Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-21, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Du har rätt, jag formulerade mig klumpigt där, vad jag menar är att jag för egen del aldrig hade velat ha ngt mer med berörd att göra, och att en mc-klubb skulle ha ännu mindre skäl att ha ngt med dylikt att göra, sorry.

Ifall vi tänker så här då.. Killarna litar på "broshan" därav låter de honom stanna?
för de har ju omöjligt något belägg starkare än offer vs våldtäktsman..

Sedan tänker jag givetvis tillbaka på detta..
Joo har även fått sina åsikter av egen utsago ifrån dennes bror, då är det till att börja med andrahandsuppgifter, själv sitter jag på förstahands uppgifter och jag delar inte den verklighet du försöker att påskina. Har heller inget egenvärde på klubbarna, men jag kan kosta på mig att säga som det är. Kör din diskurs du Joo men då du värderar den får du nog vara beredd på att ompröva den så den håller vilket den ännu inte gör tyvärr.

Sluta istället spekulera, skipa dina egna slutsatser och fråga rakt ut istället, vad är det du vill veta så skall jag svara, och när jag inte kan eller vet kommer jag att säga det

Just med tanke på detta uttalande,vill jag ha ett mera redogörande svar,inga åsikter,gissningar eller spekulationer eller dylikt.. utan starkare bevisföring på hur de vet mera än domaren?

klart du kan leka med tanken att Barger får veta men.. ville ju höra om hur allt går till,hur drar de sina slutsatser? knappast bevis eftersom detta i så fall skulle ha använts utav den åtalades advokat.. är det bara en röststund,vem tror vad eller hur går detta till bakom kulisserna.. låter de honom stanna eftersom han "känns" oskyldig..
Senast redigerad av Jooo 2011-03-21 kl. 22:43.
Citera
2011-03-21, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
Det har du fullkomligt rätt i... Att sitta inne, det är ett misslyckande. OM man inte sitter inne för att man har hävdat sin rätt, antingen gentemot sig själv, eller ngn i ens familj. (exempel: ngn gör ngt mot ens mor, far, syster eller bror...och man skippar egen rättvisa, då är det berättigat. I alla fall enligt mig.)

Beror helt på. Att man torskar ingår i detta game, inget man kan förutse. Oavsett hur välplanerat något är eller hur långt det gått, kan det alltid komma en golbög som böjt eller blivit informatör göra så att man torskar. Alltså man kan åka dit utan vara beredd.

Golare, informatörer ingår detta spel, omöjligt idag veta vem som är tjallare eller inte, det vet man oftast när man sitter där eller när insaststyrkan krossat rutan och hoppat in kasats chockgranat när man sover och skrämmer upp barnen och frugan.

Många skulle sälja sin egen syra eller morsa som hora för lite småslantar idag. Folk blir giriga, avundsjuka och fuckar ur, och skiter it till slut. Folk hugger varandra i ryggen titt som tätt, lägger in anonyma tips till snuten trots det kan vara ens s.k "broder" in my ass! Har du gjort fina stålar så ska du hålla käften helst om det, går du ut och viftar och matar hungriga magar sen lägger av med, kommer konsekvensera av dom avundjuka gamarna.

Folk gillar när man ibland sitte inne på kåken, typ "rätt åt han" "låt han straffas lite, han ska inte tjäna cash nu" osv.. ganska skabbig branch när såna här äckel typer dyker upp till och från.

Roliga är också torskar du tillsammans med någon och du blir släppt först sen två dagar släpps din målskamrat, va inte så glad, inte sällan ena redan sålt sitt arsle till snuten, om du är den mer "eftertrakte godset" till snuten som vill ha dig i förvar många många år, dom gör alla sjuka knep numer.
Citera
2011-03-22, 00:16
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jooo
Just med tanke på detta uttalande,vill jag ha ett mera redogörande svar,inga åsikter,gissningar eller spekulationer eller dylikt.. utan starkare bevisföring på hur de vet mera än domaren?

..

Fair enough Joo, finns fog för din fråga. Nu vet jag inte hur mycket egen erfarenhet du har rättegångar och dylikt men de flesta brukar veta mer än domaren (eller ordföranden som det så fint heter här). Ju högre man kommer upp i strukturerna ju mindre kan man säga vid förhandlingen. Mardröm att sitta åtalad för jag kan ju bara neka eller komma med bortförklaringar, jag kan ju inte gola ens då. Enklast vore det väl att säga ”så här var det…”, ”det var faktiskt han som gjorde detta vilket ledde till detta osv…”. Men det kan man ju inte så där sitter man, jag kan garantera dig att klubbens i denna frågas undersökning var bra mycket mer rigorös än rättsväsendets, klubben är nog ännu mer mån om att få fast den skyldige i ett fall som detta. Det har vänts på stenar vill jag lova, och då vänds det något oerhört bara när man ens skall gå med. Då kan du ju tänka dig processen i detta fall med dömd medlem. Klubben har inte råd att tappa ansiktet på dylik grej, och det var ju ingen hemlighet som uppdagades senare. Insatta vet precis hur det gick till, inget unikt med det, så är det nästan jämnt. Svårt för rätten att se till allt då i dessa kretsar knappt åtalad talar. Enda man med säkerhet vet är att man i dessa kontexter hellre fäller än friar.

Jag kan inte ge dig så mycket mer i detta fall, du kan säkert forska vidare själv, finns fakta därute men vill inte skriva ut allt här. Men du kan inte förneka att det jag framför är logiskt, mer logiskt än att en viss klubb skulle skydda eller ens ta upp en person som våldtagit, en man dessutom. Du står inte upp för vad som helst, väljer du att göra det krävs det mer än att det skall "kännas" bra, du vet hundra annars får det va. Personen som förde dig bakom ljuset finns inte mer för dig sen om denne skulle ha visat sig ljugit. Hade nog för egen del inte ens vågat ljuga om en sån sak på den nivån.

peace
Citera
2011-03-22, 00:22
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81rulez
Det har du fullkomligt rätt i... Att sitta inne, det är ett misslyckande. OM man inte sitter inne för att man har hävdat sin rätt, antingen gentemot sig själv, eller ngn i ens familj. (exempel: ngn gör ngt mot ens mor, far, syster eller bror...och man skippar egen rättvisa, då är det berättigat. I alla fall enligt mig.)

Just det Joo, ovan förklarar mycket av de "brott" som utförs av medlemmar i vissa klubbar. Sen finns det handlingar inte ens jag fattar men mycket (det mesta) förklaras i ovan. Just "rätt" kan tolkas till "existens" ibland oxå så du vet, vilket förklarar en hel del konflikter mellan klubbarna världen över.
Citera
2011-03-22, 00:27
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redgunn
möjligtvis ett misslyckande men samtidigt en merit om du nu har suttit ett par ggr utan att golat någon..väger väl ganska tungt i kriminella kretser

I vissa möjligtvis, fast samtidigt gör det dig till en fuck-up, solid som person kanske men håller inte i längden i friheten. Bra att förlita sig på men ingen man vill ha att göra med allt för nära i ens eget arbete.
Citera
2011-03-22, 00:28
Medlem
svenskmexikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jooo
Ifall vi tänker så här då.. Killarna litar på "broshan" därav låter de honom stanna?
för de har ju omöjligt något belägg starkare än offer vs våldtäktsman..

Sedan tänker jag givetvis tillbaka på detta..
Joo har även fått sina åsikter av egen utsago ifrån dennes bror, då är det till att börja med andrahandsuppgifter, själv sitter jag på förstahands uppgifter och jag delar inte den verklighet du försöker att påskina. Har heller inget egenvärde på klubbarna, men jag kan kosta på mig att säga som det är. Kör din diskurs du Joo men då du värderar den får du nog vara beredd på att ompröva den så den håller vilket den ännu inte gör tyvärr.

Sluta istället spekulera, skipa dina egna slutsatser och fråga rakt ut istället, vad är det du vill veta så skall jag svara, och när jag inte kan eller vet kommer jag att säga det

klart du kan leka med tanken att Barger får veta men.. ville ju höra om hur allt går till,hur drar de sina slutsatser? knappast bevis eftersom detta i så fall skulle ha använts utav den åtalades advokat.. är det bara en röststund,vem tror vad eller hur går detta till bakom kulisserna.. låter de honom stanna eftersom han "känns" oskyldig..

Jooo mannen, nu får du ta och lugna Dig min Vän, det är helt ok att vi sitter och fördömer den där Garage 1 grejen, men kan vi inte börja prata om Vatikanen som har TUSENTALS barnövergrepp på sitt samvete. Jag har inte hört Dig tala om alla dessa småbarnsoffer som de genererade........De som sade till oss hur vi skall leva våra liv.

Saludos
Citera
2011-03-22, 01:14
Bannlyst
Min enda alldeles egna erfarenhet av rättegångar.. varit på några få utav brorsans genom åren givetvis som åhörare.. förstått själv att man inte gärna samarbetar som åtalad givetvis.. bara som ex.. har de omhäktat brorsan vid flera tillfällen pga hans svåra komplex utav att inte vara samarbetsvillig.. sedan så att våra släktingar noterat underliga män strykandes i bostadsområdet hos föräldrarna till han åkte in första omgången.. förhörsledaren har försökt att spela ut hans bekantskapkrets emot varandra.. historian kan nog bli lång.. min egna erfarenhet är just begränsad hit,mina brott är nog mera regel än undantag,en spärrlinjekörning,fortkörning med hojen (bötesbrott) ,slarv med bilbälte 1500.. vi nöjer oss med vår meningsskiljaktighet där eller.. givetvis försöker de vända på stenarna eftersom detta är skamligt.. fast samtidigt fall de inte finner nåt.. ska de fria då (låta honom bli medlem) troligtvis eftersom hans brorsa måste sagt sin mening.. sedan är det en jobbig sits givetvis han är en säger de "broschas bror".. fast det är ju inte så konstigt att de fäller.. inte sällan de verkar ha lite av varje att dölja väl..

personligen hade jag valt att hobbyåka som nu,fast som medlem där hade jag avstått från lögner.. vilket inte är till hinder för folk som vill eftersom vi alla är olika..
ifall du inte vill ge mera öppet kan du pma då.. ??
glömt nämna "kanske" träffade Bofu som är riktigt trevlig några gånger.. eftersom brorsan är bekant till honom på något sätt.. frågar sällan på vilket sätt eller liknande då mina egna intressen begränsas till hojen,familjelivet,jobbet,sköta bostadsrätt sedan 10 talet år tillbaka.. numer varvandes med kvartsamtalen.."utvecklingssamtal"

anledningen till att jag spårar in just på ha är ju efter de flyttade in alldeles nedanför mitt bostadsområde.. syns dom så ofta,väldigt sällan på hojar utan i sina bilar.. enda fördelen med dom är.. inbrotten minskade på tappen m.m,springet i bostadsområdet minskade..
Senast redigerad av Jooo 2011-03-22 kl. 01:32.
Citera
2011-03-22, 09:34
Medlem
bajenvraks avatar
@Joo, Din erfarenhet av rättsväsendet ter sig ganska normal om du frågar mig. Hävdar inte att man måste ha suttit på ”heta stolen” för att förstå vad den innebär. Men oftast en hel del som pågår bakom kuliserna vi gemene personer enbart kan gissa oss till. Som praxis friar man oftast hellre än att fälla, just inom de områden man valt att kalla organiserad brottslighet är praxis det motsatta, mer ett konstanterande än en värdering.

Visst låter det lite konstigt och precis som du inne på lämnar det upp för spekulationer, men tro mig när jag säger att hade det funnits något att finna som är oklart i detta fall hade klubben funnit det. Då alla mer eller mindre vet vilka alla parter är har man gått på bra mycket mer än ”broderns” ord.

Så du har fått klubben som grannar, ja då förstår jag din nyfikenhet, men precis som du säger kommer brotten i området att minska och närvaron av ordningsmakten att öka. Att du inte ser dem på hoj så ofta är nog ganska väderrelaterat, detta kommer att ändras.

Den interna mc-politiken är inte vacker alla gånger heller vilket du visar på med din länk, ja håller helt med dig och de bitarna tycker jag är trista. Även här pågår ett spel vi alla inte får se men överlag tycker jag att det suger och är trist. Du skall inte behöva ta ställning och alla tjänar på gamla och anrika klubbar som bara vill köra hoj på sitt sätt.

@BloodnGuts, du menar i mina inlägg till Lady Gaga där… Ja oftast är det Bajen som skriver men ibland tar Vraket över.
Citera
2011-03-22, 10:24
Bannlyst
Citat:
@Joo, Din erfarenhet av rättsväsendet ter sig ganska normal om du frågar mig. Hävdar inte att man måste ha suttit på ”heta stolen” för att förstå vad den innebär. Men oftast en hel del som pågår bakom kuliserna vi gemene personer enbart kan gissa oss till. Som praxis friar man oftast hellre än att fälla, just inom de områden man valt att kalla organiserad brottslighet är praxis det motsatta, mer ett konstanterande än en värdering.

Visst låter det lite konstigt och precis som du inne på lämnar det upp för spekulationer, men tro mig när jag säger att hade det funnits något att finna som är oklart i detta fall hade klubben funnit det. Då alla mer eller mindre vet vilka alla parter är har man gått på bra mycket mer än ”broderns” ord.

Så du har fått klubben som grannar, ja då förstår jag din nyfikenhet, men precis som du säger kommer brotten i området att minska och närvaron av ordningsmakten att öka. Att du inte ser dem på hoj så ofta är nog ganska väderrelaterat, detta kommer att ändras.

Den interna mc-politiken är inte vacker alla gånger heller vilket du visar på med din länk, ja håller helt med dig och de bitarna tycker jag är trista. Även här pågår ett spel vi alla inte får se men överlag tycker jag att det suger och är trist. Du skall inte behöva ta ställning och alla tjänar på gamla och anrika klubbar som bara vill köra hoj på sitt sätt.

@BloodnGuts, du menar i mina inlägg till Lady Gaga där… Ja oftast är det Bajen som skriver men ibland tar Vraket över.

Faktum kvarstår så fort någon skrivet något som inte passar eran 1% så blir ni hejaklackleden igen, det räcker för att förstå vad du tycker, du kommer aldirg ändra inställning, så det kvittar.
Citera
2011-03-22, 11:12
Bannlyst
HA och Original Gangsters har intimt samarbete med varandra. Men Dano Acar och HA och två olika agendor så de gjorde en mindre splittring. Jag har en uppsatt, göteborgsk källa på detta.
Citera
2011-03-22, 12:04
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikkadolla
Varva ner, tranquilo lite va, acceptera världen som den är.

.

Det är ju det jag gör... Och försöker att beskriva den där efter... Visa istället på vart jag har fel, sitta o raljera lite kan alla göra. Däremot kanske du har missat att jag aldrig har utgett mig för att vara medlem eller känna till allt, inga direkta scoop jag lägger fram heller. Men du har helt fritt att tolka.
Citera
2011-03-22, 12:34
Bannlyst
Citat:

Är med på ditt första alternativ till en viss del.. ifall man nu är missnöjd med domen,överklaga till hovrätten,sedan högsta domstolen.. googlade fram med de rättigheter man har..

ja det är efter att de flyttade in man blev nyfiken.. fast dom är absolut inte riktigt helt nyinflyttade.. tror huset köptes redan 2008 eller 2009,fast inflyttningen kom något senare.. hojarna lyser med sin frånvaro mestadels även på sommarhalvåret med.. ordningsmakten däremot har man sett desto mera utav,allra mest i början.. inbrotten försvann i stort sett omgående.. spekulationer är det bara för all del i många fall.. "inte alla" fast vad är det de säger.. ingen eld utan rök..

sånt där om att ge sig på vanliga klubbar,är vare sig eller vackert eller ok..
trevligt däremot att du håller diskussionen på saklig nivå här ändå trots våra egna meningsskiljaktigheter.. peace
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in