Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-12, 15:13
Medlem
mitt intryck är att det är en stor moppe ligist en tidig typ av poffe i rödby ,,
dock inte hagel skadad ännu
Citera
2008-01-12, 15:38
Medlem
bajenvraks avatar
Ovan var ingen skröna, det hände trots allt.
Ang Möller som person, ja vad skall man säga, han är skåning, en typsiskt sådann; gladlynt, högljud, skrattar hela tiden, blir större varje gång han öppnar munnen, tar plats i rummet, karisma...

Men vad vet jag, vi har bara träffats några gånger

/B
Citera
2008-01-12, 18:04
Medlem
pawitels avatar
Thomas Möller är en trevlig prick, kriminell eller ej. Jag vet inte, men han har inga tunga domar på sig.
Vi träffades på High Chaparral flera gånger, på den gamla goda tiden, han var Prez och även jag var Prez för en stor mc-klubb. Känner Big Bengt ganska bra, och vi tillbringade flera trevliga fester i HA:s Camp tillsammans med Thomas..
10 år sedan, mycket har nog skruvats upp i mc-klubbarna sedan dess, hård konkurrens med alla uppdykande kriminella blatteklubbar.

Läs "svensk maffia", så klarnar bilden.
Senast redigerad av pawitel 2008-01-12 kl. 18:19.
Citera
2008-01-12, 18:43
Medlem
langaocbs avatar
Lite ot, har sökt men det var väldigt svårt att hitta något. Har hört rykten om att Big Bengt var "money man" i en del stora tjack-dealer. Har han polat med HA-folk så...
Någon substans i ryktena???
Citera
2008-01-12, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Ang Möller som person, ja vad skall man säga, han är skåning, en typsiskt sådann; gladlynt, högljud, skrattar hela tiden, blir större varje gång han öppnar munnen, tar plats i rummet, karisma...

/B

Då är det klarlagt att han definitivt har humor

Berätta gärna mer om den här händelsen, låter intressant?
Citera
2008-01-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Lite ot, har sökt men det var väldigt svårt att hitta något. Har hört rykten om att Big Bengt var "money man" i en del stora tjack-dealer. Har han polat med HA-folk så...
Någon substans i ryktena???

Vad jag hört var BB inte så noga med vem han anställde för 15-20 år sen. Har i alla fall hört från ett håll att en kriminell tjackpundare som arbetat på High Chaparall.

Har också hört från annat håll att många skumma typer arbetade åt honom och att BB var inblandad i stölder av leveranser till företag, försäkringsbedrägerier, och stölder av konst.
Citera
2008-01-12, 22:05
Bannlyst
tjackpundare pratar för mycket

Citat:
Ursprungligen postat av Dakuwanga
Vad jag hört var BB .

Tråden handlar om Möller och hur han är IRL, vilka hälare du hört talas om genom åren via dina pundarkontakter hör inte hit. Har du något otalt med någon behöver du ju inte sprida ut det här.

Vänligen försök hålla dig till ämnet, tjalleri är fel.

*
Senast redigerad av Bludder 2008-01-12 kl. 22:09.
Citera
2008-01-13, 01:21
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak

/B
Jag svarade inte först eftersom jag inte träffat honom på närmre 10 år nu, men väl många gånger på 80 och 90-tal. Men punkten om han har något som gör att han märks när han kommer in i en lokal och "fyller rummet" måste jag skriva under på. Närvaro, karisma, kalla det vad ni vill. I övrigt en trevlig skrattande kille då han är på gott humör. Inte lika kul när han är förbannad eller ska sätta sig i respekt.

Men vet som sagt inte om detta förändrats de senaste åren.
Citera
2008-01-14, 18:03
Medlem
Slickswedes avatar
Träffade Möller i min affär för c:a 7-8 år sedan. Han letade efter en kille som bodde i huset ovanför affären som visst var skyldig pengar.
Kom tillsammans med två polare och uppträdde ok den korta stund jag träffade honom.

Kan f ö berätta att Thomas Möller jobbat som matros på tågfärjan "MS Götaland" som gick till Sassnitz (fd Östtyskland) från Trelleborg.
Hört att Möller skulle vara antingen i Sydafrika eller Brasilien (lite olika uppgifter beroende på vem man pratar med)

Lite OT
Har meckat med nuvarande HA ledarens hoj (-ar). Hojen (HD Fatboy) hade problem med insprutningen och blev inlöst av generalagenten - och han fick ut en ny hoj
Senast redigerad av Slickswede 2008-01-14 kl. 18:06.
Citera
2008-01-14, 21:21
Medlem
aldrig tr'ffat honom direkt men känner till en snubbe som bröt armen på han i helsingborg .va väll 92-93 nångång
Citera
2008-01-14, 21:27
Medlem
Aardwolfs avatar
Har svingat ett antal öl med honom både på DD tiden och fram tills 11-7 tiden.
Klart schysst och som vissa har varit inne på en härlig humor och alltid lätt för ett skratt eller två.
Citera
2008-01-17, 04:33
Medlem
Streetss avatar
på sent 80-tal mot början av 90-talet så träffade min äldre bror och hans kompisar Thomas Möller på en pub i Malmö och det slutade med att min brors kompis hånade Möller och jävlades med han och hans lilla gäng hela kvällen, mot slutet går han fram till Möller och hans lilla gäng som sitter vid ett bord och häller ut ölen över Möller och vrålar: Kom igen nu då din lilla fjant ! Slutade med att Mr Möller gick därifrån blöt och skamsen tillsammans med sitt lilla gäng. Fast brorsans kompis var rätt känd i den världen på den tiden och var undanröjare åt ett ganska "mäktigt/fruktat" gäng.

Fast sedan fick brorsan pryl av 3 st från HA tack vare hans kompis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in