2009-08-31, 22:29
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Kan du visa ett exempel på en tipstråd?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=861116
Detta är förra årets.

Skillnaden mot den vi kommer ha i år är att den kommer att köras i vårt nya matchpratforum vilket har ungefär samma funktion som laidback, en lättare version av sportdiskussioner.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=927886

Vinsten i en tråd som Elitserietipset är att det engagerar många och skapar diskussioner om matcher, resultat och spelare.

Något som jag inte ser i en tråd som t.ex mma-Quiz som jag låste för någon vecka sen.
Citera
2009-08-31, 22:34
Medlem
Are-ons avatar
Håller fullständigt med. Tycker det är en forumlek, och då hör det hemma i laidback. Visst alla får inte ta del av det. Men tycker också att man ska visa att man tagit sånt ansvar här på FB för att få vara med i forumlekar. För andra finns Hamsterpaj och Facebook om man vill leka.
Citera
2009-08-31, 22:44
Medlem
mats.nystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Detta är förra årets.

Skillnaden mot den vi kommer ha i år är att den kommer att köras i vårt nya matchpratforum vilket har ungefär samma funktion som laidback, en lättare version av sportdiskussioner.

Vinsten i en tråd som Elitserietipset är att det engagerar många och skapar diskussioner om matcher, resultat och spelare.

Något som jag inte ser i en tråd som t.ex mma-Quiz som jag låste för någon vecka sen.

Ett matchpratforum ser jag definitivt nyttan med - att diskutera matcherna.

Men tipset är lik förbannat en lektråd ('Gissa resultatet'?) som på konstgjord väg skapar flyktiga diskussioner.

Det kanske är så enkelt att jag är för gammal och inte förstår tjusningen med trådar utan riktiga diskussionsunderlag i den del av FB som inte är Laidback.

Summa sumarum - bra med matchprat, piss-skit-och-vademecum med Gissa-trådar.
Citera
2009-08-31, 22:47
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats.nystrom

Men tipset är lik förbannat en lektråd ('Gissa resultatet'?) som på konstgjord väg skapar flyktiga diskussioner.

Det kanske är så enkelt att jag är för gammal och inte förstår tjusningen med trådar utan riktiga diskussionsunderlag i den del av FB som inte är Laidback.

Jag håller som sagt med dig i sak, även om jag är tolerant mot vissa undantag.
Citera
2009-08-31, 22:47
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Detta är förra årets.

Jag måste nog säga emot dig här. Det är ju en ren listtråd där det uttryckligen står att det är förbjudet att föra någon diskussion i tråden. Den enda skillnaden jag ser mot övriga quiztrådar är att er har fler regler. Liksom övriga Gissa-trådar ser jag inget mervärde bortsett från att den roar de som deltar. Detta är dock inget jag klagar på utan funkar trådarna tycker jag gott de kan ligga där de ligger.

Nu är det mest Gissa spelet jag är aktiv i och där förekommer så gott som aldrig något chattande men skulle det krävas en flytt till Laidback/Evigheten så är det inte hela världen för min del.
Citera
2009-08-31, 22:48
Medlem
Are-ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats.nystrom

Jo, men nu lades ju "gissa filmen vi bilden" tråden ner pga chattande. Kanske inte alla som fattat det. Moden i film sa ju till typ 456 gånger att de skulle sluta. Gör de inte de i denna tråden är det väl chill...?
Citera
2009-08-31, 22:52
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Jag måste nog säga emot dig här. Det är ju en ren listtråd där det uttryckligen står att det är förbjudet att föra någon diskussion i tråden. Den enda skillnaden jag ser mot övriga quiztrådar är att er har fler regler. Liksom övriga Gissa-trådar ser jag inget mervärde bortsett från att den roar de som deltar. Detta är dock inget jag klagar på utan funkar trådarna tycker jag gott de kan ligga där de ligger.

Nu är det mest Gissa spelet jag är aktiv i och där förekommer så gott som aldrig något chattande men skulle det krävas en flytt till Laidback/Evigheten så är det inte hela världen för min del.

I tipstråden så är det precis som du säger, en listtråd utan egentligt värde för forumet.
Dock skapas det väldig mycket diskussioner kring tråden i andra trådar t.ex elitserietråden eller kvalserietråden och därav det värde som sportmodsen ser i att ha tipset.

Utan att ta mervärdet i beaktning så är det absolut så som du säger.
Citera
2009-08-31, 23:36
Medlem
mats.nystroms avatar
Tack Snapcase och SweTech för er input i tråden (ja, ni övriga också).
Finns det några andra moderatorer som har åsikter i frågan om 'Gissa...'-trådarnas placering alt. vara/icke-vara?
Citera
2009-09-01, 01:31
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
"Gissa" trådarna kan vara rätt störande när man söker efter en tråd om en speciell film eller tv-serie. Det går nästan inte att unvika att de trådarna dyker upp eftersom man numera täckt in en jäkla massa film.
Flytt till laidback låter som en bra idé.

Jaha du. Jag är nu part i målet, men jag förstår inte varför folk skall störa sig så förbannat på saker som inte är till något större besvär för dem, samtidigt som andra har nöje av dem.

Om du söker efter en författare och får upp tråden "Gissa bokcitatet" längst upp, så förstör det alltså din dag? Är det så, så skall jag göra en uppoffring för dig med en gång och sluta att skriva i den tråden. Jag hade ingen aning om att det gick folk och var förbannade på mig för den sakens skull. Jag deltar inte på Flashback för att jävlas med folk.
Citera
2009-09-01, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Are-on
Jo, men nu lades ju "gissa filmen vi bilden" tråden ner pga chattande. Kanske inte alla som fattat det. Moden i film sa ju till typ 456 gånger att de skulle sluta. Gör de inte de i denna tråden är det väl chill...?

Ja, man får hoppas att alla tar till sig detta nu, så att vid en eventuell nystart håller sig alla till reglerna, innantill.
Citera
2009-09-01, 09:15
Medlem
epost72s avatar
Gissa trådar. Det var ju lite fel på min länkade sökning tidigare i tråden, det finns som sagt ännu mer lektrådar som skulle förpassas till Laidback.

"Gissa filmen" fiskades tydligen upp ur papperskorgen, och placerades i Laidback igen.
Citera
2009-09-01, 11:09
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Gissa trådar. Det var ju lite fel på min länkade sökning tidigare i tråden, det finns som sagt ännu mer lektrådar som skulle förpassas till Laidback.

"Gissa filmen" fiskades tydligen upp ur papperskorgen, och placerades i Laidback igen.

Jo men det var ju pga chattandet, hade det aldrig hänt så hade tråden aldrig flyttas. Tycker inte de andra gissa-trådarna ska behöva lida av det. Dels för att Laidback bjuder in till chatt och OT, något iaf jag vill slippa. Men nu ska man inte klaga när Film-tråden är tillbaks från containern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in