2009-08-26, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kevin.McDust
Jag tror att Amerikanska i dina ögon är det bästa språket pga av att det är det mest kända språket.

kan det inte vara tvärtom, att det är det mest kända språket för att det är det bästa språket?
Citera
2009-08-26, 00:14
Medlem
tjock-steffes avatar
Du behöver hjälp, ikosaedri.

Du har inte bara vedervärdig smak, du är dessutom så korkad att det är en fara för din hälsa.

Sitt stilla och vänta på att de hämtar dig.
Citera
2009-08-26, 00:29
Medlem
Fargoths avatar
När blev "amerikanska" ett språk?
Citera
2009-08-26, 01:34
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
kan det inte vara tvärtom, att det är det mest kända språket för att det är det bästa språket?

Nej,"amerikanska" är det mest kända språket för att USA det senaste seklet har haft störst politiskt och kulturellt inflytande på världen. Samma fenomen har uppstått flera gånger tidigare.. med franska till exempel.
Citera
2009-08-26, 01:44
Medlem
Ännu en värdelös tråd från en otroligt efterbliven människa
Citera
2009-08-26, 02:01
Medlem
wonderlands avatar
Alla låtar sjungs inte på "amerikanska". Eller missat det finns grupper och artister som sjunger med brittiskt uttal också. Sen är det ju svårt att ta inägget på allvar, antingen det eller så är du så säga, liite speciell.
Citera
2009-08-26, 07:51
Medlem
euphorias avatar
Jag tror det är pga. det enorma kulturutbudet som TS tycker som h*n gör. Engelska är ju hans egna språk sedan länge också klart man blir van när ett språk tillhör ens vardag, och vår svenska filmindustri gör i princip helt andra typer av filmer inom sin egen nisch. Själv kunde jag väl känna som TS när man var yngre men jag känner inte alls så längre, kanske för att man blivit mer intresserad av och börjat lära sig andra språk och börjat konsumera annat kulturellt material
Citera
2009-08-26, 08:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zyyper
Ännu en värdelös tråd från en otroligt efterbliven människa
Ja. Man skulle ju kunna komma med exempel på andra "modespråk" som det vackra och belevade folket talat genom åren (latin, franska, tyska, m.fl). Man skulle också kunna påtala att det var i och med den amerikanisering av västeuropa som följde på västmakternas segrar och upprensning av Europa efter WWII som gjort stort intryck på oss och som håller i sig än idag. Man skulle också kunna säga att man för åttio år sedan nästan uteslutande talade tyska över nästan hela Europa i den mån man talade andra tungomål än det nativa (givetvis då undantaget Frankrike och Storbritanien). Men varför skulle man? TS lär inte begripa det ändå eftersom han verkar tillhöra resterna av den sommarlovslediga fjortisflock som rycker fram över hela Internet mellan maj och augusti varje år för att driftigt sprida dumhet och tröttsamhet.

// Roger P.
Citera
2009-08-26, 13:54
Medlem
Seanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppror
Filmer föredrar jag på ryska. Sånger också, men bara om jag översatt texten innan så jag förstår vad den handlar om.

Annars är irländsk-engelska i vilket fall totalt överlägsen amerikanska, tätt följd av skotsk-engelska. Brittisk cockney är också att föredra framför amerikanska, även fast Bond-brittiskan hör hemma långt nere bland kanadensiska.

Vilken kanadensiska menar du då?
Har en polare från canada och vi har typ samma dialekt, bara att det kanske inte låter så bara för han pratar snabbare
kommer från mn han kommer från vancouver
Citera
2009-08-26, 13:56
Medlem
InnocentWar1s avatar
Visst vore det bra om alla på jorden talade samma språk, men det skulle bli en faslig massa språklärare som blev utan jobb.
Citera
2009-08-26, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri

Självklart skulle det kunna vara så, men vilket är mest troligt? Andra språk har haft liknande positioner tidigare och andra kommer mest troligt ha det senare.
Citera
2009-08-26, 14:31
Bannlyst
"Amerikanskan" är inte alls det "bästa" språket! Inte engelskan heller.
Kan man verkligen säga att något språk är bättre än något annat?
Själv föredrar jag brittisk engelska framför amerikansk.

Och man skriver språk med små bokstäver på svenska - alltså amerikanska och inte Amerikanska!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in