Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-08, 22:54
Medlem
SpasticOphelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Han får väl passa sig så att han inte går samma öde till mötes som Mega Springa omkring i H.A. västen och böla som en kvinna. Kan ju inte ses med blida ögon hos kollegorna Eller det kanske är legio i den klubben när jag tänker efter så har man ju hört att dom har varit vip kunder hos "sina husläkare" och gråtit ut om div sjukdomar. Måste säga att dom är rätt patetiska i den föreningen.

M.V.H.
jamsson.

Du får väldigt gärna redogöra för tillfället då du såg Möller "Böla som en kvinna".
Likaså kan du ju redogöra lite mer detaljerat om vem som "gråtit ut om sjukdomar".
Annars får du väldigt gärna bara hålla käften!
Citera
2010-03-09, 07:13
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpasticOphelia
Du får väldigt gärna redogöra för tillfället då du såg Möller "Böla som en kvinna".
Likaså kan du ju redogöra lite mer detaljerat om vem som "gråtit ut om sjukdomar".
Annars får du väldigt gärna bara hålla käften!

Möllers "bölande" var ju mera en metafor. Borde ju ha skrivit det inom citations tecken, my bad.

Den som ber om det: http://www.dn.se/nyheter/deppighet-bakom-manfall-i-hells-angels-1.609392. Och: http://www.dn.se/nyheter/sverige/tung-kritik-mot-hells-angels-lakare-1.741991

Citat:
- De är deprimerade, i många fall suicidala, och har inte lurat mig. Jag är expert på depressioner, säger Nowik.

Sen skall vi väl inte glömma varför Herr Möller är föremål för försäkringskassans indrivning av vad var det 2 mille?

M.V.H.
jamsson.
Senast redigerad av jamsson 2010-03-09 kl. 08:11.
Citera
2010-03-09, 08:43
Medlem
jamssons avatar
Den som söker skola finna:http://www.dn.se/nyheter/sverige/gangmedlemmar-kravs-pa-miljoner-1.847234

Citat:
Publicerat 2009-04-18 23:59

Försäkringskassan trappar upp jakten på fuskande gängmedlemmar. 15 män inom sfären kring Hells Angels, HA, krävs nu på totalt 5,8 miljoner kronor. Enligt vad DN erfar hotas ett flertal även av åtal och fängelse.

Hells Angels MC tillhör de kriminella organisationer som öppet tar avstånd från samhället. Den så kallade enprocentsideologi som organisationen bekänner sig till innebär ett uttalat förakt för demokratiskt stiftade lagar och skatteregler.

Detta har inte hindrat att Hells Angels-medlemmar och -sympatisörer vänt sig till staten för att ansöka om bidrag. I många fall har stora belopp också betalats ut.

Citat:
Återkraven är också många. Nedan publicerar DN en lista på 15 män inom Hells Angels MC och undergrupperna Red Devils MC respektive Red & White Crew som nu måste betala tillbaka totalt 5.811.917 kronor.

Citat:
De misstänks: Thomas Möller, medlem i Hells Angels MC i Malmö
Har mellan 2001 och 2006 undanhållit mångmiljoninkomster i utlandet, samtidigt som han uppburit hel sjukpenning och rehabiliteringsersättning från Försäkringskassan. Krav: 2.093.809 kr.

44-årig medlem i Hells Angels MC Stockholm Har uppburit sjukpenning för påstådd arbetsoförmåga – samtidigt som han drivit egna företag och haft en ledarroll inom Hells Angels. Krav: 753.520 kr.

43-årig medlem i Hells Angels MC i Göteborg Lämnat felaktiga uppgifter i ansökan om sjukpenning. Krav: 383.708 kr.

64-årig medlem i Hells Angels MC i Stockholm Har jobbat i eget byggföretag samtidigt som han uppburit sjukpenning på grund av påstådda hälsoproblem. Krav: 220.480 kr.

41-årig medlem i Hells Angels MC i Stockholm Lämnat felaktiga löneuppgifter i ansökan om sjukpenning. Krav: 365.680 kr.

38-årig medlem i Hells Angels MC i Stockholm Lämnat felaktiga löneuppgifter i ansökan om sjukpenning. Krav: 182.148 kr.

51-årig medlem i Hells Angels MC i Stockholm Ingett falskt arbetsgivarintyg i ansökan om sjukpenning. Krav: 162.380 kr.

38-årig medlem i Hells Angels MC i Stockholm Lämnat felaktiga löneuppgifter i ansökan om föräldraersättning. Krav: 55.694 kr.

38-årig medlem i Hells Angels MC i Stockholm Lämnat felaktiga uppgifter i ansökan om sjukpenning. Krav: 110.240 kr.

40-årig medlem i Red Devils MC i Falun Undanhållit svarta inkomster i ansökan om sjukpenning, sjukersättning och bostadstillägg. Krav: 772.326 kr.

36-årig medlem i Red & White Crew i Stockholm Lämnat felaktiga löneuppgifter i ansökan om sjukpenning. Krav: 184.693 kr.

27-årig medlem i Red & White Crew i Stockholm Lämnat felaktiga uppgifter i ansökningar om sjukpenning och föräldraersättning. Krav: 181.975 kr.

42-årig medlem i Red & White Crew i Stockholm Lämnat felaktiga uppgifter i ansökan om sjukpenning. Krav: 133.321 kr.

39-årig medlem i Red & White i Stockholm Ingett falskt arbetsgivarintyg i ansökan om sjukpenning. Krav: 119.991 kr.

24-årig medlem i Red & White Crew i Stockholm Lämnat falska uppgifter om anställning i ansökan om sjukpenning. Krav: 91.952 kr.

Är ju en hel del pengar som återkrävs.

Och Carin Götbladskan förnekar sig inte http://www.dn.se/nyheter/sverige/polisledningen-rojde-hemlig-insats-1.708818

M.V.H.
jamsson.
Senast redigerad av jamsson 2010-03-09 kl. 09:18.
Citera
2010-03-10, 16:06
Medlem
Jamen herre jävla gud..
Jag känner hur många svennar, anställda och egna företagare helt utan hoj-koppling, som svartjobbar och trixar med skatter och moms. Vad gör det här så speciellt så att det måste särbehandlas ???
Jag försvarar inte svartjobb och mygel.. nja lite då... men iaf.... Jävla dubbelmoral är det....
Och återigen som en del tar fram som argument,
1% - Betyder INTE att man står utanför lagen !!!!

Suck
Citera
2010-03-10, 16:37
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felaktigt
Jamen herre jävla gud..
Jag känner hur många svennar, anställda och egna företagare helt utan hoj-koppling, som svartjobbar och trixar med skatter och moms. Vad gör det här så speciellt så att det måste särbehandlas ???
Jag försvarar inte svartjobb och mygel.. nja lite då... men iaf.... Jävla dubbelmoral är det....
1% - Betyder INTE att man står utanför lagen !!!!Suck
Nej det betyder att man antingen bör sättas i arbetsläger eller avrättas.
Citera
2010-03-10, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Nej det betyder att man antingen bör sättas i arbetsläger eller avrättas.
Det där förslagen du kommer med vet ju du om att de inte går att realiserars. Även om du väldigt gärna hade önskat det. Men jag tror även du har en liten önskan om att ge en 1% på käften, skulle du vilja det?
Citera
2010-03-10, 19:40
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Det där förslagen du kommer med vet ju du om att de inte går att realiserars. Även om du väldigt gärna hade önskat det. Men jag tror även du har en liten önskan om att ge en 1% på käften, skulle du vilja det?
Man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda. Det som är omöjligt idag kanske är en självklarhet imorgon.

Nej jag har ingen önskan att ge en 1% på käften. Jag känner inget hat till dom på personligt plan. Jag ser dom som ett problem och det problemet behöver lösas. Man löser inte problemet genom att civila personer ger sig på dom. Problemet löses genom att staten tar tag i det med hårdhandskarna.
Citera
2010-03-10, 19:58
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Jamen herre jävla gud..
1% - Betyder INTE att man står utanför lagen !!!!

Suck

Det jag reagerar mest över är väl, varför måste dom hålla på med sådana skall vi säga lite skämmiga saker? Trodde dom var lite mer hardcore om man säger så. H.A skall ju vara topnotch, creme de la creme, i gangsta världen. Och så sitter dom och ojjar sig hos läkaren. Och pungslår försäkringskassan. Och kronan på verket går inte av för hackor, Möller skall punga ut med 2 mille till FK. Att dom inte skäms. Men på sätt å vis får ju samhället skylla sig självt som tillåtit den här hanteringen. Men nu är festen över och notan skall betalas, i efterskott. Men det lär nog dröja innan FK får se dom pengarna.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-03-10, 21:27
Medlem
Undrar när Idrottsklubbar specialgranskas, DÄR finns det svarta pengar att hämta.
Fast föreningslivet skulle inte fungera utan allt oskattat.
Knappt privat näringsliv heller.
Fast det är mindre 'politiskt korrekt' att sätta åt dom....
Citera
2010-03-10, 21:48
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Undrar när Idrottsklubbar specialgranskas, DÄR finns det svarta pengar att hämta.
Fast föreningslivet skulle inte fungera utan allt oskattat.
Knappt privat näringsliv heller.
Fast det är mindre 'politiskt korrekt' att sätta åt dom....

Kan man ju hålla med om, men det känns väl inte lika angeläget att jaga dom. Deras aktiviteter skadar ju inte samhället. Sedan är ju detta ett verktyg man använder numera för att sätta dit organiserade brottslingar. Det är väl inte just klubben H.A dom är ute efter utan nätverken i klubben. Ta den nyligen avhoppade/utsparkade H.A klubb medlemmen "Mega" i Gbg, som nu åtnjuter polisens beskydd, han kommer man naturligtvis att mjölka så mycket man kan. Han kommer ju även att få identitetsskydd enligt dom förstärkta reglerna. Detta är ett annat verktyg bland många andra som polisen kommer att använda och förbättra under resans gång.

M.V.H.
jamsson.
Senast redigerad av jamsson 2010-03-10 kl. 22:04.
Citera
2010-03-10, 23:06
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda. Det som är omöjligt idag kanske är en självklarhet imorgon.

Nej jag har ingen önskan att ge en 1% på käften. Jag känner inget hat till dom på personligt plan. Jag ser dom som ett problem och det problemet behöver lösas. Man löser inte problemet genom att civila personer ger sig på dom. Problemet löses genom att staten tar tag i det med hårdhandskarna.

Men nu verkar det ju inte som att samhället löser problemet åt oss. Hur länge skall medborgarna vänta tycker du?

Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Det jag reagerar mest över är väl, varför måste dom hålla på med sådana skall vi säga lite skämmiga saker? Trodde dom var lite mer hardcore om man säger så. H.A skall ju vara topnotch, creme de la creme, i gangsta världen. Och så sitter dom och ojjar sig hos läkaren. Och pungslår försäkringskassan. Och kronan på verket går inte av för hackor, Möller skall punga ut med 2 mille till FK. Att dom inte skäms. Men på sätt å vis får ju samhället skylla sig självt som tillåtit den här hanteringen. Men nu är festen över och notan skall betalas, i efterskott. Men det lär nog dröja innan FK får se dom pengarna.

M.V.H.
jamsson.

Ja du, FK får nog vänta skall du se. Det blir omvänt läge och helt plötsligt så är han en 1% are igen.
Citera
2010-03-10, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Ja du, FK får nog vänta skall du se. Det blir omvänt läge och helt plötsligt så är han en 1% are igen.
Han är 1% hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in