Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-15, 11:10
Medlem
Roadrages avatar
Jag har inte speciellt bra koll på vad som händer på västkusten, därför skrev jag en del grejor igår i denna tråd för att se vilka som hade koll, och vilka som bara hakade på något som dom tycker låter som det stämmer och sedan får det att låta som om dom hade riktig insyn i vad som händer.

Lite besviken blev jag allt när jag kollade in vad som hade sagts under natten och morgonen. Man får ju lätt intrycket av att de orakel som finns i dessa trådar har järnkoll på vad som händer i Göteborg.

Min tanke var att om jag utalar mig i en fråga och låter som om jag var helt hundra procent säker på min sak, att de som sitter på förstahands info skulle opponera sig i frågan, så blev inte fallet (med något undantag).
I stället så knep ni igen som musslor, och jag antar att det var pga att ni inte vill verka som om ni inte har koll på vad som händer där borta.

Det var liksom lite åt det hållet jag ville komma med mitt experiment. Se vilka som man ska lysna på när de utalar sig om vad som händer i Sveriges framstjärt. Och det var inte många.

Trodde faktiskt att bl.a Leffe skulle skrida till verket och överbevisa mig, men icke.
Citera
2009-12-15, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Jag har inte speciellt bra koll på vad som händer på västkusten, därför skrev jag en del grejor igår i denna tråd för att se vilka som hade koll, och vilka som bara hakade på något som dom tycker låter som det stämmer och sedan får det att låta som om dom hade riktig insyn i vad som händer.

Lite besviken blev jag allt när jag kollade in vad som hade sagts under natten och morgonen. Man får ju lätt intrycket av att de orakel som finns i dessa trådar har järnkoll på vad som händer i Göteborg.

Min tanke var att om jag utalar mig i en fråga och låter som om jag var helt hundra procent säker på min sak, att de som sitter på förstahands info skulle opponera sig i frågan, så blev inte fallet (med något undantag).
I stället så knep ni igen som musslor, och jag antar att det var pga att ni inte vill verka som om ni inte har koll på vad som händer där borta.

Det var liksom lite åt det hållet jag ville komma med mitt experiment. Se vilka som man ska lysna på när de utalar sig om vad som händer i Sveriges framstjärt. Och det var inte många.

Trodde faktiskt att bl.a Leffe skulle skrida till verket och överbevisa mig, men icke.
I ärlighetens namn så pratas det ingenting om den händelsen i vissa/våra kretsar. Och jag bryr mig inte om det, jag har aldrig frågat någon och har aldrig tagit upp det med A. Ska det pratas om det så får han ta upp det, så resonerar jag. Jag skiter i det och jag kan tänka mig att det måste vara ett helvete för honom att vara anklagad för något han inte gjort.

Jag tror att det pratas om detta på andra ställen och inte på ställen där A är och folks i hans närhet. Så som det brukar vara med andra ord.

Över till något annat.

Jag såg en intressant grej i en av länkarna i en annan tråd. Där säger en polis såhär:

– Det är inte förbjudet att starta en mc-klubb. Men självklart är det viktigt att bevaka eventuell brottslighet kring det. Men det finns inte några kriminella mc-klubbar, det finns möjligtvis kriminella medlemmar i mc-klubbarna.

Vad bra att polisen har förstått hur det faktiskt är.
Citera
2009-12-15, 13:43
Medlem
Von0bens avatar
Citat:

.

Dessvärre tror jag det är mycket vanligt i trådarna om organiserad kriminalitet päå Flashback. Det finns en viss kategori små människor som inte på minsta sätt är involverad i den kriminella världen men som är jätteintresserade av det som händer där, som gärna sitter i de här trådarna och låtsas vara tunga killar som har insikt i den världen.

Varför de gör så vet jag inte. Det kanske är nån sorts rollspel, eller avancerat trollande, eller så njuter man av att folk tror att man är någon man inte är.. Nåt fel måste det ju vara.
Citera
2009-12-15, 18:17
Medlem
Loveboatss avatar
Citat:
ärlighetens namn så pratas det ingenting om den händelsen i vissa/våra kretsar.

Vilka kretsar? pundarna och a-lagarna på rymdtorget i bergsjön
Citera
2009-12-17, 07:58
Medlem
Nå? Något nytt om Eskilstuna-avdelningen?
Citera
2009-12-17, 09:23
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
I ärlighetens namn så pratas det ingenting om den händelsen i vissa/våra kretsar. Och jag bryr mig inte om det, jag har aldrig frågat någon och har aldrig tagit upp det med A. Ska det pratas om det så får han ta upp det, så resonerar jag. Jag skiter i det och jag kan tänka mig att det måste vara ett helvete för honom att vara anklagad för något han inte gjort.

Jag tror att det pratas om detta på andra ställen och inte på ställen där A är och folks i hans närhet. Så som det brukar vara med andra ord.

Över till något annat.

Jag såg en intressant grej i en av länkarna i en annan tråd. Där säger en polis såhär:

– Det är inte förbjudet att starta en mc-klubb. Men självklart är det viktigt att bevaka eventuell brottslighet kring det. Men det finns inte några kriminella mc-klubbar, det finns möjligtvis kriminella medlemmar i mc-klubbarna.

Vad bra att polisen har förstått hur det faktiskt är.

Jag läste också det i en artikel om Outlaws expansion i Östersundsområdet.

En polis gör dock ingen officiell åsikt.

Trotts det rätt kul att hon utalar sig i media på detta sätt.

Hon kommer nog inte att få göra det några fler gånger när hennes chefer får se vad hon så oaktsammt vräkt ur sig till media, då polisens ståndpunkt nu för tiden verkar vara att alla ryggmärkesklubbar är kriminella och igenom sverigemodellen, lyder under HA (som enligt polisen är en kriminell organisation).
Citera
2009-12-17, 14:17
Medlem
Softails avatar
Citat:
Jag läste också det i en artikel om Outlaws expansion i Östersundsområdet.

En polis gör dock ingen officiell åsikt.

Trotts det rätt kul att hon utalar sig i media på detta sätt.

Hon kommer nog inte att få göra det några fler gånger när hennes chefer får se vad hon så oaktsammt vräkt ur sig till media, då polisens ståndpunkt nu för tiden verkar vara att alla ryggmärkesklubbar är kriminella och igenom sverigemodellen, lyder under HA (som enligt polisen är en kriminell organisation).

Ok här kommer ett annat uttalande som publicerades i Helsingborgs Dagblad:

”I lagens mening är Hells Angels ingen kriminell organisation – något sådant begrepp finns helt enkelt inte i den svenska lagstiftningen.

Någon rent juridisk definition finns alltså inte vad gäller de sammanslutningar som brukar kallas ”kriminella mc-gäng”.

— För polisen är det inte heller relevant med någon sådan definition. Det finns ju inget i svensk lag som säger att det är ett brott att tillhöra någon som helst organisation, till exempel ett mc-gäng”
Börje Sjöholm, operativ chef för länskriminalpolisen i Skåne
Citera
2009-12-17, 19:34
Medlem
mcmonsters avatar
Konstigt att dom kan få lov att lägga så mycket pengar på att bekämpa MC klubbar om de inte är kriminella organisationer som dom nu säger.
Citera
2009-12-17, 19:45
Medlem
Von0bens avatar
Ifrågasätter ni alltså att Hells Angels är en kriminell organisation i första hand?

Ingen går väl med i Hells Angels för att de "gillar motorcyklar"?
Citera
2009-12-17, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Jo. För att de gillar kulturen och det livet.
Citera
2009-12-17, 20:04
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Ifrågasätter ni alltså att Hells Angels är en kriminell organisation i första hand?

Jag påstår ingenting. Tyckte bara att det är lustigt att polisen nu i flera artiklar i media går ut och säger klart och tydligt att dom inte betraktar MC klubbar som kriminella organisationer, men ändå ligger på dom så hårt.
Fast det är väll klart, när det är dags att lämna in budgetkraven till staten så har dom väll en annan åsikt.
Citera
2009-12-17, 20:14
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Jo. För att de gillar kulturen och det livet.

Det kanske gällde på 60-talet, men knappast idag.
Nuförtiden finns det väl t om de som köper hoj först när de blivit medlemmar

Hells Angels är att betrakta som en kriminell organistaion i första hand

För de som bara gillar motorcyklar finns det väl "vanliga" mc-klubbar att gå med i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in