Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-17, 18:36
Medlem
Jo det var den artikeln jag läste och blev nyfiken på vad det var för några filurer Ebba och Mega. Vore skoj om man kunde få mer information och gärna lite bilder på dom.
Citera
2010-08-19, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
En åklagare kan ge strafflindring om han anser att brottet är ringa i förhållande till de som "golas" ner.

Straffrihet eller åtalsimmunitet är inget som tillämpas i svenska rättsväsendet även om polisen gärna ger sken av att du som golar skall få rabbat och ni är bästa polare. Det är bara kungen som har åtalsimmunitet/ han med krona inte han med Prez på bröstet.

Åklagaren utdömer inga straff....

Regeringen kan ge immunitet eller benåda, men det tillämpas aldrig.
Citera
2010-08-19, 01:33
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranc3r
Åklagaren utdömer inga straff....

Regeringen kan ge immunitet eller benåda, men det tillämpas aldrig.

http://anarkisterna.com/abc/2009/10/23/riksaklagaren-vill-ge-strafflindring-till-angivare/

Nä precis åklagare utdömer inga straff och har inte påstått men länken är ett exempel och det finns fler. Strafflindring i sverige skall inte jämföras med i USA. Åklagaren yrkar på ett straff för personen och faktum är och det finns antal dommar på goltuppar och liknande som fått mindre strafftid = strafflindring. Dom får självklart ett straf men betydligt lägre i straffskalan för den ena eller andra orsaken...

Exempel: 2 personer begår väpmat rån, den ena tiger den andra golar...En får 8 år den andra 5 år....samma brott olika straff = strafflindring

Vad gäller tillämpning av benådning får du nog läsa på lite, Stig Bergling och Wennerström båda landsförrädare har benådats.

Vad gäller immunitet så är det: Diplomater och ambassadörer, statschefer (Kung eller ersättare) åtnjuter full immunitet .
Statschefen, statsministern, statsråd, riksdagsledamöter, diplomater och deras tjänstemän har immunitet i varierande grad.

Så har vi löst denna frågan nu ?
Senast redigerad av b-o 2010-08-19 kl. 01:53. Anledning: komplitering
Citera
2010-08-19, 10:10
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Fråga här https://www.flashback.org/t508211

Jo men det jag även frågade var: Är man inte med HA för livet? Kan man bara besluta om att: Näe, nu går jag i pension?

Om det är så att man kan det, så är det väl inget fel i det. Men jag har alltid trott att man är med för livet. Visst, har jag hör talas om att några hoppar av på grund av en ändrad livssituation, men att man går i pension lät lite konstigt.

Och hur är det: Om man går i pension, har man fortfarande kvar sin medlemsstatus? Är det att gå i pension annat än att hoppa av? Eller hur funkar det?
Citera
2010-08-19, 10:15
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Har även en annan fråga.

Jag är som sagt novis med MC-svängen, men har i alla fall förstått följande.

Innan man blir medlem, så blir man hang-around sedan prospect och så vidare. Kanske man först börjar som supporter eller vad de nu heter.

Men det som rör till det är dessa nymodigheter som red and white crew och Red Devils MC. Vad är det för skillnade med dessa och vägen in i medlemskap än på det traditionella sättet?
Citera
2010-08-19, 10:20
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Jo men det jag även frågade var: Är man inte med HA för livet? Kan man bara besluta om att: Näe, nu går jag i pension?

Om det är så att man kan det, så är det väl inget fel i det. Men jag har alltid trott att man är med för livet. Visst, har jag hör talas om att några hoppar av på grund av en ändrad livssituation, men att man går i pension lät lite konstigt.

Och hur är det: Om man går i pension, har man fortfarande kvar sin medlemsstatus? Är det att gå i pension annat än att hoppa av? Eller hur funkar det?

Kan inte svara för andra klubbars regler....Men brukligt är att lämna i Good eller Bad standing
Citera
2010-08-19, 21:16
Medlem
bikerriders avatar
jaaaa.....mycket ska man se innan ögonen trillar ut......en raggar klubb som sytt på support märken...och tror att ingen vågar gå på dom........för inte kan väl dom vara på väg att få hängis status
Citera
2010-08-19, 21:19
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bikerrider
jaaaa.....mycket ska man se innan ögonen trillar ut......en raggar klubb som sytt på support märken...och tror att ingen vågar gå på dom........för inte kan väl dom vara på väg att få hängis status

Raggarklubb? iofs så kommer väl de flesta klubbarna från raggarkulturen men inte håller väl det på att vända tillbaka? Vilken klubb kan det vara då...

hahaha
Citera
2010-08-19, 21:24
Medlem
bikerriders avatar
jönsson ligan kallas dom
Citera
2010-08-19, 21:28
Medlem
b-os avatar
ahh västkusten då..
Citera
2010-08-19, 21:30
Medlem
bikerriders avatar
jepp.....och namnet är ju inte fel...........jönsar och mesiga tomtar allihop......snart kommer dom av veva åt fel person .....och då är det no more för dom
Citera
2010-08-19, 21:33
Medlem
bikerriders avatar
jepp....namnet är bra för det är bara jönsar och mesiga tomtar med där......men snart har dom vevat åt fel person.....och då är dom no more
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in