2009-10-03, 14:43
Medlem
Rusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Intressant. Kan du ge fler detaljer? Vari består skymfandet? Att "Shlomo" påstår att "Yehuda" ljuger och överdriver?

Jag kan inte ge så många detaljer.
Men man förtalar varandra inför uppdragsgivare för att man själv vill ha föreläsningen eller dylikt.
Detta fastän man säger sig ha setat i samma läger (ofta 4-8 läger).

Kort sagt: Dom snackar skit om varandra för egen vinning.

Jag kan givetvis inte presentera några kvitton/fakturor, men jag har mött dessa judar och talat med dom och vet dom går för.
Senast redigerad av Rusen 2009-10-03 kl. 14:55.
Citera
2009-10-03, 16:36
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rusen
Men man förtalar varandra inför uppdragsgivare för att man själv vill ha föreläsningen eller dylikt.
Detta fastän man säger sig ha setat i samma läger (ofta 4-8 läger).

Kort sagt: Dom snackar skit om varandra för egen vinning.

Jag kan givetvis inte presentera några kvitton/fakturor, men jag har mött dessa judar och talat med dom och vet dom går för.
Du verkar insatt. Vad brukar arvodet ligga på för en förintelsföreläsning?
Citera
2009-10-03, 17:02
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:

Så Sveriges kommunala skolor har hemliga konton? Ingår det också i den judiska världskonspirationen?
Citera
2009-10-03, 18:14
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Jag kan givetvis inte presentera några kvitton/fakturor,

Ne he. Inga detaljer och inga kvitton.

/VV
Citera
2009-10-03, 23:00
Medlem
Att offer för extrem rasism och grova brott åker runt och predikar fred och förståelse mellan olika folkgrupper tycker jag är väldigt positivt. Jag förstår inte varför Ensamma Små Grabbar med sina små själar reagerar med sådant hat mot detta.
Dessa Ensamma Små Grabbar (som blir stora i grupp) skulle i längden tjäna på att köpa budskapet om respekt mellan olika människor.
Hat förgör inte bara motståndaren utan äter upp en själv också.
Citera
2009-10-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Har du mer detaljer om undersökningen du hänvisar till? Kanske en länk rentav?

Undersökningen publicerades 1997 och har titeln "Utsatthet för etniskt och politiskt relaterat hot mm, spridning av rasistisk och antirasistisk propaganda samt attityder till demokrati mm bland skolelever".
Citera
2009-10-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid
Spelar det någon som helst roll för frågan huruvida förintelsen ägt rum?

Idag är de i vilket fall så gamla så att de knappast kan tänkas ha pengar som någon viktig drivkraft.

Självklart spelar det stor roll. Förstår du inte det? Åldern spelar liten roll eftersom de säkert har barn och annan familj och om du hade haft en pappa och mamma som älskade dig så skulle du förstå det.
Citera
2009-10-03, 23:18
Medlem
Den där gubben besökte min skola och när jag gick högstadiet. Började lipa mitt i berättandet.
Citera
2009-10-03, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Så du menar att skolungdomar = alla och att 8% av svenska skolungdomar = en representativ siffra (om du nu har rätt) för folk i hela världen?

/VV

Nej, i Iran är det säkert betydligt fler...

Det enda jag tror vi kan säga säkert är att ditt uttalande om en ”piss i Nilen” är skitsnack.
Citera
2009-10-03, 23:28
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichaelWittmann
Undersökningen publicerades 1997 och har titeln "Utsatthet för etniskt och politiskt relaterat hot mm, spridning av rasistisk och antirasistisk propaganda samt attityder till demokrati mm bland skolelever".
Den undersökning du hänvisar till utfördes på skolbarn 12-18 år.
Med andra ord en urvalsgrupp som har högst dimmiga begrepp om det mesta. Många av de svarande har sannolikt inte ens hört talas om förintelsen. Således en pinsamt värdelös undersökning att anföra som bevis på att världens förintelsetvivlare är en ökande skara.
Citera
2009-10-04, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Den undersökning du hänvisar till utfördes på skolbarn 12-18 år.
Med andra ord en urvalsgrupp som har högst dimmiga begrepp om det mesta. Många av de svarande har sannolikt inte ens hört talas om förintelsen. Således en pinsamt värdelös undersökning att anföra som bevis på att världens förintelsetvivlare är en ökande skara.

Du är den som är pinsam, visa med någon annan undersökning att antalet som tvivlar är en "piss i Nilen" så kanske det går att ta dig på allvar igen.

Ditt illa underbyggda påstående om att få av de tillfrågade ens hört talas om förintelsen får du gärna visa någon källa på. Jag betvivlar detta starkt baserat på samtal jag haft med lärare som arbetar med de aktuella åldersgrupperna.

Antalet tvivlare har sannolikt ökat i Sverige sedan undersökningen då invandrarelever är mer tveksamma än de svenska eleverna. Vilket ger oss ett bra skäl att skicka Mietek Grocher till Rosengård...
Citera
2009-10-04, 01:26
Medlem
#Varning för ett ej så givande inlägg#

När jag gick i högstadiet så kom det nån överlevargubbe och snacka, jag minns inte ett skit vad han talade om, och efter "lektionen" så sålde han sina signerade böcker, tror det var hans självbiografi...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in