Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-22, 12:59
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babianpungen
300 poliser kanske var att ta i...

Det skall väl ses som en styrkedemonstration, och samtidigt så går det ju åt en del folk att säkra ett sådant område. När man väl spärrar av så gäller det att frysa området så att ingen kan förstöra något. Dessutom så gick man igenom byggnaderna minutiöst. Men som sagt i första hand tror jag att det handlar om en styrkedemonstration.

Man har ju gjort uttalanden från polisen tidigare i år att man skall göra livet riktigt surt för dom kriminella i år, och att man skall slå mot deras plånböcker. Det hela skall nog ses i ljuset från det, äntligen sätter myndigheterna ner fötterna nu. Nu är det bara att tugga på, att H.A. blev först ut är väl den förre H.A. medlemmen "Megas" förtjänst.

Nu har polisen ett psykologiskt övertag, dom frisläppta men fortfarande misstänkta medlemmarna får nog fortsätta att kommunicera med lappar på mötena, man vet ju inte vem som lyssnar

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-05-22, 13:02
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glamoureus
Spelar ingen roll, om polisen plockar bort 20% av deras operatörer så måste andra ta över.. till slut finns inga lägre i grupperingen att skylla på.

Man skulle kunna köra instatts 2 ggr / året ..

Helt riktigt, det är bara att tugga på. Det blir nog en het sommar i år. Bandidos next? Och som grädde på moset så tar hjärnspöket Outlaws över?

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-05-22, 18:52
Medlem
Det känns som om HA är lite förlegade, gammgubbar som styr, vem är rädd för en 50 åring Och sen deras fula västar, hur tänkte de där, ja de kanske var inne på 60- 70 talet, men sen så är de mer patetiska, dessa gubbar behöver mogna till sig lite iallafall. Det funkar inte att vara på en 12 årings mentala plan i en vuxenvärld.
Citera
2010-05-22, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Fy fan säger jag bara, vill polismakten visa musklerna på det sättet kan de dock pröjsa det själva, utan att mina skattepengar skall gå till det. 300 snutar på 22 pers, hade räckt med 40, alla vet att ingen arme väntade på insidan. Jävla slöseri med skattemedel, o att så gott som alla redan är ute visade hur lite (el mycket) de visste egentligen, de hade kunnat gripa de tre de behövde med 6 pers så hade det hela varit klart sen. Denna maktdemonstration var bara ett jävla slöseri med pengar, 300 pers , hade de blivit tipsade om att Osama satt o väntade på dem?. Guldet o bågarna rök ju inte för att de skulle va värdefulla utan att de tillörde vissa som hade skulder.

Har brott begåts skall de skyldiga sota, men detta var löjligt, vad vill polisen visa, att vi kan om vi vill el.. Sen när vi har visat klart så släpper vi så gott som samtliga utan de tre vi var ute efter ifrån början. Snuten visste att inget motstånd skulle göras, de visste ju att alla skulle va där, är grupperna ett problem bör dessa dealas med ifrån grunden, tror inte direkt detta var ngn hjälp emot klubbarnas ACAB attityd, snarare tvärtom. En del bikers kanske inte betalar skatt, men jag gör, o dylikt vill jag inte betala för.

Med den ekvationen, om nu man någonsin skulle lokalisera Palmes mördare till en viss ort, ja då hade hela sveriges poliskår kunnat jämna typ Borås med marken med hela den svenska armen i ryggen plus både försäkringskassan och arbetsförmedlingen(kassan för att inga onödiga skador skall uppstå o ams för att den gripne skall kunna komma in på arbetsmarknaden sen). Lyckad insats!

Ni som tycker tilltaget(märkväl tilltaget, inte klubben i sig) var bra får gärna flika in på mina skattbetalningar så kan vissa få betala för vad de tycker är ok.

Jag tror nog att du kommer att överleva faktumet att 1 öre av dina skattepengar gick åt.
Citera
2010-05-22, 21:12
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Jag gissar 95% av svenska folket håller med mig ..
Nej du det där stämmer inte riktigt. Jag träffar ofta jävligt mycket människor och har även varit ute i både små och stora bygder etc. Varav dom tydligen glädjer sig till stor del att MC-gängen "håller allt annat slödder borta". Men nu är det förvisso inte så att jag bryr mig ett skit om denna företeelse. Jag bidrar och poängterar endast en liten del av realitet.
Citera
2010-05-23, 03:23
Medlem
[quote=Leif.Jennekvist]Du menar att du har det då eller? Idiot

Därför skulle ett nackskott på var och en av dessa jävla västnollor vara den bästa lösningen.
Vi skattebetalare slipper på så vis att behöva bekosta alla dessa kostnader som kriminella element skapar.

jag betalar också skatt lika väl som du gör de.
allså betalar vi snutarnas löner, så då ska dom väl vara glada för att de finns jobb till dom
sen är det samhället som skapat gängen.
västnollor ja de skulle jag vilja se dig säga framför dom
sitta bakom en dator o skriva är en sak...
Citera
2010-05-23, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Vad kostar de kriminella packen för samhället då? Både i pengar och lidande.
vem har sagt att alla personer som är med i HA är kriminella?
sköter du ditt så behöver du väl inte lida lr?
Citera
2010-05-23, 04:45
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmoney
vem har sagt att alla personer som är med i HA är kriminella?
sköter du ditt så behöver du väl inte lida lr?

Om de håller sina regler så kan du inte vara medlem utan att visa på olika sätt att du är redo för att begå kriminella handlingar. Sen undrar man ju hur mycket behövs för att folk inte skall ifrågasätta om de är kriminella eller inte? Automatvapen, knark, misshandel osv... Är det inte kriminellt?

De som sköter sitt och råkar ut för dessa MC patrask, menar du att de inte lider? Blir utpressade på sina företag, ekonomiska besparingar och får sina liv förstörda och du menar att de inte lider?
Är du dum eller?

Säga att det inte är kriminella... Jovisst!!!

Vidare till det heroiska polisarbetet som utfördes på djävulsgården för några dagar sen. Rinner detta ut i sanden nu eller. De friger ju mästertjuvarna redan!? Är poliserna klara på gården eller är de fortfarande en avspärrad brottsplats? De borde nog gräva i marken där runtom. Man vet aldrig vad för benpipor som kan tänkas ligga där i området?
Citera
2010-05-23, 04:48
Medlem
[quote=blackmoney]
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Du menar att du har det då eller? Idiot

Därför skulle ett nackskott på var och en av dessa jävla västnollor vara den bästa lösningen.
Vi skattebetalare slipper på så vis att behöva bekosta alla dessa kostnader som kriminella element skapar.

jag betalar också skatt lika väl som du gör de.
allså betalar vi snutarnas löner, så då ska dom väl vara glada för att de finns jobb till dom
sen är det samhället som skapat gängen.

Jag har haft diskussioner med HA grabbar och fört fram mina åsikter, nej jag blev inte brutalt nedslagen blev inte ens hotad, utan vi fortsatte snacka. Jag är väl mycket av åsikten att HA är ett jävla skitgäng där de flesta är missanpassade nollor som borde skaffa sig en utbildning och ett riktigt jobb.

Sen verkar det som om du har argumentet, om man inte kan säga en sak framför någon då är ens åsikt inte värd något.

Ska vi ta din teori och köra den fullt ut?

Kan du inte säga att det är fel att slå ner folk och ta deras pengar till en grupp på 20 personer som gör just detta då har de rätt och du fel.

Kan du inte säga till gängen i Liberia att det är inte schysst att ni på måfå skjuter ihjäl män, kvinnor och barn, då har ni rätt och du fel.

Att man inte har möjlighet eller lust att säga till en övermäktig grupp att de har fel, betyder inte att den gruppen har rätt, eller att man skulle vara feg, det handlar om att man inte har någon lust att bli nedslagen, rånad eller vad som nu skulle hända. Flashback är ett diskussionsforum där man har rätt att uttrycka sina åsikter. Det handlar inte om att man skulle vara rädd eller feg.
Citera
2010-05-23, 07:16
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmoney
Jag tycker också att de är västnollor och idioter men inte fan är jag så dum att jag säger det direkt till en av dem.

Vet du varför? För att de är idioter och är kapabla till vad fan som helst och jag värderar livhanken högre än så.

Jag har inte respekt för kriminellt våldsamt slödder men jag passar mig så klart för att inte hamna i deras väg i onödan. Rädsla är inte respekt även om blatteungar och gängmedlemmar tror det.
Citera
2010-05-23, 11:42
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rigel
I Belgien är myndigheterna mycket tuffare mot HA och liknande gäng, för nåt år sedan gjorde de en samlad aktion mot alla "HA places" i landet genom att helt sonika köra dit med bulldozers och sen rev de skiten..HA killarna som var där fick sticka fort som fan..de fick några minuter på sig att dra och innan rivningen sattes igång.
Mycket trevligt, det stuket bör polisen i Sverige också köra!
Citera
2010-05-23, 13:03
Medlem
Jag hoppas på en liknande lag, likt den som finns i USA - där man helt enkelt konfiskerar "kriminella stollegängs" hus, för att senare riva dom. Alternativt att man tvångsinlöser marken utan ersättning som de bedriver sin verksamhet på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in