2017-11-25, 07:36
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fastinkoms
Exakt hur manga lik kremerades vi far aldrig veta,men det ar sakert att det var valdigt mycket
Men varför så olika antal mellan lägerna? Om man tar dessa "dödsläger" och jämför med vanliga arbetsläger så är det skillnad. Bergen-Belsen hade en väl och en mobil ugn. Det ska jämföras med Birkenau 52st. Även om Birkenau var mycket större, så procentuellt så är det många högre verkningsgrad på dödslägerna än arbetsläger, varför?
Folkmåste ha dött som flugor i arbetsläger också? Varför hade de ingen lik källare och många ugnar som Birkenau?
Citera
2017-11-25, 08:26
Medlem
Kipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men varför så olika antal mellan lägerna? Om man tar dessa "dödsläger" och jämför med vanliga arbetsläger så är det skillnad. Bergen-Belsen hade en väl och en mobil ugn. Det ska jämföras med Birkenau 52st. Även om Birkenau var mycket större, så procentuellt så är det många högre verkningsgrad på dödslägerna än arbetsläger, varför?
Folkmåste ha dött som flugor i arbetsläger också? Varför hade de ingen lik källare och många ugnar som Birkenau?
För att det inte dog lika många på en gång i ett arbetsläger som skulle kremeras?
Citera
2017-11-25, 09:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kipp
För att det inte dog lika många på en gång i ett arbetsläger som skulle kremeras?
Japp håller med dig där, via gasning bland annat. Men varför säger många förnekare, att det endast kremerades naturliga döda via sjukdom eller ålderdom? De är inte överens med att så många beror på de ville döda en massa(judar,romer m.m), därför behövdes fler ugnar.
De säger att de stora lik källarna(200 kvm) var för samla lika på hög! Med den överkapaciteten de hade?
Då måste det dött en jäkla massor med folk varje dag i sjukdomar.

Kommer nästa sak man undra, om det dog en massa folk av tyfus, då borde dött lika många i procentuellt i andra läger. Därför borde det vara samma kapacitet där, eller? Men det är det inte!
Så därför anser jag det var industriell planering av dödandet av judar bland annat.

Precis som många överlevande nämner.
Citera
2017-11-26, 15:51
Medlem
Jag har slitit huvudet av höns men det är svårare än man tror. Att slita isär ett barn är säkert ännu svårare men naturligtvis inte omöjligt.

Att små barn slitits från sina mödrar och smashats i väggar har hänt i många krig och han kan mycket väl ha bevittnat detta.

Gaskammarna tror jag dock att de flesta som besökt koncentrationsläger med ett öppet sinne kan ställa sig frågande till. Ta och besök ett, om du inte gjort det, så kan du bilda dig en egen uppfattning.

Edit: såg först nu att jag svarar på en tio år gammal tråd med en jävla massa svar. Jaja... så kan det gå när man bara orkar läsa första inlägget. Sorry för svamlet!
Senast redigerad av 666ten 2017-11-26 kl. 15:55.
Citera
2017-11-26, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Jag har slitit huvudet av höns men det är svårare än man tror. Att slita isär ett barn är säkert ännu svårare men naturligtvis inte omöjligt.

Att små barn slitits från sina mödrar och smashats i väggar har hänt i många krig och han kan mycket väl ha bevittnat detta.

Gaskammarna tror jag dock att de flesta som besökt koncentrationsläger med ett öppet sinne kan ställa sig frågande till. Ta och besök ett, om du inte gjort det, så kan du bilda dig en egen uppfattning.

Edit: såg först nu att jag svarar på en tio år gammal tråd med en jävla massa svar. Jaja... så kan det gå när man bara orkar läsa första inlägget. Sorry för svamlet!

Var väl mer sansad argumentation än vi är vana vid från förinteserförnekarsidan, som du kom med.

Folk har i alla tider gjort de mest vidriga saker mot varandra, så varför skulle inte nazister kunnat göra hemska gärningar mot oskyldiga? Givetvis har de gjort det, sett som grupp alltså, vilket inte betyder att alla nazister skulle ha slitit isär ungar etc.

Vad skulle vara märkligt med gaskamrarna, sett till all den info fakta, vittnesmål och dokumentation etc etc man kunnat samla om dessa under 70 år, som styrker att de existerat och använts för att massmörda oskyldiga i massor. Vi kan ju hålla oss till de saker som man kunnat kontrollera stämmer och som därför kan bidra som bevisning, och skita i de saker som man kunnat visa inte stämmer vad gäller vittnesmål och påståenden etc.
Citera
2017-11-26, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Var väl mer sansad argumentation än vi är vana vid från förinteserförnekarsidan, som du kom med.

Folk har i alla tider gjort de mest vidriga saker mot varandra, så varför skulle inte nazister kunnat göra hemska gärningar mot oskyldiga? Givetvis har de gjort det, sett som grupp alltså, vilket inte betyder att alla nazister skulle ha slitit isär ungar etc.

Vad skulle vara märkligt med gaskamrarna, sett till all den info fakta, vittnesmål och dokumentation etc etc man kunnat samla om dessa under 70 år, som styrker att de existerat och använts för att massmörda oskyldiga i massor. Vi kan ju hålla oss till de saker som man kunnat kontrollera stämmer och som därför kan bidra som bevisning, och skita i de saker som man kunnat visa inte stämmer vad gäller vittnesmål och påståenden etc.

Skulle inte kalla mig förintelseförnekare. Däremot är jag övertygad om att dödssiffrorna är uppblåsta och att åtminstone de “gaskammare” jag besökt var hittepå, av olika anledningar. Minns ärligt talat inte så mycket längre (det var cirka 30 år sedan) men back then blev jag väldigt skeptisk då allt för mycket av det jag såg inte verkade stämma med det som berättades av guiderna.

Bland annat placeringen (om det var nära en matsal eller nazisternas boende minns jag inte men det var helt bananas med tanke på riskerna för “oskyldiga” offer. Även dörrar, ventilation och annat uppfattade jag som märkliga.
Citera
2017-11-27, 17:54
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Skulle inte kalla mig förintelseförnekare. Däremot är jag övertygad om att dödssiffrorna är uppblåsta och att åtminstone de “gaskammare” jag besökt var hittepå, av olika anledningar. Minns ärligt talat inte så mycket längre (det var cirka 30 år sedan) men back then blev jag väldigt skeptisk då allt för mycket av det jag såg inte verkade stämma med det som berättades av guiderna.

Bland annat placeringen (om det var nära en matsal eller nazisternas boende minns jag inte men det var helt bananas med tanke på riskerna för “oskyldiga” offer. Även dörrar, ventilation och annat uppfattade jag som märkliga.
Det är konstigt att många tycker så, ändå finns det hur mycket som helst att det ej stämmer. Många nämner att Zyklon b skulle explodera, därför kunde de ej använda det nära soldatbaracker med mera...
Att elektricitet skulle få zyklon b explodera.. osv...

Men ingen kan visa att det stämmer, bara de har hört talas om andra med mera. Finns revisionister som nämner det också, men då avslöjas de snabbt. Risk för explosion är om det är upplandat till 5 % av luftvolymen. När de gasade så var det ca 1000 ppm , alltså 0,1%. 1 % är 10 000 ppm. 5% är alltså 50 000 ppm. Så det är en jäkla massa

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/SV/TXT/?uri=CELEX%3A02008R1272-20170601

O,m du läser på om vätecyanid, så får du fram den är väldigt känslig,alltså oftast kan den ej existerar längre stunder. I gaskammaren högst ett par minuter, koldioxiden från utandningsluften och fukt gör att den förändras snabbt. Så i princip hade du kunnat stå med nästa i dörrspringorna utan att dö. Den har förändrats innan den tränger igenom dörröppningarna.

Kan läsa om poeten Dan Andersson, han dog av vätecyanid förgiftning, inte sprängdes rummet i luften, eller folk dog som vandrade in där dagen efter.
Citera
2017-12-02, 20:10
Medlem
fastinkomss avatar
Ju ,det fanns nan sort av kremeringskameror,for att det var manga som dog.De brande man pa en gang inne med eld.
Citera
2017-12-04, 18:11
Medlem
fastinkomss avatar
Hut vet vi da,detaljer
Citera
2017-12-04, 18:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fastinkoms
Hut vet vi da,detaljer
Du har först och främst vittnen, både tyskar och judar.
Du har korrespondens mellan företaget Topf o söner's ingenjörer o lägret
Som detta: http://www.topfundsoehne.de/cms-www/index.php?id=120&l=1
Du har meddelanden från lägret till Berlin, typ revolten i lägret 7okt 1944.
Du har tal av typ Goebbels, Himmler m.fl.
Du har beräkningar på ritningarna, ingenjör ritningar m.m

osv... allt detta bygger detta till en planerad massutrotning av judar. Vilket aldrig lyckades till 100 %
Citera
2017-12-05, 00:52
Medlem
densisteidiotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Du har först och främst vittnen, både tyskar och judar.
Du har korrespondens mellan företaget Topf o söner's ingenjörer o lägret
Som detta: http://www.topfundsoehne.de/cms-www/index.php?id=120&l=1
Du har meddelanden från lägret till Berlin, typ revolten i lägret 7okt 1944.
Du har tal av typ Goebbels, Himmler m.fl.
Du har beräkningar på ritningarna, ingenjör ritningar m.m

osv... allt detta bygger detta till en planerad massutrotning av judar. Vilket aldrig lyckades till 100 %
När man läser det här inlägget slås man av hur alla stav och syftningsfel som genom ett trollslag är som bortblåsta. Det är ungefär som om medlemmen Hercules big träffat en doktor som kurerat både dumhet och ignorans med rena lögner.

Du som har skrivit det här inlägget åberopar vittnen utan källhänvisning.
Vidare har du ingen korrespondans som styrker dina lögner.
Sen kommer ännu ett i raden av bristande källhänvisningar.
Du har inga ritningar som styrker något av det du påstår.
Senast redigerad av densisteidioten 2017-12-05 kl. 01:10.
Citera
2017-12-05, 17:00
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densisteidioten
När man läser det här inlägget slås man av hur alla stav och syftningsfel som genom ett trollslag är som bortblåsta. Det är ungefär som om medlemmen Hercules big träffat en doktor som kurerat både dumhet och ignorans med rena lögner.

Du som har skrivit det här inlägget åberopar vittnen utan källhänvisning.
Vidare har du ingen korrespondans som styrker dina lögner.
Sen kommer ännu ett i raden av bristande källhänvisningar.
Du har inga ritningar som styrker något av det du påstår.
Problemet med er, ni läser illa.
Hela forumet drössar med vittnen, både tyskar o judar.
Annat är ni har svårt förklara bort det vi lägger fram.
Jag tycker du ska backa ett steg börja läsa trådarna som finns här, sedan återkom i rätt tråd.
Sedan ska vi se om du kan bevisa det är lögner..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in