2014-12-13, 14:11
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Ja, Höss tog tillbaka sina "bekännelser" som framkallats genom tortyr senare, när han satt fängslad, det förtar dock inte uppgiften som användes under rättegången.

Är det någon som ska erkänna "goja" så är det MasterBait:

"The Höss 'Confession'

A key Holocaust document is the "confession" of former Auschwitz commandant Rudolf Höss of April 5, 1946, which was submitted by the U.S. prosecution at the main Nuremberg trial. [6]

Although it is still widely cited as solid proof for the Auschwitz extermination story, it is actually a false statement that was obtained by torture.

Many years after the war, British military intelligence sergeant Bernard Clarke described how he and five other British soldiers tortured the former commandant to obtain his "confession." Höss himself privately explained his ordeal in these words: "Certainly, I signed a statement that I killed two and half million Jews. I could just as well have said that it was five million Jews. There are certain methods by which any confession can be obtained, whether it is true or not." [7]

Even historians who generally accept the Holocaust extermination story now acknowledge that many of the specific statements made in the Höss "affidavit" are simply not true. For one thing, no serious scholar now claims that anything like two and a half or three million people perished in Auschwitz.

The Höss "affidavit" further alleges that Jews were already being exterminated by gas in the summer of 1941 at three other camps: Belzec, Treblinka and Wolzek. The "Wolzek" camp mentioned by Höss is a total invention. No such camp existed, and the name is no longer mentioned in Holocaust literature. Moreover, the story these days by those who believe in the Holocaust legend is that gassings of Jews did not begin at Auschwitz, Treblinka, or Belzec until sometime in 1942."

http://www.rense.com/general62/meth.htm

Som jag citerat här ovan så råder det ingen tvekan om att Höss blev torterad liksom många andra. Tortyr är ett redskap som än i dag används för att tvinga fram bekännelser.

Var nånstans har jag talat goja? Du bekräftar ju allt jag skrivit.

Men:
Du skrev tidigare att Höss misshandlats under rättegången.
Du skrev också att siffran 4 miljoner kommer från Höss.
Du tar alltså tillbaka dravlet?

Jag har läst ovan citat och liknande. Vi kan återkomma till detaljerna och rättegången.
Citera
2014-12-13, 14:20
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Var nånstans har jag talat goja? Du bekräftar ju allt jag skrivit.

Men:
Du skrev tidigare att Höss misshandlats under rättegången.
Du skrev också att siffran 4 miljoner kommer från Höss.
Du tar alltså tillbaka dravlet?

Jag har läst ovan citat och liknande. Vi kan återkomma till detaljerna och rättegången.
Hela tiden kommer goja från din tangentbord. Märker du inte det själv trots att du sitter mitt i skiten?

Nej, jag skrev aldrig att Höss misshandlats under rättegången. Han misshandlades förstås innan och den närvarande läkaren var tvungen att stoppa misshandeln om de inte ville bära ett lik till rättegången.

Siffran 4 miljoner kommer från Nürnbergrättegångarna och är mycket riktigt ryssarnas påhitt. Höss 3 miljoner ligger förstås till grund för det och ditt intresse för en siffra du själv förnekar varit officiell måste tyda på ett maniskt beteende.

Så upprepar vi frågorna du dodgar:

Varför citerar du mina poster selektivt? Här är några relevanta frågor för dig att svara på:

Så då kan det finnas anledning att misstänka att Auschwitzmuséet är mer politisk propaganda än en officiell plats för minnet av en historisk händelse?

Och ryska beräkningar är opålitliga? Lika opålitliga som deras påståenden om att tyskarna mördat tusentals polska officerare i Katynskogen eller påståendet om tvål tillverkad av judiskt kroppsfett?

Kan du bevisa att IHR och CODOH inte utför "riktig forskning"?

När det blir svårt försöker MasterBait med en chutzpah. Jag skrev att MSM alltid refererar till siffran 6 miljoner trots att det är omjölighet p.g.a. alla revideringar och därav frågade hur det kan komma sig och jag väntar fortfarande på svar.

Ge gärna en kommentar på följande fakta:

Tja, tyskarnas modus operandi ansåg vid rättegången ha varit det mesta utom gas. Exempelvis anklagades de för att ha använt osläckt kalk och garotteringsapparater samt elektrifierade bassänger med en gigantisk höj- och sänkbar metallplatta på botten, där ström leddes ner i vattnet för att döda dom och sedan hissades metallplattan upp och samma ström förvandlade plattan till ett glödande underlag så judarna brändes till aska.
Citera
2014-12-13, 15:43
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Kan du nu vederlägga något av Zündels påståenden utan att hänvisa till hatsidor?

Hatsidor? Mina tre länkar är inte godtagbara som grund för mitt påstående? Så du avfärdar dem för att be om "riktiga" bevis, som du sedan kan avfärda vidare- Go figure

Zündel is the shit helt enkelt?

En man som beundrar Hitler och samtidigt anser att han har på fötterna att påstå att förintelsen är en konspiration, en bluff. Som anser att deportation av judar är en "lösning" för att bli kvitt konspiratörernas inflytande.

https://www.youtube.com/watch?v=ii_iS6bY7nY

Jag har dock problem med att ta fakta om förintelsens icke eller icke-varande av en pro-Hitler-vurm:are. Det har inte du, det särskiljer oss.

Zündel menar själv att det inte finns bevis för någon förintelseplan sanktionerad av tredje riket. Och bara för att Zündel anser att just det dokumentet han efterfrågar inte finns betyder det inte att förintelsen är en bluff. Det avslöjar dock att man inte bör köpa ett pussel i julklapp till Zündel, om tvunget inte mer än 30 bitar.

https://www.youtube.com/watch?v=vehDp37pLug
Citera
2014-12-13, 15:48
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...] Jag skrev att MSM alltid refererar till siffran 6 miljoner trots att det är omjölighet p.g.a. alla revideringar och därav frågade hur det kan komma sig och jag väntar fortfarande på svar.
[...]
Alla revideringar?? Såvitt jag vet så hänvisar ni bara till en, och det är Auschwitzmuséets ökända skylt?

Ca 6 miljoner baseras inte på gammal sovjetisk propaganda.
MasterBait gav dig tidigare en lista över olika forskare där bland annat Raul Hilberg och Gerald Reitlinger återfinns. Dessa två har skrivit det som kan sägas vara de stora och grundläggande verken om Förintelsen. I Hilbergs fall kom boken ut 1961. Han räknade aldrig med Sovjetpropagandans siffror och landar ändå på, vad jag har för mig i alla fall, upp emot 6 miljoner. Vad det gäller Reitlinger, vars bok kom ut redan 1953, så skrev han att Sovjetspropagandans siffror är helt befängda.
Citat:
During the 1950s he [Reitlinger] wrote two works on the Holocaust: The SS: Alibi of a Nation and The Final Solution, both of which achieved large sales. In the latter book, he alleged that Soviet claims of the Auschwitz death toll being 4 million were "ridiculous", and he suggested an alternative figure of 800,000 to 900,000 dead; about 4.2 to 4.5 million was his estimate for the total number of Jewish deaths in the Holocaust. Subsequent scholarship has generally increased Reitlinger's conservative figures for death tolls, though his book was still described as being "widely regarded as a definitive account" in 1979.

[källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Gerald_Reitlinger]
Som man kan se så finns det ingen exakt siffra. Runt 6 miljoner är en uppskattning, och den gäller oavsett vad den sovjetiska propagandan ville hissa upp dödstalen till.

Alltså: Det faktum att man bytte skylt precis efter murens och statskommunismens fall betyder intet för den beräknade totalsumman över antalet mördade judar under WWII.
Senast redigerad av d00rkey 2014-12-13 kl. 15:52.
Citera
2014-12-13, 16:34
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Hatsidor? Mina tre länkar är inte godtagbara som grund för mitt påstående? Så du avfärdar dem för att be om "riktiga" bevis, som du sedan kan avfärda vidare- Go figure

Zündel is the shit helt enkelt?

En man som beundrar Hitler och samtidigt anser att han har på fötterna att påstå att förintelsen är en konspiration, en bluff. Som anser att deportation av judar är en "lösning" för att bli kvitt konspiratörernas inflytande.

https://www.youtube.com/watch?v=ii_iS6bY7nY

Jag har dock problem med att ta fakta om förintelsens icke eller icke-varande av en pro-Hitler-vurm:are. Det har inte du, det särskiljer oss.

Zündel menar själv att det inte finns bevis för någon förintelseplan sanktionerad av tredje riket. Och bara för att Zündel anser att just det dokumentet han efterfrågar inte finns betyder det inte att förintelsen är en bluff. Det avslöjar dock att man inte bör köpa ett pussel i julklapp till Zündel, om tvunget inte mer än 30 bitar.

https://www.youtube.com/watch?v=vehDp37pLug
Ja dina sidor sprider ju osanning om om person och innehåller inte det minsta bevis för ett massmord på judar. Sidor som i huvudsak riktar in sig på person istället för sak är naturligtvis inte trovärdiga.

Du är ju själv ett levande bevis på att jag har rätt när du avfärdar information p.g.a. en persons påstådda karaktär och inte ens ägnar tre minuter åt vad denne person skriver och på sedvanligt sätt påpekar eventuella felaktigheter.

Hela din post handlar om person, inte sak. När ska du våga ta tag i sakfrågan utan att blanda in folks eventuella sympatier för ditten och datten. Skulle du acceptera att jag nonchalerade en persons utsagor bara för att personen kallar sig jude? Eller att en jude avfärdar en gojim bara för att denne inte råkar vara jude?
Citera
2014-12-13, 16:43
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Alla revideringar?? Såvitt jag vet så hänvisar ni bara till en, och det är Auschwitzmuséets ökända skylt?

Ca 6 miljoner baseras inte på gammal sovjetisk propaganda.
MasterBait gav dig tidigare en lista över olika forskare där bland annat Raul Hilberg och Gerald Reitlinger återfinns. Dessa två har skrivit det som kan sägas vara de stora och grundläggande verken om Förintelsen. I Hilbergs fall kom boken ut 1961. Han räknade aldrig med Sovjetpropagandans siffror och landar ändå på, vad jag har för mig i alla fall, upp emot 6 miljoner. Vad det gäller Reitlinger, vars bok kom ut redan 1953, så skrev han att Sovjetspropagandans siffror är helt befängda.

Som man kan se så finns det ingen exakt siffra. Runt 6 miljoner är en uppskattning, och den gäller oavsett vad den sovjetiska propagandan ville hissa upp dödstalen till.

Alltså: Det faktum att man bytte skylt precis efter murens och statskommunismens fall betyder intet för den beräknade totalsumman över antalet mördade judar under WWII.
Men sluta för fan att återproducera gammal avdankad skit. Det här är ingen återvinningsstation!

Så gott som samtliga läger har fått sina offersiffror reviderade. Från början, direkt efter kriget och under skåderättegången i Nürnberg räknades samtliga läger som dödsinrättningar. Ett decennium, eller två, senare avfärdades denna lögn officiellt och endast läger i Polen ansåg vara massmordscentraler.

Siffrorna för Auschwitz har skrivits ner med över 2,5 miljoner. Majdanek från 2 000 000 till 59 000 och min fråga blir då, och har varit hela tiden:

Varför propagerar etablissemangets media (AB, DN m. fl.) fortfarande för siffran 6 miljoner trots att offersiffrorna skrivits ner?
Citera
2014-12-13, 17:09
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
.

Hela din post handlar om person, inte sak. När ska du våga ta tag i sakfrågan utan att blanda in folks eventuella sympatier för ditten och datten. Skulle du acceptera att jag nonchalerade en persons utsagor bara för att personen kallar sig jude? Eller att en jude avfärdar en gojim bara för att denne inte råkar vara jude?

Men BlizzardKing, vi börjde med att diskutera vad som kunde räknas som tillförlitlig källa som enligt dina krav på vetenskapliga metoder uppfyllde de kriterier som behövs för att faställa ett historiskt faktum.

Den första källan du ger mig hänvisar till Zündel. En kille som beundrar Hitler och samtidigt anser att han vetenskapligt forskat fram att förintelsen inte skedde. Som har suttit i finkan dömd för att sprida rasism och hat. Du tycker inte kopplingen är relevant när du nu ska seriöst försöka avfärda förintelsen?
Senast redigerad av varmluftsballong 2014-12-13 kl. 17:12.
Citera
2014-12-13, 17:18
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Men BlizzardKing, vi börjde med att diskutera vad som kunde räknas som tillförlitlig källa som enligt dina krav på vetenskapliga metoder uppfyllde de kriterier som behövs för att faställa ett historiskt faktum.

Den första källan du ger mig hänvisar till Zündel. En kille som beundrar Hitler och samtidigt anser att han vetenskapligt forskat fram att förintelsen inte skedde. Som har suttit i finkan dömd för att sprida rasism och hat. Du tycker inte kopplingen är relevant när vi nu ska seriöst försöka avfärda förintelsen?
Är du fortfarande bedövad av personhets?

Vad har en persons vurm för ditten och datten för påverkan på dennes trovärdighet? Det är ju DU som lägger dina högst personliga åsikter i nedvärderingen av Zündel som du bygger på ett påstått hatbrott. Är man så auktoritetstroende så blir det förstås svårt att frigöra din tanke.

Har Zündel skrivit något felaktigt så kan du väl vara så vänlig att påpeka vad och rätta till felet?

Jag har hänvisat till en annan källa, vad var det för fel på den?

http://inconvenienthistory.com/index.php
Citera
2014-12-13, 17:41
Medlem
Citat:
Har Zündel skrivit något felaktigt så kan du väl vara så vänlig att påpeka vad och rätta till felet?

Ja bland annat om Nazistiska UFO:n
Citera
2014-12-13, 17:43
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Vad har en persons vurm för ditten och datten för påverkan på dennes trovärdighet?

Är du helt seriös med detta påstående?

Zündel har noll (0) trovärdighet.
Citera
2014-12-13, 18:04
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Nej, jag skrev aldrig att Höss misshandlats under rättegången. Han misshandlades förstås innan och den närvarande läkaren var tvungen att stoppa misshandeln om de inte ville bära ett lik till rättegången

Du skrev:

"Nej, siffran 4 miljoner dödade i Auschwitz fastställdes under Nürnbergrättegångarna och bygger på Höss framtorterade vittnesmål."

Och sedan:

"'*Höss tortererades inte under rättegångarna.'
Jo, det gjorde han. Hans torterare, den brittisk-judiske sergeanten Butler har erkänt."

Alltså ljuger du och försöker manipulera fakta lika maniskt som man kan förvänta sig av en förnekare. Eller så vet du själv inte vad du skriver. Förmodligen kan du även för lite för att kunna yttra dig.

Men den bekännelsen som Höss skrev på, som Butler erkänt och du refererar till, skedde mer än ett halvår innan rättegången och på en helt annan plats. Hur menar du att rättegångsläkaren skulle ha kunnat vara på det tidigare stället där Höss misshandlades och sedan ingripit för att han skulle

Citat:
Så upprepar vi frågorna du dodgar:
Varför citerar du mina poster selektivt?

Jag väntar svar på flera frågor. Som du dodgar. Börja svara själv istället för att komma med tramsiga och meningslösa motfrågor.

Citat:
Här är några relevanta frågor för dig att svara på:

Nej det är dom inte.

Citat:
Ge gärna en kommentar på följande fakta:
Tja, tyskarnas modus operandi ansåg vid rättegången ha varit det mesta utom gas. Exempelvis anklagades de för att ha använt osläckt kalk och garotteringsapparater samt elektrifierade bassänger med en gigantisk höj- och sänkbar metallplatta på botten, där ström leddes ner i vattnet för att döda dom och sedan hissades metallplattan upp och samma ström förvandlade plattan till ett glödande underlag så judarna brändes till aska.

Källa?

F.ö. om man står på ett elektrifierat underlag så borde man dö ganska direkt. Det finns absolut ingen anledning att "bränna någon till aska". Nej, det verkar överdrivet.

Däremot finns det många rapporter under ww2 om elektrifieringar:
Many Jews were electrocuted in a number of cities, the Polish report continues. The victims were ordered to remove all their clothes and were then driven into small electrified metal-floored cells in groups of twenty to fifty persons, dying almost immediately.
In the camp near Treblinka the Nazis used excavating machines to dig mass graves for the massacred Jews. In a number of cases Poles were forced to witness the executions. In Warsaw the director of the Jewish orphanage, Janusz Korczak, was given permission to remain in the ghetto, but he voluntarily joined the children of the orphanage and died with them.
http://www.jta.org/1942/11/25/archive/many-jews-electrocuted-excavating-machine-digs-mass-graves

Men jag förstår att du njuter när du läser om hur tyskarna elektrifierade ihjäl judiska barnhemsbarn. Det är ju inte oskyldiga utan ohyra och blivande kapitalistäckel, inte sant?
Citera
2014-12-14, 08:41
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:

Jag har hänvisat till en annan källa, vad var det för fel på den?

http://inconvenienthistory.com/index.php

Istället för Zündel får jag detta? En sajt där b. .la Robert Faurisson - förintelseförnekaren är delaktig? Det var det första jag noterade. Vilken dynga.

Återvändsgränd BlizzardKing.
Senast redigerad av varmluftsballong 2014-12-14 kl. 08:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in