och slås och roa sig, medan andra tog avstånd från dom och hellre drack kaffe och pratade med svärmor.
Du kan ju googla Hollister.
Senast redigerad av My name is Earl 2010-11-04 kl. 18:43.
Citera
2010-11-04, 18:44
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Att vara icke laglydig på några fronter är inte samma sak som att ställa sig utanför lagen helt.

Historiskt sett så var 1% de som söp som svin, slogs och tog sönder en del allmän och privat egendom under festandet. Detta samt att klubben var hemmet och familjen för dem.

Vi 99% super med stil
Citera
2010-11-05, 12:00
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Att vara icke laglydig på några fronter är inte samma sak som att ställa sig utanför lagen helt.

Historiskt sett så var 1% de som söp som svin, slogs och tog sönder en del allmän och privat egendom under festandet. Detta samt att klubben var hemmet och familjen för dem.

Vi 99% super med stil

ha ha ha
Citera
2010-11-05, 12:04
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
ha ha ha
Jaja, det vete fan om du räknas med din fylltratt
Citera
2010-11-05, 18:22
Medlem
scream2mes avatar
Citat:

Jag vet som sagt inte mer än vad jag läst mig till (du kanske var där och således har mer konkreta fakta än jag) men jag håller givetvis med dig om att dom inte skall komma och "skrämmas med förtäckta hot". Men som jag har uppfattat saken var det inga hot som yttrades. Om deras blotta närvaro uppfattades som ett hot av personalen i fråga kan man inte lasta personerna i fråga för.

Sen kan jag kanske hålla med dig om att om dom inte ville väcka medias uppmärksammhet så borde dom kanske skött det via brev/email eller liknande. Men det ändrar inte min ståndpunkt, att dom har all rätt i världen att gå till den närmaste dom vet (dvs den första dom möter när dom går in i butiken).

Du benämner även personalen som "oskyldig butikspersonal" vilket givetvis är rätt men du gör det i ett sammanhang som gör att du påvisar antingen butikscheferna eller Hells Angels medlemmarna som skyldiga (nu var det bara så jag uppfattade det det kanske inte var din mening).
Detta ställer jag mig lite kritisk till med då ingen i sammanhanget kan räknas som skyldig.

Om jag inte minns fel blev det inget mer av det (jag har för mig att man fann butikens tröjtryck för olikt HAs logga) men här finns givetvis utrymme för rättning.
Citera
2010-11-06, 20:28
Medlem
Det var någon här som pratade om HA som kriminell organisation. Det är den inte. Det är bara medlemmar som tar ut svängarna. Ha får max 10 % på de pengar man drar in med västen på. Det är enkelt att beräkna då jobbet som kommer in via klubben lätt kan räknas på. Det blir lite klurigare när man skall beräkna provis på det folk gör i gråzonen. Titta bara på Möller. Han har dragit in miljoner på Torgny J och betalar 10% på det till klubben för att T har ju vänt sig honom för beskydd. Det är ganska enkelt egentligen. Men Charlie är sniknare. Tar 15 % på allt? Helt sjukt
Citera
2010-11-07, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovelove
Det var någon här som pratade om HA som kriminell organisation. Det är den inte. Det är bara medlemmar som tar ut svängarna. Ha får max 10 % på de pengar man drar in med västen på. Det är enkelt att beräkna då jobbet som kommer in via klubben lätt kan räknas på. Det blir lite klurigare när man skall beräkna provis på det folk gör i gråzonen. Titta bara på Möller. Han har dragit in miljoner på Torgny J och betalar 10% på det till klubben för att T har ju vänt sig honom för beskydd. Det är ganska enkelt egentligen. Men Charlie är sniknare. Tar 15 % på allt? Helt sjukt

Tack. Då förstår vi precis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in