Nej alla I de stora klubbarna är inte bad guys.
Tror eller inte tro,men det är eller var inte populärt att använda sig av sådana "uttryck" att använda en klubbs namn i syfte att skrämma eller liknande.Varje enskild medlem i en klubb står för sina handlingar själv..
Om inte en person går mot angrepp mot ett helt chapter eller liknande så är det den enskilde personen som får/fick stå sitt kast.
Inte populärt att någon använder sig av någons namn i syfte att skrämmas...
Hur det är 2010 har jag ingen aning om.....
Det där tror jag inte ett dugg på. Finns nog många hungriga red & white gubbar som gladeligen tar emot ett uppdrag från en medlem när det gäller att läxa upp någon.
Vad jag menar är att om jag hamnar i bråk/tjafs/trubbel med en HA-medlem så skulle jag knappast bli förvånad om det dök upp 3 red & white snubbar nån dag för att böta mig eller spöa mig.
Kan ha fel.
känner inte till så många gäng men av dom jag vet om så är nog HA det gäng jag respekterar mest.
för enligt min uppfattning så lämnar HA dig ifred om du inte gör något mot dom till skillnad från vissa andra gäng typ "förortsgängen" där dom flesta av gängen verkar kunna ge sig på vem som helst när som helst.
säger inte att dom gör det men dom kanske ger sig på nån person som har ett företag om dom tror att det finns pengar och tjäna.
men som privatperson så behöver man inte "oroa" sig för att hamna i bråk med dom om man lämnar dom ifred.
jag kanske har fel om vissa saker men det är den här uppfattningen jag har fått.
Man kan aldrig säga rätt eller fel. Stöter du in i en och spiller ut hans öl typ kan han möjligen skratta, fel kväll och du har inga tänder. Precis som alla vanliga du eventuellt råkar på när du är ute, beror på just den gången.....
Man kan aldrig säga rätt eller fel. Stöter du in i en och spiller ut hans öl typ kan han möjligen skratta, fel kväll och du har inga tänder. Precis som alla vanliga du eventuellt råkar på när du är ute, beror på just den gången.....
Det är nog bara att pynta upp nya öl och ett par jägermeister, så blir han på gott humör igen
Jag tänker mig att han menar att någon av misstag stöter in i dig. Då är det väl inte så vanligt att de "vanliga" slår ut tänderna på dig.
Det beror nog på vad för klubblokal du befinner dig i tror jag.
Fina killar det där!
De skall naturligtvis in i burar så trånga så om de öppnar munnen så skall stålet tränga in mellan tänderna på dem.
Jag tänker mig att han menar att någon av misstag stöter in i dig. Då är det väl inte så vanligt att de "vanliga" slår ut tänderna på dig.
Det beror nog på vad för klubblokal du befinner dig i tror jag.
Fina killar det där!
De skall naturligtvis in i burar så trånga så om de öppnar munnen så skall stålet tränga in mellan tänderna på dem.
Alltså.. Spiller någon ut en öl på någon medelelm,
Så är det nästan samma sak som om du spiller en öl på vem som helst.
= Någon blir förbannad direkt.. Kan kräva ursäkt + skada och värk
Men om du däremot spottar öl i ansiktet, och samtidgt hotar en hel klubb..
Så finns ju chansen till att några fler reagerar över det betende som du visar.
Alltså.. Spiller någon ut en öl på någon medelelm,
Så är det nästan samma sak som om du spiller en öl på vem som helst.
= Någon blir förbannad direkt.. Kan kräva ursäkt + skada och värk
Men om du däremot spottar öl i ansiktet, och samtidgt hotar en hel klubb..
Så finns ju chansen till att några fler reagerar över det betende som du visar.
Konstigt?? Nej.
Märkligt att någon bara undrar över den matematiken?
Vilka hojjar föredrar dom att man ska äga?
Samt hur är det med drog/steroidbruk inom gänget? Vissa gäng tolererar det men andra inte.
Sen, i Sverige, är det blandade raser i gänget?
Lite roligt är det att läsa journalisternas och polisens version om händelselsernas bakgrung ang. Mega.
Grejen är ju att tjockisen blåst allt och alla,så det var nog inte hans gamla bröder som försökte ge honom akut blyförgiftning,det är många förbannade människor som blivit utsatta för hans verksamhet och blåsningar genom åren.