• 1
  • 2
2009-08-24, 14:06
Medlem
http://nyhetsverket.nu/readNews.html?id=2547

Malmö måste vara Sveriges mest brottsbelastade stad. Kriget mot polisen från olika gäng är vardagsmat.
Citera
2009-08-24, 14:14
Medlem
cynthias avatar
Å andra sidan finns det väl inte några andra städer i Sverige där man övervakar staden så frekvent med helikoptrar nattetid så där helikoptrarna finns där finns också möjligheten att rikta laser mot dem dvs i Malmö.
Citera
2009-08-24, 14:15
Medlem
Cotillions avatar
Ok? Det rör sig om att ngn har riktat en laserpekare mot en pilot?
Känns ju inte så allvarligt faktiskt mer som om en grabb lekte och var lite oförsiktig.
Citera
2009-08-24, 14:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Å andra sidan finns det väl inte några andra städer i Sverige där man övervakar staden så frekvent med helikoptrar nattetid så där helikoptrarna finns där finns också möjligheten att rikta laser mot dem dvs i Malmö.

Men att dem frekvent måste ha helikoptrar nattetid talar väl även det om att det är Sveriges mest brottsbelastade stad
Citera
2009-08-24, 14:27
Bannlyst
Vi har ingen helikopter som bevakar Malmö frekvent... Bara vid större händelser! Och då får den flyga ned från Göteborg!
Citera
2009-08-24, 14:40
Medlem
cynthias avatar
Så ofta som den hörs i Malmö så vill jag säga att den är mer frekvent här än i Göteborg.
Citera
2009-08-24, 14:49
Bannlyst
Citat:
Så ofta som den hörs i Malmö så vill jag säga att den är mer frekvent här än i Göteborg.

Den flög hem till Göteborg i går vid 15-tiden! Efter att ha varit här nere under Malmöfestivalen och Reclaim the streets...
Citera
2009-08-24, 16:46
Medlem
U137s avatar
Citat:

Jag vet inte om du bor i Malmö men det gör jag, något frekvent nattflygande över Malmö har jag då aldrig varit med om och då bor jag ändå i centrum. Anledningen till att helikoptern var här just då var Malmöfestivalen.
Citera
2009-08-24, 17:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hur som helst så måste Malmö vara den mest brottsbelastade staden i hela landet.

Även om mycket skit förekommer i Göteborg och Stockholm, så "leder" nog Malmö denna "liga". Bl.a. p.g.a. av bron och närheten till Köpenhamn.
Citera
2009-08-24, 17:26
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Hur som helst så måste Malmö vara den mest brottsbelastade staden i hela landet.

Även om mycket skit förekommer i Göteborg och Stockholm, så "leder" nog Malmö denna "liga". Bl.a. p.g.a. av bron och närheten till Köpenhamn.

Kolla upp lite statistik och såg att Malmö inte är den mest brottsdrabbade staden i Sverige. Däremot så är S.Innerstaden det område i Sverige mest mest anmälda brott. Andra områden i Malmö, tex Limhamn Bunkleflo är en av de tryggaste i Sverige så det jämnar väl ut sig...
Citera
2009-08-24, 17:27
Medlem
offtopic.
Har man helt slutat med hastighetsövervakning med helikopter?
Citera
2009-08-24, 17:29
Medlem
Varför har man ingen helikopter här nere? Och nån som vet ifall det kommer stationeras en här?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in