2010-02-06, 03:01
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Konstigt då att det uppenbarligen fanns miljontals polska judar efter kriget och hade 3 miljoner dödats så hade det inte funnits kvar några judar.
Jag såg en utav dem på tv aldelles nyligen Jerzy Sarnecki givetvis.
Förresten Marian Radetski som tycker attsvenska språket skall avskaffas och att gojer skall tjäna 5000 kronor i månaden är tydligen född 1936 så han borde ha några historier att berätta. När skall han åka på överlevarturne?

Fanns det verkligen det? Jag har hört andra siffror på flera olika håll.
Sedan beräknade tyskerna, att det skulle finnas runt 10 ooo ooo +- 1 ooo ooo judar runt i europa.
Så även om det skulle dödats 6 ooo ooo som det påstås, så 11 ooo ooo - 6 ooo ooo= 5 ooo ooo judiska själar kvar.. så tyskerna hade mycket kvar att göra.... Det är några stycken kvar , då även i polen.
Citera
2010-02-06, 11:30
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Fanns det verkligen det? Jag har hört andra siffror på flera olika håll.
Sedan beräknade tyskerna, att det skulle finnas runt 10 ooo ooo +- 1 ooo ooo judar runt i europa.
Så även om det skulle dödats 6 ooo ooo som det påstås, så 11 ooo ooo - 6 ooo ooo= 5 ooo ooo judiska själar kvar.. så tyskerna hade mycket kvar att göra.... Det är några stycken kvar , då även i polen.

Klart det fanns.
Då det finns hur många polska judegubbar som helst.
Citera
2010-02-14, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Vad fan har det med saken att göra?
Intresseklubben noterar att du alltså inte kan lämna en källa till ditt påstående (som vanligt).
Källan till Grochers arvode är Radio Islam. Litar du inte på dem?
Citera
2010-04-10, 17:06
Medlem
VonGerstenbergs avatar
Benny Günfeldt är en annan föreläsare om förintelsen, som även han överlevt ett antal gånger. Jag har själv varit med om en föreläsning som skolan anordnade. Han nämnde bland annat att han som fånge i Auschwitz endast hade fått grässoppa som föda, och att han lyckades med att både sova och gå samtidigt när han förflyttades mellan dom olika läger han överlevde. Kan detta vara möjligt?

Här en elev som skildrat sina intryck av Benny:

http://webnews.textalk.com/se/article.php?id=253999

Citera
2010-04-10, 19:56
Avslutad
Har bara läst första inlägget, men vi hade också besök av en jude som överlevt Auswitch. Minns inte vad hon hette, men hon var i tidningen för några månader sen. Hon hade bl.a träffat Dr. Mengele.

Jag satt o ritade under föredraget.
Sen säger hon till mig; -Hör du på vad jag säger?
Jag: -Nja, min morfar träffade Hitler sex gånger!
Hon: -Är du stolt över det?
Jag: -Ja, han var SS-officer!

Då blev hon tyst. Eller visste inte vad hon skulle säga...

Sen tror jag att jag sa nått om att hon var stolt över att ha träffat Dr. Mengele.
Citera
2010-04-11, 00:55
Medlem
rabieskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitaFårPåÄngen
Om det nu finns någon som tror att det var 6 000 000 judar i lägrena...
Historia skrivs av dem som vinner krigen, behöver jag säga mer?

Klart som fasen att gubben hittar på lite grann, det skulle jag allafall göra om jag vore i samma sits. Inte direkt så att någon skulle våga rätta honom. Plus att han vet att desto värre historier han berättar, desto fler vill lyssna och desto mer pengar får han.
Han tar inte betalt. . . .
Citera
2010-04-11, 13:32
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabieskatt
Han tar inte betalt. . . .

Hur vet du det?
Citera
2010-04-11, 22:15
Medlem
mutations avatar
Jag är säker på att det stämmer. Kolla på Mengele's experiment.
Det var ju lika sjukt det han gjorde.

Jag har oxå hört massa sådana historier..
Finns några nasty bilder i boken "om detta må ni berätta" oxå. Jag tror den heter så iaf
Citera
2010-04-12, 20:18
Medlem
Pörrs avatar
Håll er till ämnet.

/Moderator
Citera
2010-04-12, 23:22
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Klart det fanns.
Då det finns hur många polska judegubbar som helst.

Ehm, "Hur många som helst"=25k?

http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_population
Citera
2010-04-13, 07:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Har bara läst första inlägget, men vi hade också besök av en jude som överlevt Auswitch. Minns inte vad hon hette, men hon var i tidningen för några månader sen. Hon hade bl.a träffat Dr. Mengele.

Jag satt o ritade under föredraget.
Sen säger hon till mig; -Hör du på vad jag säger?
Jag: -Nja, min morfar träffade Hitler sex gånger!
Hon: -Är du stolt över det?
Jag: -Ja, han var SS-officer!

Då blev hon tyst. Eller visste inte vad hon skulle säga...

Sen tror jag att jag sa nått om att hon var stolt över att ha träffat Dr. Mengele.

Fast din morfar hade inte träffat Hitler eller hur
Citera
2010-04-14, 05:08
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz-Aldrin
Fast din morfar hade inte träffat Hitler eller hur

Nej han är ju påhittad person. Så det är ju klart att han kan inte ha träffat honom.
Har inte sett eller fått bevis på han har existerat. Ingen som har lyckats plockat fram vittne på han har existerat, allt de har sett filmer o hört på radio. Vad är det för bevis? Filmer är ju lätt att spela in med skådespelare o röster i radion kan vara vem som helst.
Så de personer som kommer till skolor är ju gaggiga åldringar som fått en uppenbaralse med fått o drömt allt de berättar om. De har något att berätta för ungdomar som sitter lyssnar fascinerad, ungefär som en föräldrar berättar en saga. De gör något för att få tiden att gå, få uppmärksahet.
Senast redigerad av Herkulesbig 2010-04-14 kl. 05:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in