2012-10-02, 05:18
Medlem
brynarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turpakiinni
haha svar på tal:

http://www.payback.name/?p=7959

Svar på tal? Snarare bekräftar man hur korkad man är.

Tror han på allvar att polisverksamhet går ut på att gå i vinst?

Klart det kostar pengar att ha poliser igång. Men som skattebetalare tycker jag denna insats var väl värd slantarna.

Det ska vara extremt jobbigt att vara kriminell samt att umgås i sådana kretsar. Jag ser gärna mer insatser av detta slaget oavsett om det bara blir en krona i beslag. Kriminella ska jagas med blåslampa dygnet runt till den dagen de ger upp sin idiotiska livsstil och gör något vettigt och lagligt av sitt liv.

Först då ska polisen lämna dem i fred.
Citera
2012-10-02, 10:05
Medlem
Vilka fegisar får man säga att ge sig på folk framför fruar och barn.
dom måste känna sig skit tuffa nu.

GÖTEBORG. Familjefesten förvandlades till en blodig mardröm när 18 män med Hells Angels-anknytning enligt åtalet gav sig på festdeltagarna med kofötter, påkar och hammare.
Åtta män föll offer för den grova misshandeln - mitt framför ögonen på fruar och barn.
I dag börjar den största gängrättegången någonsin i Göteborg.

http://www.expressen.se/gt/19-ha-man...blodiga-dadet/
Citera
2012-10-02, 11:08
Medlem
Turpakiinnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brynarn
Svar på tal? Snarare bekräftar man hur korkad man är.

Tror han på allvar att polisverksamhet går ut på att gå i vinst?

Klart det kostar pengar att ha poliser igång. Men som skattebetalare tycker jag denna insats var väl värd slantarna.

Det ska vara extremt jobbigt att vara kriminell samt att umgås i sådana kretsar. Jag ser gärna mer insatser av detta slaget oavsett om det bara blir en krona i beslag. Kriminella ska jagas med blåslampa dygnet runt till den dagen de ger upp sin idiotiska livsstil och gör något vettigt och lagligt av sitt liv.

Först då ska polisen lämna dem i fred.

Väl värd slantarna? För vadå, visa ha att det finns poliser och att poliserna minsann har koll.. Ja för det måste nog va något nytt för dom!! Och jaga med blåslampa, shit nu får du ge dig.. Dom hade ju för fan tillomed ställt upp ett tält så att besökarna inte skulle bli blöta undertiden bilen blev genomsökt! Ja dom sket nog ner sig allihopa och övervägde att lämna den brottsliga banan..

Tror verkligen folk att folk i dom kretsarna är så ofantligt dumma att dom inte förstår att polisen kommer ha en kontroll innan festen (för det har dom på alla lite större fester)

Nej polisen lyckades nog inte skrämma dom så mycket..förutom den stackarn som blev av med sina 21:-Han blev ju inte bara jagad av en blåslampa, han fick den uppkörd i röven!!..har säkert blivit kristen nu och hjälper ungdomar som har hamnat snett i livet..

Jag förstår nog lite hur du tänker men ditt resonemang faller som ett korthus på himalaya... eller nått...
Senast redigerad av Turpakiinni 2012-10-02 kl. 11:26.
Citera
2012-10-02, 11:26
Medlem
Riktigt bra att polisen lägger ner pengar på detta,känns skönt att skattepengarna går till nåt vettigt

Man undrar ju hur dessa samhällets parasiter som är så tuffa och drar in så mycket pengar kan ha så mycket skatteskulder och skulder hos kronofogden?

Måste va pinsamt att försöka spä på myten att kriminella lever flott på krogen och pundar för stora summor när det sen står i tidningen att fordon beslagtas pga skulder Vilka jävla skämt

Payback..haha fyfan vilken pinsam apa. En bild på han under white trash i wikipedia borde räcka..
Citera
2012-10-02, 11:44
Medlem
sanctissimuss avatar

2 oktober - ekstrabladet.dk:
två killar på 27 och 30 år med anknytning till Hells Angels anhölls idag. bakgrunden är att Task Force Øst gjorde ett tillslag mot Hells Angels klubbhus (Aarhus) under Måndagen och där kunde man knyta en skarpladdad pistol till de bägge.

polisen beslagtog även en Harley Davidson.

under Måndagen gjordes tillslag på 34 platser på Jylland och på Fyn och man beslagtog vapen, narkotika, pengar etc.

källa

1 oktober - ekstrabladet.dk:
Task Force Vest har anhållit 10 personer efter tillslag mot mc-kretsar. både Hells Angels och Bandidos har fått besök av polisen.

källa

rörande rättegången i Göteborg så vore det kul med mycket tv-sändningar så att man får se vilka som närvarar från HA
Citera
2012-10-02, 11:49
Medlem
Arsedestroyers avatar
Hoppas snuten börjar ta betalt av fest-arrangörerna såsom dom gör vid fotbollsmatcher och en del festivaler.

Förstår vad dom skulle mysa när dom skickar fakturan till föremålet för bevakningen "fakturan avser bevakning av klubblokal / festlokal den xx-xx-xx", dom kan säkert motivera det med att det gällde allmän ordning, allmänhetens säkerhet eller att det förelåg risk för brott.

Kan dom belasta ideella föreningar som driver en festival eller en fotbollsklubb så borde dom kunna belasta en organisation.

Det påpekas ofta att klubben är en organisation när det gäller symboler och smycken som beslagtagits, då borde det gälla åt andra hållet också, eller gäller det som i fallet vad det gäller 1% och stå utanför samhället?
- dvs det är bara på klubbens egna premisser det gäller, det går bra att stå utanför när det gäller lagar och moral, men man vill gärna ta del av samhället när det kommer till sjukvård och bidrag.

Nu så finns det garanterat inget stöd för detta i lagen, men sedan när började haffa bry sig om lagar och paragrafer när det gäller diverse mc-klubbar?
Citera
2012-10-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanes
min gissning.
fest hos Majslarna Mc, o då bör det varit Hedningarna MC & Joms MC som va där med
Men detta är som jag Skrev min GISSNING
Det var bra gissat!
Citera
2012-10-02, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsedestroyer
Hoppas snuten börjar ta betalt av fest-arrangörerna såsom dom gör vid fotbollsmatcher och en del festivaler.

Förstår vad dom skulle mysa när dom skickar fakturan till föremålet för bevakningen "fakturan avser bevakning av klubblokal / festlokal den xx-xx-xx", dom kan säkert motivera det med att det gällde allmän ordning, allmänhetens säkerhet eller att det förelåg risk för brott.

Kan dom belasta ideella föreningar som driver en festival eller en fotbollsklubb så borde dom kunna belasta en organisation.

Det påpekas ofta att klubben är en organisation när det gäller symboler och smycken som beslagtagits, då borde det gälla åt andra hållet också, eller gäller det som i fallet vad det gäller 1% och stå utanför samhället?
- dvs det är bara på klubbens egna premisser det gäller, det går bra att stå utanför när det gäller lagar och moral, men man vill gärna ta del av samhället när det kommer till sjukvård och bidrag.

Nu så finns det garanterat inget stöd för detta i lagen, men sedan när började haffa bry sig om lagar och paragrafer när det gäller diverse mc-klubbar?

Det kan snuten inte göra , på grund av att det är en privat fest för vänner o inbjudna gäster.
är ju en jävla tur att dom inte kan det för då skulle dom ha betalt om du har en bröllopsfest för släkt o vänner med.
Men det kan ju va på g dit, är ju rena rama polisstaten nu för tiden i detta land.
o då menar jag inte bara för mc-klubbarna Hells Angels & Bandidos, eller gängen outlaws, mongols mfl
utan för alla som är hojburna på en hd o har väst.
Citera
2012-10-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liston6160
Det var bra gissat!

tack.
va inte så svår gissning för det är ju dom klubbarna i den delen av blekinge o dom umgås ju en del.
Fast kunde varit hos Road Hogs med fast då är det ju skåne.

men jag har inte hört nått om vad som skulle hänt så det kan inte varit speciellt allvarligt för då borde jag fått höra det vid detta laget.
Citera
2012-10-02, 16:49
Medlem
guldankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanto
Vilka fegisar får man säga att ge sig på folk framför fruar och barn.
dom måste känna sig skit tuffa nu.

GÖTEBORG. Familjefesten förvandlades till en blodig mardröm när 18 män med Hells Angels-anknytning enligt åtalet gav sig på festdeltagarna med kofötter, påkar och hammare.
Åtta män föll offer för den grova misshandeln - mitt framför ögonen på fruar och barn.
I dag börjar den största gängrättegången någonsin i Göteborg.

http://www.expressen.se/gt/19-ha-man...blodiga-dadet/

Flera media tar upp dagens rättegång som lär hålla på ett tag

Flera supportrar i mc-västar var på plats bland åhörarna när Göteborgs största gängrättegång inleddes. 19 medlemmar från Hells Angels och dess supportergrupper står åtalade för den omfattande misshandeln under en annan MC-klubbs familjefest i maj.
http://mcrazzia.blogspot.se/2012/10/...lfklubbor.html
Senast redigerad av guldankan 2012-10-02 kl. 17:00.
Citera
2012-10-02, 19:22
Medlem
Börjar bli sandlåde nivå på denna klubben nu.Springa in och börja leva rövare framför kvinnor och deras barn(väldigt små barn oxå)

Klubbens måtto: Är ni inte med oss,är ni emot oss!!!!!!!!!!!

Väx upp för helvete
Citera
2012-10-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurami
Börjar bli sandlåde nivå på denna klubben nu.Springa in och börja leva rövare framför kvinnor och deras barn(väldigt små barn oxå)...
en fick en kofot i skallen, sa att den satt fast
kanske inte sa latt att bedomma hur hart man ska sla
men sadladeniva, tycker du det du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in