Citat:
Ursprungligen postat av Blackheart
Men ni missuppfattar min poäng tror jag :-)
Jag vet hur det fungerar med "ägandet" av hojar, så pass insatt är jag i ämnet och det är inte det som är grejen. Sedan har jag ju redan berättat att flertalet fick sina hojar tillbaka ganska omgående. Märk väl att än har ju inte rättegången ägt rum, så de är ju faktisk i lagens namn ännu oskyldiga. Min poäng är att media driver detta till en Hells Angels härva när det handlar om personliga bolag som inte har ett jota med klubben att göra. Skit samma om vad de gjort något brott innan, eller vad medlemmars kompisar och familj gjort eller inte gjort och allt sådant som tas upp som exempel. Det är en misstanke om skattebrott och inte biker relaterat. Klubben/organisationen HA är ju inte misstänkt för något brott.
Kul med "debatt" och inte pajkastning i tråden och att få läsa andras syn på saken..
Då skulle ju ingenting vara bikerrelaterat förrens dom kör för fort på sina motorcyklar?
Man tar ju upp att det är en "HA härva" för att poängtera vilka det är som står bakom företaget.
Bara för att det inte finns bevis som är kopplade direkt till klubben i sig så betyder det ju inte att det inte finns ett samröre med klubben.
Fifflar några politiker med sitt bolag så kallas ju personerna inte för "slumpmässiga näringsidkare" utan just "politikerna".
Dom har säkert inflytelserika vänner precis som HA. Detta använder man ju sig av för att få det man vill.
"Du kliar min rygg och jag kliar din". Man sparar ju inte några bevis som vid ett senare skede kan vara till ens nackdel.
Jag förstår vad du menar med att det inte är själva klubben som står under åtal för allt det här,
men jag har extremt svårt för att tro på att det inte finns olagligt samröre med andra medlemmar.
"Klubben följer lagen, men inte medlemmarna. Det är medlemmarna som utgör klubben".