Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-18, 15:41
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxxel
Syns ganska mycket faktiskt! Kan kanske ta lite bilder om det finns intresse?
Oldiebutgoldie: Bor du i närheten eller?

Ne men åker förbi där rätt så ofta. Gå ut och knäck lite bilder och tanka upp så dom nyfikna får se vad vi pratar om!! För det är ju inte var dag som HA smäller upp en kriminell högborg mitt i ett dyrt område mitt inne i storstaden. Friköpt hus och allt. Rättsväsendet börjar förlora kampen. Tyvärr.
Citera
2009-05-18, 16:31
Medlem
haxxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldiebutgoldie
Ne men åker förbi där rätt så ofta. Gå ut och knäck lite bilder och tanka upp så dom nyfikna får se vad vi pratar om!! För det är ju inte var dag som HA smäller upp en kriminell högborg mitt i ett dyrt område mitt inne i storstaden. Friköpt hus och allt. Rättsväsendet börjar förlora kampen. Tyvärr.

Får se om jag kilar ut en sväng senare idag. Vill ju helst inte gå för nära så de ser att man tar bilder heller
Citera
2009-05-18, 17:43
Medlem
Roadrages avatar
Skillnad på folk och folk.

Såg denna artikel i aftonbladet idag.http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5168821.ab
Kom att tänka på de gripna i Karlstadhärvan som sitter fortsatt häktade fram till minst den 29 Maj för ekobrott.
Deras brott påstås skall ha inbringat i runda slängar runt 45 miljoner. Mannen i artikeln skall ha försnillat 5 miljarder och hämtas till förhör men släpps sedan.
Man kan ju i alla fall inte påstå att det finns likhet inför lagen.
Det börjar nästan likna hets mot folkgrupp tycker jag.
Senast redigerad av Roadrage 2009-05-18 kl. 17:51.
Citera
2009-05-18, 18:26
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ja detta visar tydligt att HA spelar ett antal divisioner högre upp än BMC. HA är väl ett aktiebolag också? Huset står på Hells Angels AB eller står det på någon medlem?
Citera
2009-05-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwodasd
Enligt uppgifter ska Luleå blivit upphöjda till fullvärdiga nu i dagarna, vågar inte säga att så är fallet men har sett att det står Hells Angels osv på deras brevlåda, samt att en polare idag nämnde att det har snackats om dom på radio och TV att dom ska ha blivit fullvärdiga. Någon som kan bekräfta detta ?

Har varit stort repotage om dom i lokala tidningar och tv under en veckas tid om att dom är på väg att HA.

Finns bara ett HA supportmärke på brevlådan som visats på tv, har funnits där i evigheter.

Fullvärdiga är dom inte ännu så vitt jag vet.
Citera
2009-05-18, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dollo
Har varit stort repotage om dom i lokala tidningar och tv under en veckas tid om att dom är på väg att HA.

Finns bara ett HA supportmärke på brevlådan som visats på tv, har funnits där i evigheter.

Fullvärdiga är dom inte ännu så vitt jag vet.

Nu snackar jag inte om det, som för övrigt tidningarna skrev om för typ 3 veckor sedan. Utan att det idag ska ha varit på nyheterna om att dom ska ha blivit fullvärdiga, men kan inte säga att så är fallet iom att en polare nämnde det.
Citera
2009-05-18, 21:48
Medlem
haxxels avatar
Inte sett att det stod Goth Town på skylten innan, trodde det stod gothenburg. Tror ni att detta kommer vara deras nya klubbhus? (Har hört att de inte haft något eget innan)
Citera
2009-05-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwodasd
Nu snackar jag inte om det, som för övrigt tidningarna skrev om för typ 3 veckor sedan. Utan att det idag ska ha varit på nyheterna om att dom ska ha blivit fullvärdiga, men kan inte säga att så är fallet iom att en polare nämnde det.

Enda som går på nyheterna nu är att det är rättegång just nu mot nån från den klubben.

Men fel kan jag ju såklart ha
Senast redigerad av dollo 2009-05-18 kl. 23:15.
Citera
2009-05-18, 23:56
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxxel
Inte sett att det stod Goth Town på skylten innan, trodde det stod gothenburg. Tror ni att detta kommer vara deras nya klubbhus? (Har hört att de inte haft något eget innan)

Japps som jag skrev innan, nu slipper dom vara inneboende hos Garage1.
Citera
2009-05-19, 07:43
Medlem
haxxels avatar
Citat:
Japps som jag skrev innan, nu slipper dom vara inneboende hos Garage1.

Hur mycket liv osv brukar det vara (tänker på klubbfester osv) vid ett mc-gängsklubblokal?
Citera
2009-05-19, 13:57
Medlem
Loose Cannons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Såg denna artikel i aftonbladet idag.http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5168821.ab
Kom att tänka på de gripna i Karlstadhärvan som sitter fortsatt häktade fram till minst den 29 Maj för ekobrott.
Deras brott påstås skall ha inbringat i runda slängar runt 45 miljoner. Mannen i artikeln skall ha försnillat 5 miljarder och hämtas till förhör men släpps sedan.
Man kan ju i alla fall inte påstå att det finns likhet inför lagen.
Det börjar nästan likna hets mot folkgrupp tycker jag.

Håller med om att de råkar värre ut än de riktiga ekobrottslingarna. Verkar räcka att du har kostym och visitkort för att klara dig undan den värsta hetsjakten. Det gamla uttrycket att sila mygg och svälja kameler passar väl in här.
Citera
2009-05-19, 14:24
Medlem
haxxels avatar
Sedär nu har jag en bild fixad, otroligt dålig dock jag vet. Men man ser ungefär storleken på skylten, vilket hus det gället och även en GT löpsedel där det står ca "Hells Angels köper hus i villaområde" eller något liknande.

http://img135.imageshack.us/img135/8135/img0396s.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in