2009-08-25, 21:19
Bannlyst
Varför sjunger man alla låtar på Amerikanska, och varför är alla bra filmer på Amerikanska? Varför låter Amerikanska så mycket bättre än andra språk.(Engelska låter inte lika fint dock).

Varför låter det (oftast) så fult om man sjunger på andra språk som Finska eller Svenska? Svenska filmer låter också dumt jämfört med Amerikanska filmer.

Jag tror att Amerikanska är en av de mest kända språken i världen för att det är det bästa språket.

Jag önskar att alla i världen pratade Amerikanska. Det vore lättare då, och det är också lätt att lära sig.
Citera
2009-08-25, 21:30
Medlem
Kevin.McDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
Varför sjunger man alla låtar på Amerikanska, och varför är alla bra filmer på Amerikanska? Varför låter Amerikanska så mycket bättre än andra språk.(Engelska låter inte lika fint dock).

Varför låter det (oftast) så fult om man sjunger på andra språk som Finska eller Svenska? Svenska filmer låter också dumt jämfört med Amerikanska filmer.

Jag tror att Amerikanska är en av de mest kända språken i världen för att det är det bästa språket.

Jag önskar att alla i världen pratade Amerikanska. Det vore lättare då, och det är också lätt att lära sig.

Jag tror att Amerikanska i dina ögon är det bästa språket pga av att det är det mest kända språket. Du pumpas dagligen med information och filmer från USA där snygga skådespelare säger häftiga repliker på just amerikanska.

Det hade varit bedrövligt tråkigt om alla pratade samma språk. Däremot önskade jag att fler hade bra möjligheter att studera det engelska språket. Det skulle gynna alla.
Citera
2009-08-25, 21:33
Medlem
Mandss avatar
håller med om att filmer på svenska låter kanske lite fulare jämfört med amerikanska filmer
dessutom finns det fler folk som talar mandarin så man skulle kunna säga att det är mest känd
och jag tycker brittisk engelska(det var väll de du syfta på) låter mkt finare en amerikanska
Citera
2009-08-25, 21:35
Medlem
Fadingskys avatar
Jag tycker t ex att franska, spanska, latin och italienska är mycket vackrare än amerikanska, franska filmer är oftast mycket bättre än amerikanska. Även brittiska är mycket vackrare än amerikanska. Det är synd att alla filmer måste göras på det språket men så är ju USA också en av världsmakterna.
Citera
2009-08-25, 21:43
Medlem
Citat:
Varför låter Amerikanska så mycket bättre än andra språk.(Engelska låter inte lika fint dock).

Tala för dig själv! Engelska talad med amerikansk accent klingar inte bättre i mina öron än mitt eget modersmål, svenska, gör, till exempel. Dessutom tycker jag att engelska med brittisk accent låter mycket bättre än engelska med amerikansk accent, om än att det låter lite högtravande ibland.

Citat:

Återigen: tala för dig själv!

Citat:

Du menar att du önskar att alla i världen talar engelska? Tror du att det är lika lätt för en person med arabiska som modersmål att lära sig engelska som det är för en svensk? Svenskan ligger faktiskt relativt nära engelskan, menar jag.
Citera
2009-08-25, 21:46
Medlem
Anime som e dubbat till amerikanska gick bra när jag var 14-16 men nu tycker jag det är öronskärande, Japanska ska det vara.
Citera
2009-08-25, 21:48
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fadingsky
Jag tycker t ex att franska, spanska, latin och italienska är mycket vackrare än amerikanska, franska filmer är oftast mycket bättre än amerikanska. Även brittiska är mycket vackrare än amerikanska. Det är synd att alla filmer måste göras på det språket men så är ju USA också en av världsmakterna.
Angående amerikanisering av filmer så minns jag att jag läste att Mad Max-filmerna DUBBADES så att skådespelarna fick amerikansk dialekt på sin engelska istället för australiensisk! Och nä, australiensisk dialekt är inte den där svårbegripliga varianten av engelska som reggae-artisterna sjunger på utan låter rätt lik dialekterna som talas i England i mitt tycke...
Citera
2009-08-25, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fadingsky

Håller med om filmerna. Jag blir oftast fast när jag börjat se en slumpmässig fransk/italiensk/spansk film på TV. De gör helt enkelt mycket trevliga filmer i de länderna av någon anledning.
Citera
2009-08-25, 21:50
Medlem
De talar engelska, med amerikansk accent.
Citera
2009-08-25, 21:50
Medlem
Fadingskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Angående amerikanisering av filmer så minns jag att jag läste att Mad Max-filmerna DUBBADES så att skådespelarna fick amerikansk dialekt på sin engelska istället för australiensisk! Och nä, australiensisk dialekt är inte den där svårbegripliga varianten av engelska som reggae-artisterna sjunger på utan låter rätt lik dialekterna som talas i England i mitt tycke...

Ja, usch, det är fy skam att de dubbar över den australienska dialekten för att få den mer amerikansk. Amerikanska är antagligen den fulaste varianten av engelskan.
Citera
2009-08-25, 22:04
Medlem
Trogssons avatar
Jag tycker många låtar låter bättre på svenska. Ta t.ex Disneysånger på engelska kontra Svenska, den svenska versionen är oftast bättre.
Citera
2009-08-25, 22:07
Medlem
Filmer föredrar jag på ryska. Sånger också, men bara om jag översatt texten innan så jag förstår vad den handlar om.

Annars är irländsk-engelska i vilket fall totalt överlägsen amerikanska, tätt följd av skotsk-engelska. Brittisk cockney är också att föredra framför amerikanska, även fast Bond-brittiskan hör hemma långt nere bland kanadensiska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in