Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-11-29, 19:55
Medlem
veraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefaultError
Men Nordsmen kom ju ifrån Kvarnholmen ? Fast nån klocka ringer angående vad du skriver Fast jag vet inte vilken klocka Menade du förresten att nordsmen och stålsvin hade nåt ihop ??

Stålsvin bildades i sickla, flyttade sen till kvarnholmen,
gick ihop med perkele vilket aldrig fullbordades, tror det var för malmö se nej.
ett par fick gå över från stålsvin till perkele, men resten fanns kvar i kvarnholmen och bildade sen nordsmen, tror det var första klubben som gick
frontpatch enligt stockholmsmodellen.
Citera
2007-11-29, 20:18
Bannlyst
Kuken

Citat:
Ursprungligen postat av verax
Stålsvin bildades i sickla, flyttade sen till kvarnholmen,
gick ihop med perkele vilket aldrig fullbordades, tror det var för malmö se nej.
ett par fick gå över från stålsvin till perkele, men resten fanns kvar i kvarnholmen och bildade sen nordsmen, tror det var första klubben som gick
frontpatch enligt stockholmsmodellen.

Har frågat förut men förstod inte svaret. Vad hände med Kuken, den trevliga f.d skinkillen som var polare med Mongo och Lanta från Väsby med dom höga röda DocMartin dojorna och galenfinnen Jokka på helekopter och Undergrund?

Blev Kuken kvar i det som blev Hog Riders eller vart tog han vägen. Kommer ihåg att han hade en snygg tjej + en syrra? Osäker på syrra föresten, lika bra det.

Körde han i ett rockabillyband ett tag? OT: Kukens polare Magnus Reed ( han med kryssgaddning i örat och pappa från London ) blev en av Sveriges största modefotografer

.
Citera
2007-11-29, 20:55
Bannlyst
ljuva 80-90 tal

Citat:
BAX MC Hårdaste mc klubben sverige har haft, blev upptaget i HA Stockholm
hmmm kan det ha varit -95 vet inte om någon från den tiden finns kvar.

Kan man få höra lite trevliga saker från den tiden.

Det har ju skrivits förut men det är så trevligt att höra dom här historierna tycker i alla fall jag.

Var detta dörrvakterna från bla Daylis, hade dom dörren på klubben som låg på en ö mellan Riddarhuset och Sheraton eller var det ett annat busgäng?

Säger namnet Forsman något? Var han med eller bara i utkanten? Kan man fråga här eller går detta under 80 tals kändisar, alla är ju inte kriminella så dom åker dit eller hur.

.
Citera
2007-11-29, 20:55
Medlem
Xiders avatar
Citat:
Glöm inte f.d. Stålsvin MC (för övrigt det bästa namnet på en mc klubb genom tiderna) startade -90 om jag inte minns fel hyrde lokalen bredvid perkele mc i sickla och där grundades gemenskapen mellan ha och hr
faktiskt blev stålsvin upptagna i perkele när dom sökte in till ha men malmö hade åsikter om att man inte bara kunde slå ihop klubbar hur som hellst det var tider det

Fel igen.
Den kontakten grundades när flera av medlemmarna, både från HA och fd HR var raggare. Alltså långt innan HA kom till sverige och innan någon av dom satt sig på sin första hoj.
Citera
2007-11-30, 01:32
Medlem
rizzeees avatar
tjo en fråga bara, är väl ett ganska känt faktum (hurvida det stämmer eller ej kan ej jag avgöra då jag inte har någon erfarenhet och kan ej uttala mig om saken.) att om man lyckas komma in i HA, då är man med till slutet så att säga om man inte har någon jävligt bra anledning att lämna, eller åker ut i Bad Standing. Men hur är det med R&WC? Är det samma där? Låt oss säga att Janne P23 beslutar sig för att nästla sig in i R&WC för att uföra tjänster och gentjänster, men sen efter några år vill lugna ner sig och skaffa familj osv.
Är det lika svårt att ta sig ur i god ton så att säga?
Citera
2007-11-30, 11:13
Medlem
Xiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rizzeee
tjo en fråga bara, är väl ett ganska känt faktum (hurvida det stämmer eller ej kan ej jag avgöra då jag inte har någon erfarenhet och kan ej uttala mig om saken.) att om man lyckas komma in i HA, då är man med till slutet så att säga om man inte har någon jävligt bra anledning att lämna, eller åker ut i Bad Standing. Men hur är det med R&WC? Är det samma där? Låt oss säga att Janne P23 beslutar sig för att nästla sig in i R&WC för att uföra tjänster och gentjänster, men sen efter några år vill lugna ner sig och skaffa familj osv.
Är det lika svårt att ta sig ur i god ton så att säga?

Det är ett felaktigt faktum.
Du får lämna både klubben och deras crew om du känner för det. Så nej, man är inte med till slutet.
Däremot är det väldigt få som lämnar in utan en väldigt stark anledning eftersom det är något dom får kämpa för i många år för att bli delaktiga i. Och det är väldigt få förunnat att bli intagen som medlem.
Det är inget man beslutar sig för över en natt.
Men som sagt, det är inget du tvingas dras med den dagen du känner för att dra dig tillbaka.
Citera
2007-11-30, 18:54
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xider
Det är ett felaktigt faktum.
Du får lämna både klubben och deras crew om du känner för det. Så nej, man är inte med till slutet.
Däremot är det väldigt få som lämnar in utan en väldigt stark anledning eftersom det är något dom får kämpa för i många år för att bli delaktiga i. Och det är väldigt få förunnat att bli intagen som medlem.
Det är inget man beslutar sig för över en natt.
Men som sagt, det är inget du tvingas dras med den dagen du känner för att dra dig tillbaka.

Så den som vill kan när som helst kliva av utan knussel och med good standing?
Citera
2007-11-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Så den som vill kan när som helst kliva av utan knussel och med good standing?

Det finns nyanser mellan good och bad standing också, men det är inte så enkelt att förklara. Beror mycket på situation och gubbe...
Citera
2007-11-30, 19:18
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Det finns nyanser mellan good och bad standing också, men det är inte så enkelt att förklara. Beror mycket på situation och gubbe...

Mao en bra kille som inte halkat har inga problem att kliva av av familjeskäl?
Citera
2007-11-30, 20:10
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Mao en bra kille som inte halkat har inga problem att kliva av av familjeskäl?

Absolut inte, finns de stunder då man inte kan vara med klubben pga omliggande omständigheter. Helt okej att kliva av även om dörren tillbax kanske inte alltid förblir öppen.

/B
Citera
2007-11-30, 21:14
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Absolut inte, finns de stunder då man inte kan vara med klubben pga omliggande omständigheter. Helt okej att kliva av även om dörren tillbax kanske inte alltid förblir öppen.

/B

Evnin gov´. Missförstår nog ditt svar då jag upplever det motsägesefullt, men det är väl du i ett nötskal . Det är väl knappast ms 13 vi pratar om där det inte existerar bakdörrar. Ska väl utveckla mitt eget resonemang. En man som gjort en lång och trogen tjänst börjar bli till åren och får strul inom familjen och vill prioritera denna nu. Inte borde väl det bli gnissel om han vill ta detta steget? Även om han inte kan kliva in igen senare borde han väl vara välkommen på en bira med sina tidigare bröder?
Citera
2007-12-01, 16:38
Medlem
Citat:
Evnin gov´. Missförstår nog ditt svar då jag upplever det motsägesefullt, men det är väl du i ett nötskal . Det är väl knappast ms 13 vi pratar om där det inte existerar bakdörrar. Ska väl utveckla mitt eget resonemang. En man som gjort en lång och trogen tjänst börjar bli till åren och får strul inom familjen och vill prioritera denna nu. Inte borde väl det bli gnissel om han vill ta detta steget? Även om han inte kan kliva in igen senare borde han väl vara välkommen på en bira med sina tidigare bröder?

Jodå, det finns gubbar som fått kliva av för att "rikta upp" familjeförhållanden etc. för att senare kliva med igen.
Den nya propptiden för gubben kan ibland bli längre än vanligt, men pallar han det så har han västen till slut.
Jag nämner inga konkreta exempel, men de finns.

Och visst finns det folk som inte ville köra racet fullt ut, men ändå ses med respekt och är välkomna till klubben när som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in