Det var ett rent helvete att moderera tråden och då förekom det ändå inte en massa påhopp, outningar av medlemmar, sammankopplingar av konton, hot eller annan dynga som annars förekommer på forumet vilket leder till trådlåsningar, banning av inblandade medlemmar etc. Jag var tvungen att rensa massor av chat och ot-inlägg men eftersom deltagarna i tråden var synnerliga aktiva (överaktiva likt stissiga amfetaminister) växte den såpass snabbt att det var i stort sett omöjligt att hinna modda den. Därför låste jag först tråden för att kunna rensa samt skrev ett inlägg om att ni skulle sluta gå OT och/eller chatta.
Uppmaningen lyddes inte varpå jag fick rensa ännu mer och sen skrev jag ett nytt inlägg där jag förklarade varför jag kommer skicka tråden till Laidback. Laidbackmodsen beslutade att skicka den till Papperskorgen eftersom deltagarna inte brydde sig om mina uppmaningar.
Tidigare blev jag förmanad av en moderator att flytta tråden till Laidback eftersom det är där den här typen av trådar hör hemma. Jag valde dock att behålla tråden i Filmforumet eftersom jag tyckte att den funkade bra och lovade se till att hålla koll på den. Och sen började det spåra ur.
Alla ni som skötte er och som uppskattade tråden kan tacka alla jävla hittehjon som medvetet eller omedvetet valde att sabotera tråden med sitt ständiga chattande och ot.
Det kan tyckas skitnödigt in absurdum att bry sig om såna petitesser men nu är reglerna som de är och det dundrar in rapporter mest hela tiden om folk som går OT mm i olika trådar och då är det faktiskt min uppgift att ordna till det även i dylika uppskattade trådar.
Som om det inte vore nog kom nåt snille på den briljanta idéen att starta ännu en ny tråd i ämnet.

Uppenbarligen gick inte vinken fram så jag säger det igen.
Starta inga fler såna trådar i Film eller Tv-forumet för de åker i Papperskorgen direkt och ni får en massa tillsägelser i onödan.
Det var allt.
/Cineasten