Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-10, 14:06
Medlem
stroh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdinWanderer
Som det skrevs ovan. Du har konstiga frågeställningar...

Svineri MC är en vanlig hojklubb med . De har inget intresse av att söka kontakt med 1% Klubbar. Att välja mellan Hells Angels eller Bandidos är för Svineri att välja mellan pest eller kolera. De vill köra hoj, festa och umgås - inte hålla på med kriminellt skit.

"vanliga Svenssons" BS!.iaf en av grabbarna i Svineri. är ingen guldgosse precis. förkärlek för att nita folk med knogjärn. han har varit med i Blood & honor (nazi gäng) och var även med i Loyalty BFL där var han med även när de bytte färger till rödgult. men det rann ut i sanden när han inte fick en BFL tröja i nya färger. han blev antingen bort glömd eller ignorerad. BFL överföll ju RDMC i sjöbo utanför en villa till någon medlem av red devils under svart-vita tiden. kan det va så att kakinkastet på vissa har gått att svineri har minsann tunga gubbar som vart i luven på rdmc??
Citera
2012-05-10, 14:21
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanes
SBM=sverige modellen är inte H.A s, när det startades blev både H.A & Bandidos in till det men BÅDA valde då att låta bli, senare ändrade sig H.A o gick med i det.
i alla fall i skåne har förslag som lagts av H.A röstats ner av resterande klubbar i SBM.
Antingen väljer man att va med o försöka ändra/styra/ge förslag eller väljer man att inte göra det.

Men Ja där finns en hel del klubbar som mer eller mindre supportar H.A med i regionen, men där finns även klubbar som inte supportar någon.
Nu kan jag bara prata om skåne som sagt.

OK, tack. Man blir ändå lite nyfiken på vem som låg bakom starten av Sverigemodellen, och hela paketet med front patch, väntetid, västar och annat. Good guys eller bad guys?
Citera
2012-05-10, 14:26
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroh80
"vanliga Svenssons" BS!.iaf en av grabbarna i Svineri. är ingen guldgosse precis. förkärlek för att nita folk med knogjärn. han har varit med i Blood & honor (nazi gäng) och var även med i Loyalty BFL där var han med även när de bytte färger till rödgult. men det rann ut i sanden när han inte fick en BFL tröja i nya färger. han blev antingen bort glömd eller ignorerad. BFL överföll ju RDMC i sjöbo utanför en villa till någon medlem av red devils under svart-vita tiden. kan det va så att kakinkastet på vissa har gått att svineri har minsann tunga gubbar som vart i luven på rdmc??

"En av grabbarna?" Det är som att bränna ner ett sexvåningshus för att det bor en tjuv på tredje våningen. Hur tänker du egentligen?
Citera
2012-05-10, 14:29
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUPPORTNOONE
Du vet icke ett dritt va du prater om... Like her i Norge, 81 styr modellena og no er det nok med dette tok. Les på og kom tillbake dere losers som supportrar 81 packen. 81 er snart history.

Då har jag två skilda svar på min fråga. Tack.

Oavsett vilket, om jag som hederlig medborgare märker att jag är med i samma klubb som en bunt kriminella, då bör jag nog överväga att dra mig ur.
Citera
2012-05-10, 14:42
Medlem
BigMojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassel772
Tror tyvärr detta kommer innebära mindre folk på mc evenemang.
Mindre klubbar får nog upp ögonen att det kan hända dom saker även fast dom inte är 1%
Det är en tuffare miljö att vistas i än folk tror (det är ingen tv serie)

Efter deras uttalande så verkar dom inte välja 1% vägen iaf
Tror det är 50/50 om dom ens fortsätter

Bra då är det mindre kö i baren.

Det kan inte vara accepterat ens i HA att dessa 17 killarna ska straffa svineri MC inför deras familjer.

Jag vill höra en kommentar från någon som står över "pundar medlemmarna" inom HA på det här.
Citera
2012-05-10, 14:52
Medlem
bastard666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahvenmaa
OK, tack. Man blir ändå lite nyfiken på vem som låg bakom starten av Sverigemodellen, och hela paketet med front patch, väntetid, västar och annat. Good guys eller bad guys?

Det kom till tack vare att det böjade dyka upp nya "klubbar " i princip varje vecka med fulla ryggar ,som varken hade med hojar eller bikerkulturen att göra, dvs. barbikers som ställde till ett helvetes liv på krogar och barer landet runt. Vissa av de levde vidare, väldigt få dock.
De andra, gamla etablerade klubbarna ,en del som var startade redan på slutet av 60-talet tyckte att de fick ju klä skott för mycket skit oförtjänt.
Det var så ursprunget kom till. Sen är det som det är med alla organisationer eller sammanslutningar,allt utvecklas.
Väntetider och annat har kommit till genom åren och är de samma i hela landet, undantaget Göteborg,där är det hårdare krav och längre tid.
Detta tack vare att åren 2000- 2005 (ungefär) dök det upp i genomsnitt 3-4 nya i månaden.
Citera
2012-05-10, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastard666
Det kom till tack vare att det böjade dyka upp nya "klubbar " i princip varje vecka med fulla ryggar ,som varken hade med hojar eller bikerkulturen att göra, dvs. barbikers som ställde till ett helvetes liv på krogar och barer landet runt. Vissa av de levde vidare, väldigt få dock.
De andra, gamla etablerade klubbarna ,en del som var startade redan på slutet av 60-talet tyckte att de fick ju klä skott för mycket skit oförtjänt.
Det var så ursprunget kom till. Sen är det som det är med alla organisationer eller sammanslutningar,allt utvecklas.
Väntetider och annat har kommit till genom åren och är de samma i hela landet, undantaget Göteborg,där är det hårdare krav och längre tid.
Detta tack vare att åren 2000- 2005 (ungefär) dök det upp i genomsnitt 3-4 nya i månaden.

En sanning med lite modifikation...
Västpajasarna som yrade runt i Stockholm och lekte bikers var hur lätt som helst att få att avbryta verksamheten. De var dessutom bara ett par olika colors.
Modellen skapades p.g.a. några vilsna själar som sökte "respekt". Det hade aldrig behövts innan och skulle inte behövas idag heller. Modellens Herrar såg dock en affärsmöjlighet i detta.

Varför måste det finnas en "överhöghet" som bestämmer vilka som får starta hojklubb?

Det är här pudelns kärna sitter.
Makt och pengar är vad som styr modellen. Inget annat.

Jag såg med glädje på listan över SBM-anslutna klubbar. Ingen av de jag håller högt var med.
Fast lite less blev jag att jag missbedömt ett flertal klubbar.

Idag ser jag saken som så:
Samtliga klubbar inom SBM stödjer attacken på Svineri Mc.
Annars vore ni inte med i "modellen"...
Citera
2012-05-10, 15:50
Medlem
stroh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahvenmaa
"En av grabbarna?" Det är som att bränna ner ett sexvåningshus för att det bor en tjuv på tredje våningen. Hur tänker du egentligen?

tycker inte handlingan va berättigad! vart läste du det? men tycker det är lite väl mycket som lindas in i bomull angående svineris medlemmar. dom har faktiskt piskat och hotat folk. både dom och deras gull gossar bad ass boys. så är inga helgon vi talar om här. och det är vanliga svenssons dom gett sig på!! så dom har ända haft nån sorts ambition att skaffa sig respekt handgripligen! man behandlar andra som man själv vill bli behandlad. men visst detta var i överkant från HA:s sida
Citera
2012-05-10, 16:29
Medlem
Carons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
En sanning med lite modifikation...
Västpajasarna som yrade runt i Stockholm och lekte bikers var hur lätt som helst att få att avbryta verksamheten. De var dessutom bara ett par olika colors.
Modellen skapades p.g.a. några vilsna själar som sökte "respekt". Det hade aldrig behövts innan och skulle inte behövas idag heller. Modellens Herrar såg dock en affärsmöjlighet i detta.

Varför måste det finnas en "överhöghet" som bestämmer vilka som får starta hojklubb?

Det är här pudelns kärna sitter.
Makt och pengar är vad som styr modellen. Inget annat.

Jag såg med glädje på listan över SBM-anslutna klubbar. Ingen av de jag håller högt var med.
Fast lite less blev jag att jag missbedömt ett flertal klubbar.

Idag ser jag saken som så:
Samtliga klubbar inom SBM stödjer attacken på Svineri Mc.
Annars vore ni inte med i "modellen"...

Mycket tankvärt, min gode man. Du har förmodligen helt rätt
men,tro mej, INGET kommer att hända tyvärr.

Jag har sett detta förut och vi kommer att se det igen, för ingen
bryr sig tillräckligt för att göra något egentligen.

Jag hade tänkt att vidarutveckla detta men skiter i det.

Mvh/Caron......
Citera
2012-05-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroh80

När kommer payback för att omc i dalarna släckte ner rdmc i falun i såfall? Inse fakta kycklingvingarna slår bara mot sådana som inte kan försvara sig själva, gärna med småbarn och familjer i närheten.
Citera
2012-05-10, 17:33
Medlem
[quote=Caron]Mycket tankvärt, min gode man. Du har förmodligen helt rätt
men,tro mej, INGET kommer att hända tyvärr.

Jag har sett detta förut och vi kommer att se det igen, för ingen
bryr sig tillräckligt för att göra något egentligen.

Jag hade tänkt att vidarutveckla detta men skiter i det.

Nej, jag vet Caron. Det känns meningslöst. Själv är jag nöjd över att ha fått uppleva åren på 80-talet då det bara var hur jävla roligt som helst.
Ingen politik, inga wannabes som står med armarna i kors och kräver "respekt".
Inga små skithögar längst bak i lokalen, med solbrillor och mobiltelefon som attribut.

Än idag brukar jag börja med att snacka motortrimning med gossarna.
Då lämnar de oftast lokalen. Det är alltid nåt viktigt som dyker upp...
Citera
2012-05-10, 18:12
Medlem
viciousnightmares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro

Än idag brukar jag börja med att snacka motortrimning med gossarna.
Då lämnar de oftast lokalen. Det är alltid nåt viktigt som dyker upp...

Visst är det konstigt när en *biker* inte är intresserad av och prata om sin hoj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in