2009-08-31, 21:35
Medlem
filmtokigs avatar
Skulle vart bra om man fick en närmare förklaring varför "Gissa Filmen" rök?

Varför inte starta en tredje tråd?

Och om det finns en tråd, kan inte nån mod länka till den vid låsandet?

Tacksam för svar

Jag har sökt en stund och ej hittat.
2009-08-31, 21:36
Medlem
supermassives avatar
Du får nog kolla in den här tråden:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=951568

Edit: Själv antar jag att det var för tok många som gick OT i tråden. Förstår då att den inte fick vara kvar.
2009-08-31, 21:36
Bannlyst
Därför att den egentligen skall befinnas under Laidback men Cineasten lät den vara kvar med hoppet om att alla skulle följa reglerna. Dessvärre urartade tråden till en chatcommunity vilket går stick i stäv med FBs regler och alltså paketerades tråden raka vägen till papperskorgen
2009-08-31, 21:40
Medlem
epost72s avatar
https://www.flashback.org/showpost.php?p=18484077&postcount=51758
2009-08-31, 21:41
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
https://www.flashback.org/showpost.php?p=18484077&postcount=51758
En ganska så bra förklaring, om inte väldigt bra till varför tråden låstes och sedan kastades. Jag skulle inte heller vara sugen på att rensa 15 sidor OT.
2009-08-31, 21:44
Medlem
filmtokigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
En ganska så bra förklaring, om inte väldigt bra till varför tråden låstes och sedan kastades. Jag skulle inte heller vara sugen på att rensa 15 sidor OT.

Men den funkar ju jäkligt bra för vissa.
Kanske en personlig varning eller liknande skulle funka?

Nu lär väl de flesta reagerat som storchattar i tråden?
Problemet e säkert löst. Starta den igen kanske?
2009-08-31, 21:50
Medlem
Tycker det är bra gjort av Cineasten att säga till på skarpen... men fan va sugen jag är på en omgång.

Citat:
Ursprungligen postat av filmtokig
Nej gör inte de, fråga Cineasten och se hur han väljer att göra. Blir antagligen inte bättre ifall vi skiter i att lyssna på han.
2009-08-31, 21:51
Bannlyst
Citat:
Men den funkar ju jäkligt bra för vissa.
Kanske en personlig varning eller liknande skulle funka?

Någon startade en till tråd vilket drev Cineasten till vansinne, väl förstående skall tilläggas.
2009-08-31, 21:55
Bannlyst
Citat:
Jaaa Taggad & Redo för en omgång.

Starta för guds skull inte ännu en tråd. Mod har strikt förbjudit detta, så du får antingen en varning alternativt bannlyses hela idén om att skapa en liknande tråd för alltid. Även under Laidback
2009-08-31, 21:57
Medlem
filmtokigs avatar
a nä för fan. jag startar ingen sån tråd, Jag tillhör dom som insett skiten
2009-08-31, 22:00
Medlem
Alimamas avatar
Ett ämne som "Gissa Filmen" hör ju inte direkt hemma på Flashback från första början. Om det genererar arbete för moderatorerna så tycker jag gott att man kan stänga ner ämnet för gott. Dessutom tilltalar en sådan gärning min skadeglada sida
2009-08-31, 22:01
Medlem
Cineastens avatar
Det var ett rent helvete att moderera tråden och då förekom det ändå inte en massa påhopp, outningar av medlemmar, sammankopplingar av konton, hot eller annan dynga som annars förekommer på forumet vilket leder till trådlåsningar, banning av inblandade medlemmar etc. Jag var tvungen att rensa massor av chat och ot-inlägg men eftersom deltagarna i tråden var synnerliga aktiva (överaktiva likt stissiga amfetaminister) växte den såpass snabbt att det var i stort sett omöjligt att hinna modda den. Därför låste jag först tråden för att kunna rensa samt skrev ett inlägg om att ni skulle sluta gå OT och/eller chatta.

Uppmaningen lyddes inte varpå jag fick rensa ännu mer och sen skrev jag ett nytt inlägg där jag förklarade varför jag kommer skicka tråden till Laidback. Laidbackmodsen beslutade att skicka den till Papperskorgen eftersom deltagarna inte brydde sig om mina uppmaningar.

Tidigare blev jag förmanad av en moderator att flytta tråden till Laidback eftersom det är där den här typen av trådar hör hemma. Jag valde dock att behålla tråden i Filmforumet eftersom jag tyckte att den funkade bra och lovade se till att hålla koll på den. Och sen började det spåra ur.

Alla ni som skötte er och som uppskattade tråden kan tacka alla jävla hittehjon som medvetet eller omedvetet valde att sabotera tråden med sitt ständiga chattande och ot.

Det kan tyckas skitnödigt in absurdum att bry sig om såna petitesser men nu är reglerna som de är och det dundrar in rapporter mest hela tiden om folk som går OT mm i olika trådar och då är det faktiskt min uppgift att ordna till det även i dylika uppskattade trådar.

Som om det inte vore nog kom nåt snille på den briljanta idéen att starta ännu en ny tråd i ämnet. Uppenbarligen gick inte vinken fram så jag säger det igen. Starta inga fler såna trådar i Film eller Tv-forumet för de åker i Papperskorgen direkt och ni får en massa tillsägelser i onödan.
Det var allt.
/Cineasten
Senast redigerad av Cineasten 2009-08-31 kl. 22:03.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in