Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
svammel!!! en man en röst??....du låter ju som nå slags mona sahlin (själv var jag extremt stor göran persson fan...han räddade oss ur skiten!!!)....är du sjuk i huvudet??....tro mig jag vet!! så här funkar gången din hammarbypundare! amsterdam ringer till dom tunga grabbarna (eller sms:ar eller hur faan dom nu väljer att k0ntakta) i sin tur HA i köpenhamn (amager) sen ringer dom till möllers efterföljare i Malmoe (stockholm finns inte ens på kartan...) luleå???? ett skämt...en parantes...vars tror du pengarna finns i st.petersburg med 5 miljoner invånare eller lule med 50 000 skötsamma svensonns?

Du har ju verkligen ingen koll överhuvudtaget.. En man = en röst.. Sen att det finns ord som folk lyssnar på för att dom har varit med länge är en annan sak..

Ditt tidigare inlägg med pengar och klubblokal osv, eftersom du är så väldigt insatt så borde du veta att dom betalar medlemsavgift.. Allt annat är ju rena spekulationer från din sida..

En jävla pajas är vad du är..
Citera
2010-12-22, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daxi
Du har ju verkligen ingen koll överhuvudtaget.. En man = en röst.. Sen att det finns ord som folk lyssnar på för att dom har varit med länge är en annan sak..

Ditt tidigare inlägg med pengar och klubblokal osv, eftersom du är så väldigt insatt så borde du veta att dom betalar medlemsavgift.. Allt annat är ju rena spekulationer från din sida..

En jävla pajas är vad du är..
.

ditt inlägg var lika roligt och intressant som att kolla på min termometer..... -26 .9

daxi : HAR du nog mycket innanför ditt huvud att du kan följa ett kausalitets-resonemang (orsak-samband) så att du kan säga att jag har fel...att klubbar i övriga sverige slungar ner pengar till skåne! och??vad är problemet? ifrågasätter du det???
Senast redigerad av victortich 2010-12-22 kl. 21:50.
Citera
2010-12-22, 22:07
Medlem
Citat:
.

ditt inlägg var lika roligt och intressant som att kolla på min termometer..... -26 .9

daxi : HAR du nog mycket innanför ditt huvud att du kan följa ett kausalitets-resonemang (orsak-samband) så att du kan säga att jag har fel...att klubbar i övriga sverige slungar ner pengar till skåne! och??vad är problemet? ifrågasätter du det???

Vad "kausalitets-resonemanget" säger är irrelevant mot det du påstod att du visste, en medlem har fortfarande en röst.. Om många medlemmar är emot en medlem så åker han ut..

Vad gäller pengar så är det inget du vet utan bara spekulerar, möjligen att du har hört det genom någon vän eller dylikt.. Sånt talar medlemmar om på deras veckomöten nämligen, skulle du mot förmodan veta detta med säkerhet så är det tydligen någon som ska bli av med sin väst..
Citera
2010-12-22, 22:58
Bannlyst
Citat:
Vad "kausalitets-resonemanget" säger är irrelevant mot det du påstod att du visste, en medlem har fortfarande en röst.. Om många medlemmar är emot en medlem så åker han ut..

Vad gäller pengar så är det inget du vet utan bara spekulerar, möjligen att du har hört det genom någon vän eller dylikt.. Sånt talar medlemmar om på deras veckomöten nämligen, skulle du mot förmodan veta detta med säkerhet så är det tydligen någon som ska bli av med sin väst..

..det du inte förstår är att allt är politik, expansion och pengar.....att man i alla organisationer/multinationella företag (HA är tillsammans med coke världens starkaste varumärke!) hela tiden ändrar i sin personorganisations/struktur är helt i sin ordning och normalt, (om det nu görs i veckomöten är ju ointressant) eller som för oss vanliga kontorsråttor via fackliga förhandlingar
när man är oense med sin arbetsgivare....

det som är intressant är att alla org. hela tiden försöker vässa sin struktur och stå stark mot sin konkurrenter,,,,i detta läge är lule-chaptert en provballong man offrar när som helst...och så kör
man istället där pengarna växer bättre...precis som du och jag gör när vi satsar i aktier eller i ppm-valet!
Citera
2010-12-22, 23:23
Medlem
Citat:
..det du inte förstår är att allt är politik, expansion och pengar.....att man i alla organisationer/multinationella företag (HA är tillsammans med coke världens starkaste varumärke!) hela tiden ändrar i sin personorganisations/struktur är helt i sin ordning och normalt, (om det nu görs i veckomöten är ju ointressant) eller som för oss vanliga kontorsråttor via fackliga förhandlingar
när man är oense med sin arbetsgivare....

det som är intressant är att alla org. hela tiden försöker vässa sin struktur och stå stark mot sin konkurrenter,,,,i detta läge är lule-chaptert en provballong man offrar när som helst...och så kör
man istället där pengarna växer bättre...precis som du och jag gör när vi satsar i aktier eller i ppm-valet!

Att alla expanderar köper jag till 100%, att olika avdelningar betalar sina inkomster till andra "högre" avdelningar som du skrev tror jag dock inte eftersom alla avdelningar är mer eller mindre självständiga..

Åter igen, om lule-chaptret gör bort sej så åker dom ut eftersom alla måste följa samma reglemente och att alla avdelningar har lika mycke att säga till om.. Om HA malmö skulle göra bort sej så åker dom oxå, däremot har dom ju funnits ett tag så dom vet vad som gäller..
Citera
2010-12-22, 23:57
Medlem
[quote=daxi]Att alla expanderar köper jag till 100%, att olika avdelningar betalar sina inkomster till andra "högre" avdelningar som du skrev tror jag dock inte eftersom alla avdelningar är mer eller mindre självständiga..

Åter igen, om lule-chaptret gör bort sej så åker dom ut eftersom alla måste följa samma reglemente och att alla avdelningar har lika mycke att säga till om.. Om HA malmö skulle göra bort sej så åker dom oxå, däremot har dom ju funnits ett tag så dom vet vad som gäller..[/QU

Kan ju upplysa er mindre vetande att det faktiskt är så att det är en man = en röst! Finns ingen avdelning som bestämmer mer än någon annan förutom att avdelningar med mera rutin ju har mera råd att ge! Och att det skulle skickas pengar var det dummaste jag hört! En avdelning har absolut ingenting att göra med hur stor staden är .
Sen är det faktiskt så att ingen startad avdelning över hela världen någonsin lagts ner och så kommer inte heller att hända i Luleå! Så dröm på !
Citera
2010-12-23, 00:05
Medlem
b-os avatar
[quote=eagleinthesky]
Citat:
Att alla expanderar köper jag till 100%, att olika avdelningar betalar sina inkomster till andra "högre" avdelningar som du skrev tror jag dock inte eftersom alla avdelningar är mer eller mindre självständiga..

Åter igen, om lule-chaptret gör bort sej så åker dom ut eftersom alla måste följa samma reglemente och att alla avdelningar har lika mycke att säga till om.. Om HA malmö skulle göra bort sej så åker dom oxå, däremot har dom ju funnits ett tag så dom vet vad som gäller..[/QU

Kan ju upplysa er mindre vetande att det faktiskt är så att det är en man = en röst! Finns ingen avdelning som bestämmer mer än någon annan förutom att avdelningar med mera rutin ju har mera råd att ge! Och att det skulle skickas pengar var det dummaste jag hört! En avdelning har absolut ingenting att göra med hur stor staden är .
Sen är det faktiskt så att ingen startad avdelning över hela världen någonsin lagts ner och så kommer inte heller att hända i Luleå! Så dröm på !

Var det inte något skumt med nedstägning i Toronto för 4-5 år sedan...kan blanda ihop saker totalt men har för mej det var något då...Inte för det har med Luleå grejen i sig att göra utan mer om just att det ev. har stängts ner i världen.

Kan ha tokfel såklart..
Citera
2010-12-23, 00:28
Medlem
HA Luleå lider av så kallade barnsjukdomar. Kärnan i klubben har varit med länge och jobbat hårt för att komma dit dom är nu.. Sen att det kommit med lite mindre begåvat folk i RAWC är ju inte något unikt för just Luleå utan kan återfinnas i varje stad där HA chapters finns.
Citera
2010-12-23, 00:31
Medlem
För er som inte var med eller kommer ihåg den tiden så ängnade sig pojkarna från Bax och Perkele(inte alla) åt liknande om inte värre saker än vad som händer i Luleå nu.
Citera
2010-12-23, 01:31
Medlem
Citat:
sen skall ingen av av *ristia* Nikk*nn*ens föräldrar eller släktingar känna nån som helst ånger...ni har vart helt suveräna och gett han den bästa av uppfostringar.....han får högst 2.5 år...Låt han börja
om på nytt i happis och se till att han slipper speed-bögarna i lule...

Det är oxå lite roligt när du sitter och "vet" mycket på ett öppet forum när du nämner namn på folk som du tydligen känner.. Det är väl inte så svårt att lista ut vem det är som säger sådant som inte borde sägas om det nu skulle stämma..

Som jag nämde tidigare så är du en idiot även om du hittar på eller talar sanning..
Citera
2010-12-23, 01:40
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
.

Haha, tänker inte lägga mig i ert gnabbande men det där var ju roligt, någon oinsatt slänger ur sig något ogenomtänkt på ett forum och en myt är född, fortsätt gärna, det roar.
Citera
2010-12-23, 08:31
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Haha, tänker inte lägga mig i ert gnabbande men det där var ju roligt, någon oinsatt slänger ur sig något ogenomtänkt på ett forum och en myt är född, fortsätt gärna, det roar.

Vad ska man säga? Förr i tiden skrev segrarna historien. Idag skrivs den av oinsatta idioter på diverse forum Det är rent av tragiskt att flertalet som kommer läsa detta kommer svälja det med hull och hår..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in