Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-09-17, 10:00
Medlem
bajenvraks avatar
Ja typ så, bara för att olika medlemar förekommer på ett o samma ställe behöver det betyda ngt. En begravning är långt ifrån ett samarbete, knappast heller klubbarna som dyker upp utan enskilda medlemar som vill visa sin respekt för den avlidna. På mitt senaste kalas(yep fyllde år för en bra tid sedan) hade jag folk ifrån olika nämda klubbar som gäster. Inte så att klubbarna var inbjudna men då man känner några st var dessa givetvis inbjudna som vilka andra typer som helst. Ett annat exempel är Tony Deougans begravning i Solna för några år sedan. Vi var flera ifrån olika klubbar där, även om det fanns ett par man skulle vilja smaska för gamla saker hölls det en väldigt låg profil av alla grabbar på plats. När det skrevs om denna begravning i efterhand fick media det att låta som att alla stora firmor utan gnaget var på plats och nu börjar inleda förhandlingar om hur firma scenen skall se ut.

Skitsamma....
Citera
2007-09-17, 18:39
Medlem
Celles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemmy_Kilmister
Gaddar dom ihop sig mot Outlaws kanske?
Old news!

Dessutom så förekommer det titt som tätt att de är på varandras fester. Såg senast i våras Bandidosmedlemmar sittandes vid BlackJackborden på ett besök på en H.A-fest i Danmark.
Citera
2007-09-17, 19:58
Medlem
Xiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celle
Old news!

Dessutom så förekommer det titt som tätt att de är på varandras fester. Såg senast i våras Bandidosmedlemmar sittandes vid BlackJackborden på ett besök på en H.A-fest i Danmark.

Det skilljer sig en del från land till land.
I vissa länder har dom inget otalt och umgås då och då.
Alla krig är inte världsomfattande.
Citera
2007-09-17, 20:23
Medlem
Galenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsnepojken
Haha, vad skönt det är att ha rätt..
Galenzo, ja mycket riktigt så förekommer det balkar inom bygg. Ett ord kan ha flera betydelser. Ditch!

Den bjuder jag på. Förtar dock inte att du fortfarande haver sockervadd mellan öronen.

Puss
Citera
2007-09-17, 21:04
Medlem
Galenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1%er
Nja.. några lövräfsare fanns inte på plats.

Antalet från span och vad de hade i händerna vet jag inte men de fanns, klädda som kyrkogårdsarbetare strategiskt utplacerade. Det finns ju en anledning till att det heter spaning, eller hur?

Och räfsor var mer en slarvig metafor i förra posten men tydligen måste man förklara det självklara.

Groucho Marx sa en gång: Du har intellektet av en fyraåring - och jag slår vad om att han blev glad att bli av med det!

Stämmer väl in på de enprocentiga..

- Om sedan ditt nick bara är ett nonsensnick kan du ju skita i citatet.

- Om det anspelar på tillhörighet av de kriminella gängen så ska du ta åt dig big time

Off topic
Om Keyzer Soze vore en riktig person hade han suttit i bakgrunden och manipulativt spelat ut HA, Bandidos, Outlaws m fl mot varandra. Sedan hade han gått rakt in och tagit över allas resp. intressen och stärkt sin makt ytterligare, i det fördolda. Och de nu förbannade busarna hade fortfarande varit famlande i blindo och levt vidare i ovetskap livet ut, och kanske t o m varit inlåsta alla gängen...

*manusförfattare*
Citera
2007-09-17, 21:31
Medlem
Ojojoj...

Span? Sveriges krimmare är bara pinsamma. Duktiga på telefonavlyssning dock,men förutom det kan Svenska polisens spanare lika gärna ha en stor "POLIS"-skylt i pannan. De är alltid på fel plats,och mest pinsamma. Kommer att tänka på gamla Jönssonligan-filmerna...
Citera
2007-09-17, 21:41
Medlem
1%ers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenzo
Antalet från span och vad de hade i händerna vet jag inte men de fanns, klädda som kyrkogårdsarbetare strategiskt utplacerade. Det finns ju en anledning till att det heter spaning, eller hur?

Och räfsor var mer en slarvig metafor i förra posten men tydligen måste man förklara det självklara.

Groucho Marx sa en gång: Du har intellektet av en fyraåring - och jag slår vad om att han blev glad att bli av med det!

Stämmer väl in på de enprocentiga..

- Om sedan ditt nick bara är ett nonsensnick kan du ju skita i citatet.

- Om det anspelar på tillhörighet av de kriminella gängen så ska du ta åt dig big time

Off topic
Om Keyzer Soze vore en riktig person hade han suttit i bakgrunden och manipulativt spelat ut HA, Bandidos, Outlaws m fl mot varandra. Sedan hade han gått rakt in och tagit över allas resp. intressen och stärkt sin makt ytterligare, i det fördolda. Och de nu förbannade busarna hade fortfarande varit famlande i blindo och levt vidare i ovetskap livet ut, och kanske t o m varit inlåsta alla gängen...

*manusförfattare*

Sorry. Det fanns inga kyrkogårdsarbetare där heller.
Men kanske prästen var spanare??
Citera
2007-09-17, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mje1
Ojojoj...

Span? Sveriges krimmare är bara pinsamma. Duktiga på telefonavlyssning dock,men förutom det kan Svenska polisens spanare lika gärna ha en stor "POLIS"-skylt i pannan. De är alltid på fel plats,och mest pinsamma. Kommer att tänka på gamla Jönssonligan-filmerna...

visst åker många spanare "fast", fast glöm inte att det finns 2 sorters span. Synas och störa så att brott ej sker samt det "vanliga"...
Mobilkameror, övervaknings kameror, taxibilar, väktare, mobiltelefoner, elektronisk utrustning, informatörer, allmänheten och en god budget. Det är mycket till hjälp så underskatta dom inte.
Dagens videokameror har en otrolig zoom så om du inte springer runt med en kikare så kommer du att bli filmad helt ovetande...
Citera
2007-09-25, 00:16
Medlem
knors avatar
Hells Angels utökas

Frågan blir allt hetare. Vill vi ha det så här:

Brottslighet sliter sönder Guatemala
På gatorna härskar de fruktade ungdomsgängen...
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=695261

Eller så här:
Rikspolischefen vill ha förbud mot medlemskap i kriminella gäng
Senaste gången frågan debatterades, efter en utredning år 2000, fanns en stor majoritet mot förslaget..
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=696586

Eller vänta?
Topside blir Hells Angels
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=696659

Eller något annat?
Citera
2007-09-25, 00:24
Medlem
MackDaddy1s avatar
"- Utöver detta vill jag även se större möjligheter att beslagta kriminella personers tillgångar och en mindre rigid registerlagstiftning. Slutligen efterlyser jag en mobilisering av hela samhället, vilket skett i till exempel Danmark. Gängen är ju, som jag sa, ett slags parasiter och vill vi utrota deras parasitära verksamhet måste vi ta bort deras grogrund och inte tolerera att de missbrukar bidragssystem, bildar bolag, köper fastigheter och på and*ra sätt utnyttjar samhället. -Stefan Strömberg.."

Hmm, frågan är ska man kunna beslagta någons tillgångar om man driver en laglig rörelse.... Bara för att man är med i någon slags klubb..

Tycker att det luktar Sovjetunionen igen..... Fast denna gången med polisen som kommunister.

Redigerad pga av att jag glömde citattecknen..*S*
Citera
2007-09-25, 00:27
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knor
Eller vänta?
Topside blir Hells Angels
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=696659
Där ser man. Hemsidan är nedplockad som brukligt är vid dessa "befodringar".
Citera
2007-09-25, 01:13
Medlem
MackDaddy1s avatar
^^

Det ser inte jag som det viktigaste.. Det viktigaste med denna tråd borde vara att inskränkningar kommer drabba alla om det blir möjligt för Polisen att beslagta tillgångar, vare sig man är kriminell eller inte. Först är det MC klubbarna, sedan är det Sune Person som jobbar lite svart för att ha råd att kunna ta familjen på semester,,,

Vart dras gränsen, förstår man inte hur fortsättningen går då är det illa ute..
Fast det är ju klart.. Folk tenderar att inte se längre än näsan räcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in