Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Så klart man ska, om man inte tillhör ett häftigt "1% vi står utanför lagen"-gäng.
Vidare så ska representanter för ett sådant gäng, om man nu ska gå vidare med ev. varumärkesintrång, inte komma "uniformerade" och prata med oskyldig butikspersonal och skrämmas med förtäckta hot utan det ska så klart ske brevledes och genom rätta instanser.
Jag vet som sagt inte mer än vad jag läst mig till (du kanske var där och således har mer konkreta fakta än jag) men jag håller givetvis med dig om att dom inte skall komma och "skrämmas med förtäckta hot". Men som jag har uppfattat saken var det inga hot som yttrades. Om deras blotta närvaro uppfattades som ett hot av personalen i fråga kan man inte lasta personerna i fråga för.
Sen kan jag kanske hålla med dig om att om dom inte ville väcka medias uppmärksammhet så borde dom kanske skött det via brev/email eller liknande. Men det ändrar inte min ståndpunkt, att dom har all rätt i världen att gå till den närmaste dom vet (dvs den första dom möter när dom går in i butiken).
Du benämner även personalen som "oskyldig butikspersonal" vilket givetvis är rätt men du gör det i ett sammanhang som gör att du påvisar antingen butikscheferna eller Hells Angels medlemmarna som skyldiga (nu var det bara så jag uppfattade det det kanske inte var din mening).
Detta ställer jag mig lite kritisk till med då ingen i sammanhanget kan räknas som skyldig.
Om jag inte minns fel blev det inget mer av det (jag har för mig att man fann butikens tröjtryck för olikt HAs logga) men här finns givetvis utrymme för rättning.