2009-08-26, 15:11
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seann
Vilken kanadensiska menar du då?
Har en polare från canada och vi har typ samma dialekt, bara att det kanske inte låter så bara för han pratar snabbare
kommer från mn han kommer från vancouver

Undrar också vilket "kanadensiska" Uppror menar.. folk från Newfoundland pratar ju väldigt annorlunda, medan folk från Vancouver knappt går att skilja från den genomsnittliga amerikanen från samma longitud.

Sen tror jag att väldigt många säger att de föredrar en irlänsk dialekt för att det är lite creddigare än den amerikanska som man hör varje dag.. hade det bara funnits 5 miljoner amerikaner på en liten ö i nordvästra Europa så hade förmodligen den istället varit den "överlägsna" dialekten.

Personligen tycker jag att irlänska och och skottska låter förjävligt..
Citera
2009-08-26, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Själv kunde jag väl känna som TS när man var yngre men jag känner inte alls så längre, kanske för att man blivit mer intresserad av och börjat lära sig andra språk och börjat konsumera annat kulturellt material
USA har inte bara det bästa språket, de har också den bästa kulturen (japaner har dock en ganska bra kultur också). och allt bra kommer från USA (cherry coca cola, mc donalds osv.). svennar har inte ens en egen religion längre. svennar tror inte längre på det som dom vikingarna trodde på (odin, tor och dom du vet).

(USA är också det enda landet som har landat på månen)

Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Själv föredrar jag brittisk engelska framför amerikansk.
brittiska är ganska fult, och de säger "bloody" hela tiden

Citat:
Och man skriver språk med små bokstäver på svenska - alltså amerikanska och inte Amerikanska!
hm... gör man verkligen det? i amerikanska så skriver man nog med stora bokstäver. det beror nog på att amerikanska är ett bättre språk.
Senast redigerad av ikosaedri 2009-08-26 kl. 17:15.
Citera
2009-08-26, 16:53
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentWar1
Visst vore det bra om alla på jorden talade samma språk, men det skulle bli en faslig massa språklärare som blev utan jobb.
Det skulle ffa vara ett övergående stadium, som engelskans öden och äventyr visar. Ta den härstamningsmässige halvamerikanen Churchills beskrivning av Storbritannien och USA som en indikation på utvecklingens riktning:

"Two countries - divided by one language!"
Citera
2009-08-26, 17:01
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det skulle ffa vara ett övergående stadium, som engelskans öden och äventyr visar. Ta den härstamningsmässige halvamerikanen Churchills beskrivning av Storbritannien och USA som en indikation på utvecklingens riktning:

"Two countries - divided by one language!"

Fast det mesta i vår tillvaro är kortsiktigt.
Citera
2009-08-26, 17:05
Medlem
DorianGrays avatar
Vafan gör ett språk till "bäst"?

Visst jag kan förstå att det kanske är svårt att framföra ordentliga låtar på klickspråk, men det här är ju bara dumt tänkt.
Citera
2009-08-26, 17:10
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
hm... gör man verkligen det? i amerikanska så skriver man nog med stora bokstäver. det beror nog på att amerikanska är ett bättre språk.

Vad synd.. jag hade hoppats in i det sista att du var seriös, sen förstör du hela den bilden med det där inlägget.
Citera
2009-08-26, 17:45
Medlem
skitsillens avatar
Citat:
Varför sjunger man alla låtar på Amerikanska, och varför är alla bra filmer på Amerikanska? Varför låter Amerikanska så mycket bättre än andra språk.(Engelska låter inte lika fint dock).

Varför låter det (oftast) så fult om man sjunger på andra språk som Finska eller Svenska? Svenska filmer låter också dumt jämfört med Amerikanska filmer.

Jag tror att Amerikanska är en av de mest kända språken i världen för att det är det bästa språket.

Jag önskar att alla i världen pratade Amerikanska. Det vore lättare då, och det är också lätt att lära sig.
Hohoahahaha. Det var förbanne mig det dummaste jag läst sedan jag konfirmerade mig.

Min favorit är Wittgenstein på tyska med finsk brytning - ren poesi:
http://www.youtube.com/watch?v=57PWqFowq-4
Citera
2009-08-26, 17:52
Medlem
Det mest "aktuella" språket som man dagligen hör... as simple as that.
Citera
2009-08-26, 17:56
Medlem
Aleizohiets avatar
Har du tänkt på att skådisarna tränar dialekter och de oftast pratar mindre utpräglad amerikansk engelska. Alltså är engelska enligt Hollywood finare.
Enligt mig med.
Engelska är inte det vackraste språket, inte ens enligt dem som har engelska/amerikansk engelska som modersmål.

Du utgår ifrån att dina åsikter är fakta, jag förstår inte hur du tänker där..
Citera
2009-08-26, 18:11
Bannlyst
Citat:
USA har inte bara det bästa språket, de har också den bästa kulturen (japaner har dock en ganska bra kultur också). och allt bra kommer från USA (cherry coca cola, mc donalds osv.). svennar har inte ens en egen religion längre. svennar tror inte längre på det som dom vikingarna trodde på (odin, tor och dom du vet).

(USA är också det enda landet som har landat på månen)

brittiska är ganska fult, och de säger "bloody" hela tiden

Något säger mig att du inte riktigt når upp till 18-årsspärren här på FB.

// Roger P.
Citera
2009-08-26, 21:21
Medlem
Pixils avatar
Citat:
Varför sjunger man alla låtar på Amerikanska, och varför är alla bra filmer på Amerikanska? Varför låter Amerikanska så mycket bättre än andra språk.(Engelska låter inte lika fint dock).

Varför låter det (oftast) så fult om man sjunger på andra språk som Finska eller Svenska? Svenska filmer låter också dumt jämfört med Amerikanska filmer.

Jag tror att Amerikanska är en av de mest kända språken i världen för att det är det bästa språket.

Jag önskar att alla i världen pratade Amerikanska. Det vore lättare då, och det är också lätt att lära sig.

Sorgligt och se detta typ av kommentar.
jänkarna tror sig vara bäst och får fler o fler att tro detsamma. sorgligt

Sedan varför är ordet Amerikanska så pass förknippad med USA?
Hur var det med geografi lektionerna nu igen..

Amerika är så vitt jag vet fortfarande en kontinent uppdelat i 3 delar.
Nord, Syd, och Central Amerika, där fler språk än engelskan talas..

Hur skulle du reagera om jag sa "Jag talar Europeiska" när jag egentligen syftar på svenskan.
eller "Jag är europeer" när jag syftar på svensk?
Senast redigerad av Pixil 2009-08-26 kl. 21:29.
Citera
2009-08-26, 21:41
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixil
Sorgligt och se detta typ av kommentar.
jänkarna tror sig vara bäst och får fler o fler att tro detsamma. sorgligt

Sedan varför är ordet Amerikanska så pass förknippad med USA?
Hur var det med geografi lektionerna nu igen..

Amerika är så vitt jag vet fortfarande en kontinent uppdelat i 3 delar.
Nord, Syd, och Central Amerika, där fler språk än engelskan talas..

Hur skulle du reagera om jag sa "Jag talar Europeiska" när jag egentligen syftar på svenskan.
eller "Jag är europeer" när jag syftar på svensk?

Nog för att TS är en idiot, men jag blir precis lika äcklad av inlägg som dessa..
USA-iska låter lite konstigt så därför använder man sig helt enkelt av den sista delen av United States of America vilket blir America -n -ns osv.
Det har väldigt lite att göra med att USA tycker att de är bäst, att de äter barn eller att Bush var värre än Hitler. (jag antar att du instämmer med något av dessa idiot-påståenden)

GO AMERICA!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in